Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

cb750k magneetto hakusessa

Aloittaja jyrggä, 09 syyskuu 12, 14:55:48

« edellinen - seuraava »

jyrggä

Onko tuutti-raatia kuulolla?
Mangneetto hakusessa mun seiskakakkoseen. Oon muutamia kuvia nähnyt tuutista mankulla. ARD ainaski tais tehä jotain. Uusia nyt tuskin enää keltään ja mistään saa, mutta vanhoja saattais olla jossain jemmaloissa?
Kaikki tieto ja mutu muutenkin tervetullu aiheesta magneettosytkä tuutteroiseen! :)

Tässä vielä videota vertex-mankulla varustetusta hondasta
CB750 with Vertex magneto, Russ Collins drive, RC

Nothing beats cubic inches...  except turbo!

ma^ko

Onkohan jollakulla oikeasti ollut mankkua tuutissa tääl Härmälandiassa ikinä?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

volvo3500

http://www.cyclexchange.net/Used%20HighPer%20Parts%20Page.htm
kokeile tota. toi toka vähä vanha linkki mut vois auttaa tai sit ei.
http://forums.sohc4.net/index.php?topic=7918.0

jyrggä

Kyllä niitä on täällä ollut, ja on kai vieläki.
Tuo ARD rupeaa olemaan kohtuullisen harvinainen. miks perkele huntti ei voi valmistaa hondaankin mankkua, tekehään ne kuitenki niitä esim. jytäreihin.

masala

Mein tallin tuuttimiähet on kait haalinu osia tosta treen Härmälästä sellaselta kaverilta ku Kari
Lampinen. Oon tosin ymmärtäny että aika tiukat pussihousut on kaverilla, mutta onhan tollanen voinu
jossain osakasassa tulla mukana. Yleisesti ottaen vissiin tuutin osaa löytyy herralta ihan kivasti.
Voin laittaa numeron YV:nä jos tarviit.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

jyrggä

Joo thänks. Pistä vaan numeroa privaan.
Tuollaisen löytymiseen lyhyellä ajalla nyt joka tapauksessa suhtaudun vähän negatiivisesti. Tietysti mahdollisuuksiahan on, tollasta ARD-poskia löytyy jonku verran, siihen tarvis rueta sovittaa sitte vaikka sitä Hunttia jos ei muuta ilmaannu.

Hessu

Mulla olis jouten ylimääräinen tollanen Vertex pystymankku.  Ei kylläkään Tuuttiin tehty vaan VW:n paikallis/ tai ilmailumoottoriin. Eiköhän se oo samanlainen muuten paitsi kiinnityksen osalta.

jyrggä

ok, hyvä tietää :) millanen se jakaja/kansi siinä on? onkos se neljälle sylinterille?

yritän nyt ensin kuitenki jostain kaivaa tollasen ARD:n, sopis tohon pyöräänki paremmin sellanen. Tuollanen Vertex on kuitenki aika "dragsterimainen", mikäli ilmaus sallitaan:)

Hessu

Juu nelipyttyiselle. Sytytysjärjestys on varmaan eri boxerimotissa. Mutta sehän ei oo ongelma.

ma^ko

Tuuttihan sytyttää twininä, kummallakin pyttyparilla on oma kakslähtöinen puolansa ja hukkakipinänsä. Eli jostain twinin mankustakin vois persaatteessa saada viritettyä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

mirka

vähän OT, mutta Lampisen Kari tulee tuonne 22.9 rompetorille Vantaalle. . myymään tuuttiosia ja muutakin

Hemuli

Vanhempi Valtiomies joka joskus menneellä vuosituhannella kiihdytteli paljonkin japsinelikoilla veikkas että ei taida tuuttiin valmista settiä enää tänä päivänä löytää mistään. Hänkin oli kawasaakeleihin tehnyt mankkuja perämoottorin osista. Akseli vaan kopasta läpi ja hihnalla pyörimään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jyrggä

Niin joo, en muistanu päivittää tätä.. Mankku löyty.. ARD  8)
Suomessa muuten liikkuu nytkin ainaki yks cafeksi rakennettu tuutti magneeton voimalla, kohta toinenki. Tosin tsopperi.

frosteus

Mistäs löytyi ARD ja mihin hintaan? Olen tuollaista halunnut jo tovin. Tosin Tuutti projektia en ole edes aloittanutkaan, mutta jos jostain moinen kapistuis löytyisi, voisin sen ostaa odottelemaan.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/