Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Alu peltikeulan korjaus vinkkejä/ja kiillotus kysymystä.

Aloittaja werock, 30 marraskuu 13, 16:44:46

« edellinen - seuraava »

werock

Elikkä Softan keulilla alumiininen "peltikeula" lampun ympärillä kotelo,ja kovin kolhuinen ja naarmuinen,vaikuttaisi olevan (oman tutkimuksen tulos  ;D ) jonkinlaista seosalumiinia,voiko paikata/täyttää olevat naarmut,syvät kolhut hitsaamalla ja viimeistellä sitte hiomalla,kiillottamalla. Saakohan jäljestä hyvän? Millä keinoin taikka menetelmin tulos olisi mahdollisimman hyvän. Otin kuvia,mutta salamasta taikka jostain muusta syystä eivät kuvissa näykkään?  ;D

Jensen

Mie olen ollut näitä foorumi hommeleita jo lopettelemassa ja aatellut kaikki vanhat paskat myydä ja ostaa yhden uuden niin ei tarvi ropata. Palkatonta työtä loputtomasti.. Mutta mutta tuo alumiinin korjaus on kyllä aika vaikea.. Pitäisi osata valita jus oikea tigin puikko ja sittenkin tahtoo hitsisauma jäädä eri sävyiseksi tai tulee huokosia.. Pitäis esi lämmittää ja jippoilla. Ohueksikin joutuis kaluamaan.. Voishan sen tehdä mutta halvemmaksi tulis ostaa uusi osa tai hyväkuntoinen käytetty. Ei maksa vaivaa...Minun mielipide.. Aluumiinin kaltaista maalia saa ja jopa kromimaalejakin. Jos sen osan maalais niin vois käyttää skraduihin pakkelia..

Joe Cool

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 01 joulukuu 13, 07:22:13halvemmaksi tulis ostaa uusi osa tai hyväkuntoinen käytetty. Ei maksa vaivaa...Minun mielipide..
Samaa mieltä Jensenin kanssa! Eivät nämä 80/90-lukuiset sellaisia aarteita ole, että huonoa (mahdollista?) orggisosaa kannattaisi alkaa turaamaan, kun vastaavaa on helppo ostaa pikkurahalla.

Eri asia, jos olisi suosta kaivettu metallinpaljastimella löydetty 1903 vuoden orggis Harrikka ;D

Mutta toisaalta harrastaminen on turhan työn tekemistä valtaosin, joten jos siltä tuntuu, niin turaa toki talvi ja osta sitten keväällä uusi :D

werock

Kaikki mahdollisimman vaikea ja ei järkevä,työläs on pakko tehdä ensin. Sitten vasta uskoa ja ostaa käytetty lehmänkallo toiselta. Kun ensin on omansa tärvännyt..  :P

werock

kävin tallilla kyttäämässä niitä naarmuja,ja taitaa tosiaan olla järkevin että hion ne. milläs karheudella kannattaisi aloittaa/käyttää?

Jensen

Auttais jos näkis jotain kuvaa.. Jos on syviä naarmuja niin sitten karkeammalla.. Ei kannata hioa suoraa pintaa peilaavaksi vaan hiomatyynyä käyttää.. Naarmu ei ole paljon peilausta rumempi..

Siinä on aina hyvä jos jostain näkis minkä paksusta se alsa on niin vois siitä tietää onko varaa hioa ja kiillottaa? Ei kannata alkaa hitseillä täytteleen. Jos on syviä naarmuja niin maalaa..Kitillä helppo täyttää ja pohjavärillä viimeistellä.. Mie olen joskus entisöinyt vanhoja japsipyöriä ja pakoputkia paikannut migillä..Helvetin ohutta ne oli ja työlästä oli viimeistellä..Sai ne kyllä siistiksi nypättyä ja kiillottelin ja kuumankesto lakkaa ruikin niin ei juuri huomannut.. Oiskohan ne olleet jotain 0.6mm.. Alumiini ruukaa olla noin 2mm ja jos olis millin syvä skradu niin sen vois hioa pois..Mutta jos on jossain t -palassa niin ei niitä voi ohuemmaksi hinkuttaa kun rasituksella.. Pettävät.

Eikös nämä foorumit ole että vois oppia toisten virheistä ja tiedoista että itse pääsis helpommalla?? Niin mie olen ainaki aatellut.. Keksi joku maalaus teema jolla osa näyttäis maalattuna siltä kun se ois ollut semmonen uutenakin.. Muistan kerran mulla oli Yamaha etuloksu mätä ja paikkasin kromisiiven ja maalasin siihen keskelle siipeä semmosen tehasmaisen kuvion.. Ihmiset luuli että se kuului siihen.. :D

werock

koitan ladata jonkin kuvan tänne jossainkohtaa,mutta joo se on 2-3mm alua,ja naarmu on lehmänkallossa,jotain vajaa mm syvä,ja suorassa kohtaa,siinä sivuilla molemmin puolin..

Don Quijote

Mitäs jos vetäisit (tai teettäisit) jotkut siistit pinstripet pyörään ja siinä samassa straippaisi ne naarmut piiloon?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

werock

Joo,stripeä ois tuloillaan,mutta tahtois sen kiiltäväksi.

werock

Kallon puolikkaat sain hinkattua ja jopa kelpaaviksi,aikaa meni pirusti,mutta kyllä kiiltää. Motonetin kiillotus setti oli aika huipputuote,kolme laikkaa,eri karkeuksilla ja kiillotuspalat. Jos virheettömän haluaa,ni uudet pitäis ostaa..  ;D