Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Lisää pitoa raisereihin?

Aloittaja ma^ko, 09 kesäkuu 13, 17:04:53

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Hyvä ratkaisu tilanteeseen jossa stonga käy soutulaitteesta, eli kun risereiden pultit o kiinni sen verran et ryssäläisen pystyjengan synty jo pelottaa ja siltikin stonga elää kohtuu pienel voimalla niin mitä tehdä?

Vaihtoehtojahan on toki useita, mut mikä on järkevä?

A) Juoda lisää olutta ja leikata tölkistä tilkettä riserin ja stongan väliin.
B) Hioa risereist pois materiaalia että pusertuu tiukemmin stongaan.
C) Tunkea jotain muuta tilkettä kuin kaljatölkkiä väliin.
D) Liimata stonga jollain risereihin.
E) Vaihtaa stonga suoraan dragbariin.

E ei kyllä ole vaihtoehtona mulle.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Joskus riittää kun pistepuikolla iskee stongaan raisereiden kohdalle karhennusta. Joskus joutuu poraamaan raisereiden yläpalasta reiän läpi johon M5 jenka ja reikä vastaavaan kohtaan stongaan. Sitten vaan ruuvi siitä läpi joka pitää tangon paikoillaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Toi karhennuksen mätkiminen stongaan ei tullutkaa mulle mieleen lainkaan, sitä täytynee kokeilla ensimmäisenä. Ruuvinreikää ruuveineen en riserin hattuun halua, eli luulenpa et sit jollei karhennus auta niin jatkokehitään yhtälöä ja vedän mikillä kökkäreen stongaan ja teen raiserin hattuun sille kökkäreelle kolon.

Karhennuksen lisäksi joutunee kyllä työntään jotain täytettä tai sitten hioa hieman risereitä, koska ongelma selkeästi kulminoituu siihen ettei noi oikeasti kiristy stongaan, vaan hattu ja riseri kiristyy toisiinsa ilman minkään kokoista välystä ja stonga on silti soutulaite.

PVonJerf

Mie tein tommosen hommelin silleen että raiserit kiinni ja oikeaan asentoon. Sitten toisesta hattu pois reikä tangosta läpi raiseriin ja pikkunen putkisokka läpi ei heilu eikä näy ja taatusti pitää ;)

ma^ko

Päädyin tekemään asialle jotakin ja pistepuikko osoittautui turhakkeeksi, heti ku otin toisen raiserin ylähatun irti...

Stongassahan oli jo karhennus ja siltikään se ei pysynyt aloillaan joten pistepuikko tuskin tuo lohtua. Hetken pengoin tallilla ja löysin rullan "Pattex No More Nails" asennusteippiä.

Ylähatun sisäpintaan kyseistä kakspuoleista asennusteippiä, raiserihatut takasin ja ei muuten liiku edes vähän rajummalla voimalla stonga enään, tosin riserin hattujen irroitus stongasta vaatinee lämpöä.

Jaska

piikkipäinen pidätinruuvi asennettuna riseriin sopivaan piiloon, niin säilyy tangon asennonsäätö? just toi teippi kyllä puree kiinni tosi hyvin muutenkin ;)

Lastu

Ei oo muuten hauska tunne reilun satasen vauhdissa saada kiikkua syliin. Itse saman ongelman kanssa pari kertaa paininut, joten kiitti vinkeistä.
Mä oon mä...