Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

SR 500 Yamahan kaasuttimesta.

Aloittaja Immu., 30 huhtikuu 12, 17:45:38

« edellinen - seuraava »

Immu.

Mikuni 34 kaasari pyöreällä luistilla löytyy pyörästä. Pyörä alkaa paukkua ja röpöttää

kun yhdeksästäkympistä lyö hanan auki. Suuttimista ei tiedä, on porailtu ja numerot

viilattu veke. Olisko kellään tietoa alkuperäisitä suuttimista, eli minkä kokoiset on.

-Immu- ???

Kokkonen

Tuollaiset löysin:

Yamaha SR 500  1977-1979, Stock VM34SS   
Pilot Jet 25         
Throttle Slide 3.5    
Neula 6FL25    
Needle Jet P-8    
Main 300    

Tiedot ovat tuolta, Carb Jetting jossa lisää vaihtoehtoja. Myös muille kaasuttimille ja pyörämerkeille.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

halla

Jos röpöttely jatkuu säädöistä huolimatta, saattaa vika olla laukeamassa olevassa cdi boxissa tai generaattorissa, kuten itselleni kävi.
Ilmeisen yleinen ongelma jossain vaiheessa SR500:n elämää.

Tomppa68

Joo.
Mie tsekkaisin/korjaisin tässä järjestyksessä:
-sytytystulppa (tulpasta näkee myös onko seokset kohallaan vai laihalla/rikkaalla) mut tulppa ihan ekaks vaihtoon.
-kaasarin säädöt/putsaus
-sähkön riittävyys eli laturin ja akun kunto ja jännite. Laita vaikka volttimittari pyörään kiinni ajon ajaksi ja kato putooko jännite alle 12 volttiin kun alkaa röpöttämää.
-ilmanputsari (paskanen putsari täydellä kaasulla pamauttaa seokset varmasti rikkaalle)
-cdi boxi.

Noista se vika löytyy.

lankinen

Mulla samanlaiset ongelmat jampussaku ketjun aloittajalla. Tulppa on musta reunoilta ja valkonen keskeltä. Laskin neulan sokkaa ja nyt toimii vielä huonommin korkeella.. Voiko siis olla silleen et alussa oli  liian iso pääsuutin (röpöttää korkeilla kierroksilla) ja tyhjäkäynti suutin taas oli liian pieniku tulppa valkonen keskeltä.

013

onko joskus toiminut hyvin?
yhtä asiaa kerrallaan kun muuttaa niin pysyy paremmin kärryillä mikä vaikuttaa mihin.
ainakin savagessa jos oli pieni tk suutin niin pamautteli putkeen, siis orkkis cv kaasarilla.
pääsuutin vaikuttaa kun ajaa urku auki, neulan asento sit siin välissä
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

sröö

Ryövään tähä välii ja kysyn et mikä mahtaa vaivaa ku laittaa kaasariin ton hanan alipaineletku kii  ni stumppaa?

Kokkonen

Tietämättä juuri mitään ko kaasuttimesta, esitän seuraavan ajatuksen:
- alipaine tulee kaasuttimen kurkusta (?) ja jos liitosta sitä ei käytetä, sen tulee olla suljettuna.
- jos letku on paikallaan niin mahdollinen ilmavuoto siihen aiheuttaa koneen sammumisen?
Joten olisiko mahdollista että letkuun pääsee ilmaa jostakin ohi kirjanpidon? Hanasta itsestään?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Onhan se letku tökätty oikeaan reikään? En kyseistä Mikunin mallia ole nähnyt mutta ainakin noissa lattaluistikaasareissa kohokammion huohotus näyttää erehdyttävästi letkulähdöltä ja sitä ei missään tapauksessa saa tukkia.

Toinen vaihtoehto on että jos käyttämäsi lähtö on ollut aikaisemmin avoimena niin kaasari voi olla säädetty aivan metsikköön alipainevuodon kompensoinnin takia. Sitten kun vuoto tukitaan letkulla (hanan alipainepiirihän on suljettu) niin seokset menee reilusti rikkaalle - alipaine kun on kovimmillaan juuri tyhjäkäynnillä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jezuz