Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Johtojen kokoja?

Aloittaja werock, 12 maaliskuu 14, 20:18:05

« edellinen - seuraava »

NiLo

Mitäs arvon sähkömiehet on mieltä siitä että olisko pyöreä abiko parempi ku lattana? Oon päissäni pohtinut että pyöreessä liittimessä saattais olla paremmat edellytykset toimia pidempään, koska puristuksessa oleva narttu-uros liitoksen pinta-ala on suurempi?

Hifistelyä, tiedän... Monia lattaliitoksia korjanneena vaan pohdiskellut.

BTW
Jos jollain on kova menekki abikoille niin puolalainen elektroniikan romukauppa TME myy hitokseen halvalla kullitettuja eristämättömiä liittimiä.
Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.

werock

Mä sain nyt sellasia kutiste sukka liittimiä,missä se tina nappi siinä keskellä. huomenna pääsen testailee niitä. Ajovalot ledi polttimoilla,virtaa säästyy vaikka myytäväksi! ;D

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: NiLo - 14 maaliskuu 14, 17:47:19
Mitäs arvon sähkömiehet on mieltä siitä että olisko pyöreä abiko parempi ku lattana? Oon päissäni pohtinut että pyöreessä liittimessä saattais olla paremmat edellytykset toimia pidempään, koska puristuksessa oleva narttu-uros liitoksen pinta-ala on suurempi?

Mä en tykkää tehdä avattavia liitoksia johtoihin lain ja päätyliittiminä käytetään sen mukaista mikä on liitettävässä. Yleensä laitteissa joissa on suoria johtoliitoksia abiko-tyyppisillä liittimillä(= japsipyörät, perämoottorit jnejne) on käytössä suojattu pyöreä liitin, eli sitä voinee pitää parempana kuin lattaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ezmo

Oisko jollakulla laittaa ihan kuvaa, millaisen näköisiä on ne johtojen jatkoliittimet, eli esim millä jatketaan valon umpiosta tulevat johdot.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Make

http://www.tsp.fi/tuotteet/tuoteryhma/tiiviit-deutsch-liittimet/action/list/

Aina kun voi välttää abikoita, niin onko jotain syytä, miksi niin ei tekisi?

Niin ja Duraseal on ainoa kiinteä jatko, johon luotan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Miska

Käytetään hyväksi jälleen mainiota keskustelua ja tuupataan tänne yksi pölhö kyssäri: Mistäs noita eristämättömiä liittimiä saisi kätevimmin? Bilteman tai Motonetin valikoimista en moisia löytänyt. Pitääkö mennä tiedustelemaan jonnekin "alan liikkeeseen", Bebekiin tms?
-Just another guy on the lost highway-

Kapteeni sika

Tietääkseni mulle tilattiin täältä:  https://www.vekoy.com/

"Tietääkseni", koska mä oon sähköhommissa vaan väistyvähä-miehenä.

Kapteeni sika

Ei löytynyt vilkkujen piuhoihin valmiita holkkeja jotka tulee polttimoiden kantoja vasten, kuparisesta pop-niitistä pätkä ja piuhaan niitaten:

maick

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 14 maaliskuu 14, 01:28:46
Kolvi ja tina kannattaa unohtaa, ajoneuvosähköt tehdään puristeliitoksilla, juotos vain kohtiin joissa ei muuta ratkaisua. Tina tuhoaa monisäiejohtimen edut tekemällä murtorajan.

Paitsi jos tekee näin ja vetäisee liimasukan päälle. Ei murru millään.

ma^ko

Vaan miksi tuo pitää tinata? Toimii pelkällä kierrolla ja liimasukallakin aivan mainiosti.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

NiLo

Tinaaminen tollasessa liitoksessa tuntuu munkin (minunkin) miälestä liioottelulta, mutta voi tinaamista perustella sillä että jos liimasukan liimaus aukeaa, niin tinaamattoman liitoksen lähtölaskenta alkaa. Kuparijohteet alkaa hapettumaan ja liitokseen kasvaa resistanssia.
tää nyt on kuitenki tällasta tikusta asiaa tyyppistä spekulaatioo.
Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.

werock

Mä totesin kuristesukka liittimen jossa tina nappi muovisukan sisällä todella loistavaksi tuotteeksi,karvat yhteen,tina nappi peukalo etusormi puristuksella lyttyyn,ja rauhallisesti sytkärillä kuumaksi,tina sulaa liittimen sisällä upeasti,ja liitos on notkea juuri tuon joustavan kumi/muovi sukan ansiosta,saa todella siististi piuhat samaan suojan sisälle.. olen tyytyväinen

Miska

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 15 maaliskuu 14, 12:43:10
Tietääkseni mulle tilattiin täältä:  https://www.vekoy.com/

"Tietääkseni", koska mä oon sähköhommissa vaan väistyvähä-miehenä.

Kiitos. Tuollahan on vaikka mitä mielenkiintoista.
-Just another guy on the lost highway-