Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

07 street bob sammuu kesken ajon

Aloittaja Tompsoni, 19 heinäkuu 14, 16:01:12

« edellinen - seuraava »

Tompsoni

Pyörä sammahti eilen yks kaks kesken ajon ja tänään teki saman töihin tullessa. Kummillakin kerroilla nopeusmittari heittelehti ensin missä sattuu lukemissa ja sitten jää kokonaan makaamaan pohjaan. Tämän jälkeen kun laittaa kytkimen pohjaan niin pyörä sammuu. Kone kuitenkin käynnistyy samantien aivan normaalisti ja käy tasaisesti tyhjäkäyntiä, nopeusmittari jää kuitenkin makaamaan nollaan. Tänään myös huomasin uudelleen käynnistyksen jälkeen että 6. vaihteen merkkivalo paloi jonkin aikaa mittarissa vaikka ko. Vaihde ei ollut päällä. Mittari alkaa taas pelaamaan jotenkuten kun käyttää virrat pois pyörästä.

Oisko ideoita mistä vikaa lähtisi paikallistamaan

Greasemonkey jake

kampiakselin asentotunnistin(cps) voisi olla syyllinen...itsellä buellissa oli samainen ongelma lämpimänä, ei antanut mitään vikakoodia, joka vielä vaikeutti vian etsintää... lopulta purin asentotunnistimen johdon suojan auki ja sieltä paljastui, että yksi tunnistimen johdon eriste oli "kulunut" pois ja pääsi välillä maadoittamaan...itsellä jälkiasennettu vaihdenäyttö ja sen yksi piuha on kytketty tähän johtoon(tosin sulakerasian luona) ja sen näyttö sekosi silloin, kun härveli sammui...
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

Janne R.

Mulla ex-Sportissa sökö kampiakselin asentotunnistin teki semmosta, että lähti todella vaivalloisesti käyntiin, varsinkin kuumana ei meinannu startata ei sitten millään. Ei kylläkään koskaan sammunu kesken ajon, mutta yks kaunis päivä vilautti sitten viimein vikavaloa. Katsoin perille päästyäni vikakoodit (2), molemmat viittas vialliseen tunnistimeen.
Et maininnu, mutta ilmeisesti oot jo tarkistanu ettei näytä vikakoodeja?

Tompsoni

Ei pitäs olla vikakoodeja päällä. Tappokatkaisijan kun laittaa ajo asentoon niin moottorin häiriövalo palaa sen neljä sekunttia ja sammuu eikä sen jälkeen syty uudestaan. Pitää tsekata huomenna se asennontunnistin ja suhuutella kosteuden poistajaa sinne sun tänne sähköliittimiin

Tompsoni

Ajelimpa just  töistä kämpille. Pyörä ei sammunu mutta nopeusmittari makas nollassa, kilometrit ei juossu trippimittarissa eikä kutosen merkkivalo pelannu. Vilkkujen merkkivalot pelas mutta vilkkujen automatiikka ei pelannu. Ei ottanut vilkkua pois kallistuksesta eikä vaikka kuinka kiihdytti.

Taitaa olla nyt kosteutta jossakin hullun hauskassa  paikassa ??? Nyt ois hyvät ja miksei huonotkin neuvot arvossaan  :-[

flhx

Nopeusmittarin anturi. Ei anna nopeustietoa boxille ja siksi vilkkujen automatiikka ei pelaa, ne kun vaatii ko.tiedon. Suht loogisesti jos tuo anturi ei pelaa niin ei tietty nopeus/trippimittarikaan...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Tompsoni

Joo tuo anturi ois kans tarkotus käyttää pois vaihelaatikon kyljestä ja koittaa vaikka putsata ens hätään. Pitäshän vilkkujen kuiten kytkeytyä pois päältä hälyttimen kallistuksen tunnistimen käskystä? Antaakohan tuo sama nopeusanturi myös tiedon 6. vaihteesta?

Tuota nopusanturia pähkäilin jo eilen ja oletin syylliseksi, mutta voikohan sillä olla tekemistä tuon moottorin sammumisen kanssa?

Kosteutta pidän vieläkin eniten mahdollisena vian aiheuttajana kun toissa iltana painatin reipasta kyytiä jonkun matkaa ja vettä tuli ku esterin p******** Pitää ajella aamulla korvat luimussa nelipyöräisellä töihin varmuuden vuoksi  >:(

Tompsoni

Oli nopeusanturin punainen johto hinkannu itsestään säikeet esille\säikeitä poikki ja anturin johtonipun vieressä kulkeva maajohto oli hinkkautunut myös paljaaksi samasta kohtaa. Maajohto menee takalokariin missä oli muitakin maadoitusjohtoja. Kolvasin johdon kuntoon mutta ei alkanut mittari pelaamaan. Liekköhän anturista tullut entinen ku räpsiny johto maihin

Tompsoni

Lueskelimpa tossa ameriikan hd foorumia ja näytti olevan siellä hyvinki yleinen vaiva tämä. Järkiään kaikilla korjautunu ku vaihtanut uuden nopeusmittarin anturin.

Ameriikan baikkerit meinas että ecm menee sekasi ku anturin signaalijohdolta ei tule vastausta ja tämän takia tyhjäkäynti tippuu niin matalaksi että pyörä saattaa sammua

Tompsoni

Vika korjattu vaihtamalla uusi nopeusanturi. Ennen anturin hakua vielä mittasin että signaalijohto vie tiedon perille ecm:ään asti ja plussa napaan tulee viiden voltin jännite  :)

Vanha anturi ollut ilmeisesti jo pitemmän aikaa vajaa kuntonen ku aikasemmin moottoritie nopeuksissa nopeusmittari on tasaisesti heilunut ajetun nopeuden molemmin puolin. Nyt uudella anturilla mittari pysyy täysin vakaana