Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tankin tinausten lämmönkesto?

Aloittaja Otus, 14 huhtikuu 13, 09:43:12

« edellinen - seuraava »

frosteus

Lainaus käyttäjältä: Otus - 17 huhtikuu 13, 20:49:26
Pakkelina olen käyttänyt Wurthin VAKU 30:sta, purkin mukaan lämmönkesto on vain 80 astetta, mutta ainakin mulla on kestänyt uunituksen 20 minuuttia 200 asteessa.
Maalinpoistoon voin suositella Solmasterin TMP:a (tehomaalinpoisto)

Kokeilempa näitä, jos ei tuo 115+ kestävä jota nyt ostin, toimi. Mites levität pulverin paklauksen päälle? Esilämmittämällä kappaleen, jolloin se jää siihen väkisinkin, vai jollain muulla tavalla?
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Lexus

Mites kestääkö kemiallinen metalli lämmitystä, lähinnä ajattelin pulverin alle jos pitää koloja paikata?
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

frosteus

Kemiallista metallia en ainakaan itse ole testannut, mutta nyt testasin VAKU 60 (oletuksena, että isompi numero = parempi, wurthilla eivät osanneet tietää, kun viisaat olivat kuulemma jossain. Alumiinipohjainen). Se toimii, MUTTA jos on lommo, niin se pitää pakkeloida sillein, että monta kerrosta, eikä niin kuin eka tein, eli koetin tasottaa sen kerralla suoraksi. Silloin sinne alle jää ilmaa, joka lämmetessään tekee kuplan. Se tosin laski, mutta lähti irti kovana levynä. Parhaalta keinolta vaikuttaa tuo kerroksittain paklaaminen.

Runkoa olen pulveroinut metodilla, jossa lämmitän pulverin kuumailmapuhaltimella. Ei tule hyvä. En suosittele. Joko pinta jää appelsiiniksi tai sitten kärähtää. Aika mahdoton sillä säädellä lämpöä. Myöskään pinnan kestävyys on aika olematon. Jonkun verran parempi, kuin sprayllä, mutta ei kovinkaan paljon. Johtunee myös siitä, että tuolla metodilla saa vain sen jauheen lämmitettyä kappaleeseen kiinni, mutta itse kappale ei lämpeä tarpeeksi tai lämpenee liikaa. Ne osat jotka on mahtuneet uuniin ovat tältä osin onnistuneet aivan eri tavalla.

Craftsmanin laitteesta sen verta, että toimii, mutta vähän vaikuttaa lelulta siinä mielessä, että jo nyt joutuu kikkailemaan teipin kanssa, että kupin reunasta ei tule pulveria ulos. Tästä tosin luin jo etukäteen muista arvioista. Tyyppivika. Myös lisäkuppien saatavuus on olematon. Olisi kätevää, jos eri väreille saisi eri kupit. Silloin maalaus oli huomattavasti helpompaa. Jauho leviää erittäin kätevästi ympäri tallia ja siivouksia saa suorittaa hyvin usein. Joku vaikka pahvilaatikko, jonka sisällä niitä pulveroisi olisi hyvä (vasta tajusin!, tarviipa kokeilla). Muuten tämä pulveroinit on kivaa ja etuisuuksia on paljon, mm. se, että kappale on valmis, kun se on jäähtynyt, eli ainakin teoriassa nopeuttaa systeemeitä paljon. Mutta ainakin mulla siis vain teoriassa, sillä esim tuon pakkeliasian kanssa olen pelannut niin Hiivatisti, että siinä ajassa olisi normimaaleilla maalannut useampiakin tankkeja. Ja olisi säästynyt monta hermoa.
Jos se menee rikki, se korjataan. Jos se ei kestä, se menee rikki.

http://www.rublaus.blogspot.fi/

Pietari

Maalinpoistoon Mobitivelta Por-strip...vaikuttava aine metyleenikloridi eli samaa kuin nitromorssissa mutta tuntuis aika paljon vahvemmalta.http://www.mve-online.com/product_info.php?products_id=586