Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC 88 sisempi nokkaketjunkiristin

Aloittaja jalle1100, 06 maaliskuu 13, 17:24:37

« edellinen - seuraava »

jalle1100

Millä opilla sisemmän kirstimen saa helpoiten paikoilleen. Pihdeillä vääntämällä sain vanhan (tosi kuluneen) pois. Uusi kiristin ei vaan meinaa mennä paikoillen millään. Clymerin manuaalissa käytetään Jimsin erikoistyökalua ko. homman. Tätähän minulla ei ole.
Vaatiiko nokkien irroituksen levystä? 

Samaan jumppaan voisi myös vaihtaa vääntävämmät nokat. Onko mitään suosituksia?
Budettiin sopii parhaiten pitämällä nokat ketjukäyttöisinä.
Pyörähän on 2003 ultra. Ajelu on pääasiassa Muorin kanssa kahdestaan kurvailua. Käyttöalue pääasiassa 2000-3000 kierroksen välissä.
Ultra TC88 2003

FXD

Helpoitenhan se onnistuu että ottaa nokat pois camplatesta. Ja samalla sen kiristimen saa "lukittua" vaikkapa naulalla yläasentoon että saa nokat ja ketjun takaisin paikoilleen. Siinä camplatessa on läpireikä, eli voit asentaa nokat ja camplaten takaisin koneeseen kiinni ja sitten nykäistä naulan pois, kun laitat sen niin päin että kanta tulee moottorista katsottuna ulospäin.  Itse asiassa taitaa olla helpoin tapa saada paketti takaisin kasaan. Jos ketju on kireänä se vetää nokat hieman vinoon ja nokkien saaminen sisempiin laakereihin paikoilleen on ainakin haasteellista... Ja samalla kun se on levällään niin melkeenpä ne laakerit vois vaihtaa uusiin, ei maksa maltaita ja taas on huolettomia kilometrejä edessä.

Omaan päristimeen laitoin SE:n 203:set, ja tuli sellainen ihan mukava vääntö tuohon käyttöalueelle. Penkissä en ole käyttänyt eli käppyröitä eei ole esittää, mutta vakionokkiin verrattuna vääntö ei ainakaan vähentynyt. Pientä talkoilua kaasarin säätöjen kanssa, mutta sopiva setti kuitenkin löytyi kokeilemalla.
M-B vikakoodien lukemisia/nollaamisia Kouvolan alueella

ranze

Mulle meni paikoilleen muistaakseni Andrewsin 26. Maltillinen touringnokka, mutta suutinkitin ja putsarin (putket oli vaihdettu jo aiemmin) jälkeen tuli potkua lisää "yhden vaihteen verran". Nyt kun porukat halajaa hammasnokkia noita ketjukäyttöisiä voi löytää kohtuuhintaan esim. e-baysta.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

FXDL

Hyvät ohjeet yllä kiristäjän vaihtoon.
Kannattaisiko pohtia samalla koko jakopään ja öljypumpun päivittämistä - eritoten jos joutuu ostamaan ihak uudet nokat? Lisää hintaa toki muutaman saturaisen. Aiheesta tällä foorumilla varsin paljon.

Minulla Andrewsin päivitys ja 26N nokat Ultrassa ;).

Kimmo

jalle1100

Oolrait.
Kiitos vastauksista. Nokat irrottamalla kiristimen laitto onnistui hienosti.  ;D
Tein nopean päätöksen ja ensikesä mennään vakionokilla. Vaihdetaan nokat sitten seuraavana talvena.

-Jari-
Ultra TC88 2003

jalle1100

Terve taas

Suunnitelma muuttui. Tilasin sittenkin uudet nokat. Päädyin Andrewsin 21 ketjukäyttöisiin nokkiin.

Samaan syssyyn päätin vaihtaa ne lohkossa olevat neulalaakerit.
Ulosvetäjä oli vain hukassa niinpä teimmä ite. Toivottavasti idea selviää kuvista. Laakerit lähti hienosti moisella vehkeellä. Sisään tuleva tappi on enisiarvoisen tärkeä, jotta kynnet pysyvät laakerin takana varmasti.

Toivottavasti liitteet näkyy kun en ole ennen liitteitä laittanut.

-Jari-
Ultra TC88 2003

olli

Minkä verran häksättimelläsi ajettu, ei käyny ilmi tuosta jutusta?

FXD

Muistelisin että Kukko-ulosvetäjiä on tuollaisia, mutta en osaa sanoa löytyykö noin pieniä. Caddyn perämurikassa tarttin tuon tyylistä ja Kukko-ulosvetäjästä rakennettiin sopiva liukuvasara-tyyppinen.
M-B vikakoodien lukemisia/nollaamisia Kouvolan alueella