Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Järkevä puristuspaine

Aloittaja Lyytinen, 14 helmikuu 12, 02:13:40

« edellinen - seuraava »

shoveltimppa

Katoppa toi Kiisken kommentti.

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 16 helmikuu 12, 00:20:19
Tää puristuspaineiden mittailu on mulle vähän outoa hommaa tässä yhteydessä. Mun mielestä se on kätevä tapa, kun miettii koneen kuntoa ja vertaa pyttyjä toisiinsa. Heti jos on vähän nokkaa tai venttiilin säädöt poskellaan niin mittari herjaa hälyttäviä eroja per pytty ja varsinkin jos jäykät nostajat. Se että pyörittelee konetta kiksistä tai startilla ja saa kovat paineet aikaseksi on oire vakio nokasta eikä mistään huippuunsa viritetytystä kisamotista, niin ja tietty siitä että mitään hälyttäviä ohivuotoja / vääntyneitä venttiilinvarsia ei ole.
Tää on vähän samaa hommaa , kuin toi dynaamisen puristuksen kanssa puuhastelu, sillä erotuksella että vähän tosi elämän realiteetteja mukana eikä pelkkää matikkaa.

Jos sulla on mahdollisuus mitata ohivuodot, niin tee se. Josko sillä sais mielenrauhan ennen kevättä. Mittasitko paineet kylmästä vai lämpimästä koneesta? Oliko kaasuläppä täysin auki? Pitäis olla lämmin motti ja läppä auki. En lähtis ton mittauksen perusteella vielä konetta purkamaan, jos ei oo mitään muuta syytä epäillä motin kuntoa. Ei se ny tietty mikään mahdoton homma käyttää kannet ja pytyt irti, niin sittenpä tietää niiltä osin mitä motti on syönyt ja onko kaikki kunnossa.

leafhill

Mulla oli lapiokoneessa samanlainen mittaustulos, lisäksi kone lähti todella huonosti käyntiin. Syy oli jumittava pakoventtiili. Nyt kun on vielä talvea jäljellä, niin kannattaa napata kannet irti. Mä remppasin keskellä kesää, sitä en voi suositella  >:(