Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viimetalven rodirojekti.

Aloittaja Valhalla-77, 11 maaliskuu 13, 11:40:09

« edellinen - seuraava »

Valhalla-77

Ajattelin laittaa rodista vähän juttuahuttua ja muutaman kuvan jos vaikka jotakuta saattais kiinnostaa.
Rodi ostettiin käsistä melkeen heti valmistuttua ja nyt onkin Streetbobista valmistumassa jonkin sortin kahvilaraaceri.  ;D Sori vähän kehnot kuvat mut saa noista jotain selvää.

Lähtökohtana oli tuo. ihan siisti ja vähän ajettu 2009 vuoden rodi. Mulla kuitenki oli visio rodista jo monenvuoden takaa jonka halusin koittaa toteuttaa vaikken mikään seppä olekkaan! =)



Perä piti saada kevyemmäksi ja linjakkaammaksi,joten kaikki ylimääräinen sai rällästä ja puukkosahasta!



Ensin ajattelin että lasikuidusta koko peräpala uusiks,mutta tulin laiskaksi ja hommasin rr hondan takakatteen aihioksi joka sitten istutettiin perään sopivaksi. Kulmaa,pituutta ja leveyttä piti muuttaa.



Runko peräosalle synty ihan kulmaraudasta joka pultattiin kiinni alapuolelta alkuperäsistä kiinnitysreijistä.





Pulveroituna



Takavaloksi päädyin pyöreään ja vähän erilaiseen,ettei ihan menny perä muoviluotimeiningiks,ja sopii paremmin etuvalonkanssa yhteen.
Valolle tehtiin vielä oma runko joka jatkuu perän alle ja integroituu pohjarunkoon.





Perän pääliosa piti tehdä lasikuidusta että sai muodon vähän pyörämmäksi,jolloin perä istuu paremmin kokonaisuuteen.
Muotin tekoa ja hiomista!!!



Lasikuidusta tuli myös töötin ja vesiletkun coverit,molemmille puolelle samanlaiset.
Loppukuvissa näkyy coverit valmiina...



Kahvat sai uutta muotoa ja pulverin päälle. taas saatiin painoa pois...=D



Sliparit tein auton tarvike pakoputkenpäistä. Porasin reikiä sisäpuolen peltiin ja tungin rautalangalla vaimennusvillaa täyteen,noise killerit tein vielä erikseen pellistä putkensisään.
Koneessa muuten perus hengitysmuutokset ja dynojet. putkesta porasin hiltillä ja muokatulla terällä katalyyttikennon pois! Näillä muutoksilla 124hp takarenkaalta.

[/img]https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/392026_2592904214427_1524686372_n.jpg[/img] 

Vakio pönttöt piti pistää palasiks että sai pyörän katsastettua! Muutos oonistu senverran hyvin että jäi paikoilleen,alavääntöä tuli helvetisti lisää!!! 30cm pituutta pois,20% suoraa vaimentamatonta ja 80% kiertoa vaimennuskammion läpi! Äänet järkevän munakkaat alakierroksilla,mutta höpinät vaimenee juuri oikeilla kierroksilla ajettaessa matkanopeutta ja mahdollisia db mittauksia ajatellen! En muute tajunnukkaa miten kivaa on ajella kun korvat ei halkee ja vuoda verta ajellessa!! Nyt saa saatana sinivuokot mittailla!!! Nii ja E hyväksytyt! Jebou!!!





Uudet säädettävät iskarit tilasin Wilberssiltä mittatilauksena piolituumaa pitempänä kuin alkuperäset jotta sai perän ja ajoominaisuudet paremmaksi! Perkele mikä ero ajettavuudessa!!! Keulaan laitoin vielä intiminatorit http://www.ebay.com/itm/INTIMINATORs-Damper-Rod-Front-Forks-Suspension-Valves-for-Harley-Davidson-/170778307778?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&fits=Model%3ADyna+Glide%7CMake%3AHarley-Davidson%7CYear%3A2011&hash=item27c32e2cc2&vxp=mtr#ht_1175wt_1270&afsrc=1 ja wilberssin sporttijouset ja öljyn!



Sitte rupeski saamaan jo maalarilta kamoja. Vision maalauksesta toteutti http://www.steelstream.net/. Ei voinu ku olla tyytyväinen!!!





Ja pyörä kuosissaan,kuvissa ilma uusia iskareita kun ei kuvaushetkellä vielä ollut saapuneet.
Keulaan tuli vielä mustat coverit antamaan massiivisuutta lisää. ajovaloa tiputun 7cm alemmas ja mittariston sijoitin tangon ja valomaskin sisään. Uudet raisesrit ja vakio tanko maalattuna toimi hyvin! Etulokarin tilasin saksasta. Peilit ja vilkut tietenki meni uusiks jne perusjutut!
Penkki valmistu lasikuitusta,alkuperäset kiinnitykset otettiin vanhasta satulasta. alcantaraa penkkiin tietenki antamaan racehenkisyyttä! =)

















Tuossa joku videontynkä moposta vielä:

Night Rod Special! Fighter rod...
Se on ny sillä tavalla,että millä tavalla?

Hemuli

V-Rodin eri mallit on muuten ihan linjakkaan näköisiä mutta niissä kaikissa peräpää on ihan kamalan näköinen. Vasta 2012-malleihin tehdaskin tajusi tehdä asialle jotain. Tuossa on ihan hyvin onnistuttu tekemään pyörästä kokonaisuutena linjakkaan näköinen ilman suurempia rakenteellisia muutoksia. Vielä kun ton sais keskitapeilla kuten ne ihan ensimmäiset Nightrodit ::)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

shoveltimppa

Maukkaan näköiseksi olet rodin saanu suhteellisen pienillä muutoksilla. Erityisesti tuo peräkuuppa on onnistunut.

edit: Hemuli oli näköjään samaan aikaan linjoilla.

jsr85

Pyörä kokonaisuudessaan on kyllä tyylikäs.

JuhaP

Hieno tuli, verraten pienin muutoksin. Keskitappeja se tosiaan huutaa.
FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

Valhalla-77

Kiitos kehuista ja kommenteista! Itse en keskitappeja halunnut,vaikka se ajettavuutta olisikin parantanut. Pidin jo ihan alusta asti rodin räyhäkkäästä ja rennosta ajoasennosta. =)
Se on ny sillä tavalla,että millä tavalla?

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Valhalla-77 - 11 maaliskuu 13, 17:56:56
Itse en keskitappeja halunnut,vaikka se ajettavuutta olisikin parantanut. Pidin jo ihan alusta asti rodin räyhäkkäästä ja rennosta ajoasennosta. =)

Oikein! Keskitapit voi työntää... no... sinne minne aurinko ei paista... ;) ;D ;) :) :D

Ja rodihan on oikein menevän näköiseksi eskaloitunut.
Long John Stroker

makela68

Maukas perä kertakaikkiaan!! ;D

Sun pitää alkaa tekemään noita bolt-on meiningillä,ostajia tulee riittämään!