Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kytkinvaijerin voitelu-vinkki

Aloittaja flhx, 21 heinäkuu 09, 00:12:31

« edellinen - seuraava »

flhx

Törmäsin tälläiseen vinkkiin jossain internaattorin syövereissä, tuli kokeiltua matkamöhkäleeseen ja toimihan tuo vallan mukavasti.

Eli irrota ensin kytkinvaijeri kahvasta. Sitten varastat vaimolta/tyttöystävältä/naapurin mummolta minigrip-pussin ja esim.pari kumilenkkiä(itse käytin nippusiteitä,toimii niilläkin). Minigripin pohjaan pieni reikä, vain sen kokoinen että saat ujutettua kytkinvaijerin kuoren siitä läpi. Varmista kumilenkeillä/nippareilla minigripin pysyvyys vaijerin kuoren päällä, mitä tiiviimpi sitä vähemmän sotkua...Katso kuitenkin että vaijerin ja kuoren väliin jää aukko.Nyt sitten minigripin suu auki ja loraus öljyä sisään, sulje pussi(juuri tämän takia minigrip eikä tavallinen muovipussi, onnistuu toki silläkin mutta vaatii puljaamista). Nyt öljy valuu vähitellen minigripistä vaijeria pitkin, kumilenkit/nipparit estävät öljyn pääsyn kuoren päälle ja mopon sotkeutumisen. Öljyn valumista voi auttaa painelemalla minigrippiä hieman kasaan(jälleen minigrip kätevämpi kuin perinteinen muovipussi...). Kunhan "sopiva määrä" öljyä poistunut minigripistä on voitelu valmis, nipparit/kumilenkit pois, samoin minigrip ja kiinnitä vaijeri kahvaan. Valmis.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Soikkeli

Itse olen voidellut ainoaa ;D vaijeria eli kaasuvaijeria ottamalla vaijerin yläpäästä irti ja laittamalla sopivan kokoisen 5cm kumiletkun vaijerin päähän. Lisäksi vaijeri nippusiteellä kiinni tankoon johonkin ylös.
Sitten ei muuta kun öljyä letkun pätkä täyteen ja odottelua yön yli kun painovoima hoitaa loput.
C.O.G. 
Lifemember