Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

läpitankin hana

Aloittaja rautapannu, 01 helmikuu 13, 22:21:08

« edellinen - seuraava »

rautapannu

Eli olettekos saaneet ton vanhanmallisen hanan pitämään tarviketankit kyseessä hana niinkin pitää kun miehen otteella vääntää sen kiinni mut siitä mistä lähtee putki toiselle tankille vuotaa tiivisterikkojen molemmin puolin mukana tuli sellaset messinkiset mut kokeilin paksummilla kuparisilla ja viilaalla varoen silittelin kumpiakin pintoja onkos muoviset vai kumiset rikat vai mikä tohon avuksi???

Puunaama

Kokeile pistää loctiteä tai vastaavaa hanan kierteeseen,jos alkais pitämään..?
Tikkurilan Talli since 1991

Puunaama

Ai niin,tsekkasitko yläosan/alaosan linjauksen (alignment) ennen kokoamista..? Ohjeet löytyy ainakin vanhasta Panhead Service Manuaalista. Joku työkalukin siinä muistaakseni kai mainitaan kyseiseen hommaan.
Tikkurilan Talli since 1991

JPP

Mulla on tuohon läpitankin bensahanan linjaukseen työkalu jota voin lainata pientä korvausta vastaan. Ei vuoda enää hana ja pystyy sormin pyörittämään hanan kiinni.

rautapannu

juu otin varovasti pyöreellä viilalla siitä yläreiästä pois hana menee suht nätisti kiinni mut edelleen kuparirikkojen molemmin puolin tippasee pitäneeköhän sit kuitenkin alkaa sitä linjaustyökaluu funtsiin??

JPP

Eihän ota bensaletku tai sen kiristyspanta kiinni tankkiin juuri siellä hanan alla? Jos ottaa niin vuotaa helposti niiden mukana tulleiden prikkojen välistä.

rautapannu

oon testaillu sitä irralisena ja on viel maalaamattakin koitin kattoo ettei se nappais kiinni ja istuis hyvin ja ne messinkirikat oli kyl niin ohkasii et siks kävin kaupasta niit paksumpii kuparisii mut hyvä huomio toikin vähän nyt usko vapisee ton hanan kansa ois se kyl niin tyylikäs ku sen vaan sais pelittään!!

tyg

Lainaus käyttäjältä: Puunaama - 05 helmikuu 13, 22:28:31
Kokeile pistää loctiteä tai vastaavaa hanan kierteeseen,jos alkais pitämään..?

Vuostolkulla olen käyttänyt locktiten tasotiivistettä 574 monenlaisiin tiivistepintoihin.
Myös läpihanan tiivisteprikkoihin ja kierteisiin. Ei ole koskaan pettänyt ja saa silti helposti auki
kun se aika koittaa.

rautapannu

yees pittääpäs käydä tarvike liikkeestä kysäseen tota tököttiä ja koittaa vaikkapa sillä!!