Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

mikä vialla kuumana käynnistys temppuilee.

Aloittaja -wla-, 25 toukokuu 09, 17:54:14

« edellinen - seuraava »

-wla-

Pyörä -89 softail sytkänä crane HI-4, s&s super e kaasutin.  Viimekesän pyörä toimi hyvin. Tänä kesänä tuli ilmi semmoinen juttu että jos kuumana sammuttaa koneen hetkeksi niin ei käynnisty vaikka tekis mitä. ajoittain lähtee käyntiin jos on pikkuisen kaasua startatessa. Huvittavinta on että kun irroittaa tulpat ja vähän pyöräyttää konetta ilman tulppia  niin sen jälkeen  käynnistyy heti kun vähän starttia pyöräyttää.
Mitään muuta ei ole koneeseen vaihdettu viimekesästä kuin putki propipestä -> bigradius.
Muuten kaikki tuntuu normaalilta paitsi joskus kun virrat kääntää päälle niin putkessa yskäisee ja yleensä sen jälkeen ei lähde ilman tulppien valohoitoa.

Hemuli

Sanoisin jotta saapi liikaa bensaa. Se tussautus virrat päälle laitettaessa johtuu siitä että sytkä sattuu olemaan juuri sopivalla kohdalla ja antaa irtokipinän kun virrat käännetään päälle - pyttyyn jäänyt bensahöyry syttyy tussahtaen.

Kuinka paljon sulla on kiihdytyspumppu aukipäin kierrettynä? Kokemus on osoittanut että varsinkin evolaisessa sen ei tarvitse olla kuin joku varttikierroksen auki siitä kohdasta jossa se lähtee toimimaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

-wla-

kyllä se kiihdytys pumppu on aika reippaasti auki. ihmettelen vaan kun ei tosiaan viimekesänä ollut mitään oireita ja säätöihin en ole koskenut. No pitää koittaa säätää uusiksi.

-wla-

Nyt tänään kävi niin että en koskenut kaasuun laisinkaan startatessa. ensi yrittämällä ei mitään elon merkkejä vaikka pyörintin pitkään. odottelin noin puoli minuuttia varmaan ja uusi yritys niin lähti melko helposti käyntiin, eli kiihdytyspumpulla ei vaikutusta asiaan niin pitäisiköhän seosruuvista yrittää säädellä jos mun uus putki on tukkosempi mitä propipe. Olikos se niin et kiinni ruuvatessa menee laihemmalle?

Kokkonen

Kiinnipäin ruuvatessa menee laihemmalle. Tee koko säätö uusiksi, elikkä aja kone normaalilämpöiseksi ja säädä tyhjäkäynti 1000 r/min. Sitten ruuvaat seosruuvia myötäpäivään kunnes kone alkaa hyytyä, tästä 1/4 tai 1/2 auki, taikka auki niinkauan kun kunnes koneen kierrokset alkavat laskea ja säätö näiden puoleen väliin. Mutte kuten jo Hemuli tuolla CV säädöissä sanoi, harvemmin tuo rikkaamman pään nikottelu tulee vastaan.
Jos ruuvi on enemmän kuin 1 3/4 kierrosta auki, pitäs välialueen suutinta suurentaa seuraavaan kokoon, jos vähemmän kuin 1 1/4 niin suutin pienemmäksi.
Kun seosruuvi on kokonaan kiinni, kone ei saisi käydä tyhjäkäyntiä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W