Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

rauttis savuttaa perkeleesti

Aloittaja golden rocket, 30 elokuu 13, 18:09:29

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: masala - 27 syyskuu 13, 15:10:38
Seiskakuutosessan on sitten vielä ajoitettava huohotus öljypumpussa, kannattaa tsekata sekin.

Itse asiassa ei ole, eikös seiskakutonen ollut ensimmäinen rautis jossa siirryttiin vanhasta rataspumpusta geroottoripumppuun ja samalla ajoitettava huohotin poistui? Vai muistanko väärin?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kaaleppi

Mulla -76 rautis ja kyllä siellä wanhanliiton ajoitettava systeemi on.

masala

Mullakin on 76 ja ajotettava on. Mullahan oli just  tuon kanssa jumppaa kun pyörän ostin.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Hemuli

Pitihän tuo tarkistaa, oma tieto heitti vuodella - pumppu vaihtui modernimpaan vasta 1977. Nyt jos huohottimen ajoitus on pielessä niin ei kyllä ihme jos savuttaa. Joskus muistelisin kuulleeni että huohotinta ei ole saatu oikeaan asentoon kuin asentamalla pinjoniakselilla oleva käyttöratas toisin päin. Rambe varmaan muistais paremmin?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

masala

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 27 syyskuu 13, 17:44:41
Pitihän tuo tarkistaa, oma tieto heitti vuodella - pumppu vaihtui modernimpaan vasta 1977. Nyt jos huohottimen ajoitus on pielessä niin ei kyllä ihme jos savuttaa. Joskus muistelisin kuulleeni että huohotinta ei ole saatu oikeaan asentoon kuin asentamalla pinjoniakselilla oleva käyttöratas toisin päin. Rambe varmaan muistais paremmin?

Mä taas muistelin että se ajoitus ei just osu jos pinjonin ratas on väärinpäin, näin mulla nimittäin oli.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

golden rocket

täytyy nyt sitten tässä pikkuhiljaa alkaa perehtyä tuohon huohotukseen ja tuon ajoitukseen.perkele kun ei ole minkään valtakunnan opuksia ittellä joten vaivaan nyt teitä  ;D eli miten tarkistetaan tuo ajoitus? sitten tämä transfer valve?  sulkeutuuko pois vika listalta?

masala

Nokkien ajoitusmerkit kohdilleen, silloin pitäis pumpun käyttörattaan akselissa oleva reikä osua kauluksessa(jonka läpi akseli tulee)olevaan hahloon. Käytännössä se reikä jää jompaan kumpaan reunaan hahloa. Ainakin oon jostain lukenu että harvoin osuu ihan keskelle. Ja siinä pinjonin rattaassa on siis viiva myös, jos ei viivaa näy on ratas väärinperin. Nii ja jos ajoitus on pielessä, on ohjelmassa koneen irroitus  ;D Transfer valven ollessa sökö moottoriöljy tykkää mennä enskaan.
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 27 syyskuu 13, 17:44:41
Joskus muistelisin kuulleeni että huohotinta ei ole saatu oikeaan asentoon kuin asentamalla pinjoniakselilla oleva käyttöratas toisin päin. Rambe varmaan muistais paremmin?

Yleensä meinaa olla tosiaan ajotus sen vajaa puoli hammasta pielessä mutta käyttörattaan käännöllä saa tarkemmin kohdallee. Tosin en jaksais uskoo että tuo puoli hammasta vielä suurta katastrofia aiheuttaa muuten ehjässä koneessa.
A.K.A. Rambe

Kaaleppi

Multa on jo edellisen omistajan toimesta tulpattu koko transfer valve.
Sen voi ihan hyvin ottaa pois käytöstä. Mutta sitten pitää tehdä huohotus laatikosta.
Itsellä toimii ihan hyvin näin.
Muuten, tuolta löytyi jo aienpaa keskustelua ko.venttiilistä:http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=2036.0
Eksyin jo hivenen aiheesta mutta silti. ;)

masala

Mahdoinkohan mää jutella ihan pehmosia tosta huohotuksen ajoituksesta tossa aiemmin?
Törmäsin jossain netissä meinaan juttuun että nokista ei tarvii välttää hevon vittua vaan huohottimen merkki pitäis olla kohdillaan etupytyn ennakko merkissä.. En siis yhtään ihmettele ettei mulla ainakaan osunu keskelle toi merkki. Neuvokoot tästedes viisaammat :-\
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

golden rocket

pitäs tuo kick kattoa mikä siinä on hajalla joten alottelen tuon purkamisen tuolta enskan puolelta illalla pistin öljyt valumaan kas perkele öljyähän tuli tuplasti ulos  :o moottori öljyä nyt ainakin pääsee tuonne vaihteistoon aikas reippaasti

golden rocket

olis enska koppa irroitettu. paineella tiivisteen palasia puhaltelin kun sattumoisin irtos tuosta transfer valvesta  suodatin verkko itse  transfer valve on niin vitusti hakattu kiinni (lyöty pistettä ja paljon) että ei irtoo ilman hitsaamista eli pidänkö sen tuommosenaan ilman tuota suodatin verkkoa? vai poraan pienen pora ruuvin tuohon? ja teen ulkosen vaihteiston huohotuksen tai sit jotain ihan muuta  ;D ?

golden rocket

kiittäen ja kumartaen avusta vika löytyi. eli jotenkin näin ensin purin nuo kannet nostin sylinterit kannet kävi koneistamolla kaikki kunnossa joten takaisin nippuun uusilla tiivisteillä no jatkuu enskan puolelle tarkistus, ketjun kiristys, pientä hiplaamista kaikki kunnossa ja nippuun uusilla tiivisteillä elikkä paljon tuli sit tehtyä tukkeutuneen öljyn suodattimen  vuoksi, kampi kammio on paskanen täys kaiken näkösiä epäpuhtauksia että uusi suodatin tukkeutu hetkessä vielä tupla paskat sisällä ketjun hinkkaamasta reijästä öljy säiliön syöttö letkussa, metalli lastuun en onneksi ole törmännyt mutta paskaa on ja oikeen hyytynyttä.