Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tyyppikilven (tarran) suojauksesta

Aloittaja Juvakka, 19 syyskuu 10, 22:24:17

« edellinen - seuraava »

Juvakka

Kuinka arvoisat jäsenet ovat suojanneet tuon runkoputkessa olevan tarran tai sen jäänteet hiekkapuhalluksen ja pulverimaalauksen ajaksi? Ja sietääkö tarra uunia pulverimaalauksen yhteydessä?
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Kokkonen

Nykyajan teknoista en tiedä, mutta mulla oli tapana suojata numerot ilmastointiteipin palasella. Ainaskin ne aikaisemmat paksummat kesti hiekkapuhallustakin.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Tarrahan on metallipohjainen joten uskoisi sen kestävän myös uunituksen. Pulverimaalamoissa on erikoisteippiä jolla suojaavat tarvittavat paikat, kysypä maalaamosta jos ovat joskus joutuneet tuollaista tarraa varomaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jakke

käsittääkseni kiviveistämöissä (missä hautakiviäkin tehään) on semmosta maskiteippiä mitä käytetään kun puhalletaan tekstejä ja muita eli kestää vissiin kovempaakin kulutusta  ;D

sitä en tosin tiedä mistä sitä saa

smela

#4

Juvakka

No niin...
Kun epämääräisesti kysyy, niin näinhän tässä kävi. :-[ ;)

Tuo suojauspuoli oli toki tiedossa, mutta kestääkö se tarra, tai siis sen liima tuon uunin? Pulverimaalaamolla ei osattu vastata.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

msp

Ne tarrat lähtee aika helposti ehjänä irti kun lämmittää kuumailmapuhaltimella

jarde

Onko se katastrofi jos tuota tarraa ei ole? Itsellä jäi suojaamatta..

jakke

kun mun runko oli pulverimaalissa niin siinä oli pari pyytämääni booria suojattu teipillä joka siis kestää uunitukset koska teipit oli vielä paikallaan. ja ne oli siellä maalaamossa pistäny ne teipit tietysti.

ja tota tarraa mulla ei ole enään kun sen oli pakoputki sulattanu mudottomaks.. tai siis jonkun tarran

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: jarde - 15 joulukuu 10, 17:14:44
Onko se katastrofi jos tuota tarraa ei ole? Itsellä jäi suojaamatta..


No jos on kilvissä oleva pyörä niin missäpä sitä tarvitsisi...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kaapeli

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 15 joulukuu 10, 22:19:13
Lainaus käyttäjältä: jarde - 15 joulukuu 10, 17:14:44
Onko se katastrofi jos tuota tarraa ei ole? Itsellä jäi suojaamatta..


No jos on kilvissä oleva pyörä niin missäpä sitä tarvitsisi...

Itsekin tässä pohdiskelin samaa, onhan siinä tosin niitä desibelihommia ym. jne (ainakin uudemmissa)... Eiköhän sillä runkoon stanssatulla VIN numerolla pärjää, emt?

JPP

Katsastettiin viime kesänä -89 H-D eikä tarraa kyselty. Tarra toki oli irrotettu varmuuden vuoksi siististi ja laitettu mappiin (runko kävi hiekkapuhalluksessa ja maalattiin). Ihmehän tuo ois ollut jos 20 vuotta vanhasta pyörästä alettaisiin tarroja kyseleen. Kyllä kai ne rungon stanssaukset on ne, jotka pitää olla kunnossa ja moottorin numerot.

Tuusulan T-Bone

Lain mukaan ajoneuvossa pitää olla valmistajan kilpi (tarkoittaa H-D:ssa sitä tarraa). En kyllä muista, mistä vuodesta lähtien, valistunut arvaus -90 jotain.

Ihan toinen juttu on, että tarviiko sitä leiman jälkeen oikeasti mihinkään...
Long John Stroker

Otus

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 24 syyskuu 10, 17:50:44
No niin...
Kun epämääräisesti kysyy, niin näinhän tässä kävi. :-[ ;)

Tuo suojauspuoli oli toki tiedossa, mutta kestääkö se tarra, tai siis sen liima tuon uunin? Pulverimaalaamolla ei osattu vastata.

Vanha aihe, mutta tulee kohta itselle ajankohtaiseksi.

Tuliko tähän selvyyttä, miten nuo tarrat kannattaa suojata? Ja kestääkö liima ylipäätään uunituksen?
Entä tuleeko sanomista, jos irroittaa nuo tarrat rungosta ennen maalausta, ja liimaa uudelleen valmiin pinnan päälle?

Ja mulla nyt kyseessä projektipyörä, mikä ei vielä ole edes rekisterissä, joten siksi tarrat tulisi suojata ja säilyttää pulverimaalauksen aikana...

FXST 1994