Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Twincamin ralkatus Storfjordissa

Aloittaja mausan, 01 elokuu 12, 15:11:16

« edellinen - seuraava »

mausan

Viimekesänä alkanu hieno kilinä muuttu paria astetta pahemmaksi kesken reissun. Lopultaki sain konetta purettua ja etupytyn kangen alapään laakeri on finaalissa. Etusen huohotinputki melkosessa ruskeassa möhnässä. Männissä ja pytyissä näyttäs olevan normi kulumisen jälkiä, mitään isompia naarmuja ei näyttäs olevan. Mikä on syy/ seuraus, pitää jatkaa tutkimista.

määjussi


mausan

Keväällä kävin läpi nokat ,pumpun,laaharit,nostajat jne jne, enkä huomannu mitään erikoista. Pitänee tutkia paremmin.

määjussi

Puritko öljypumpun kokonaan? Mun dynan kalina/kolina paljastui kanssa kankilaakeriviaksi,vaihdoin keväällä öljypumpunkin,mutta aika paljon liian myöhään (vahinko oli jo käynyt >:(). Vanhan pumpun pesä/roottori oli kunnon skraaduilla,ihme että oli edes pumpannut öljyä enää. Nyt kun tuon kasaa uudella kampuralla niin pitää samalla laittaa painemittari ettei tarvi luottaa pelkkään valoon.

mausan

Roottori ja pesä oli ehjiä. Jenkkifoorumilla kuulemma puhuvat "relief valven" jumittamisesta vanhemmissa cameissa. Suosittelivat pikkasen hiomista, muuten saattaa estää öljyn kiertoa ja valo ei varottele.

Kokkonen

Olihan se melkoista nakutusta ja ei se todellakaan terveeltä kuulostanut. Harmi kuiteskin, että näin vakavaa.

Mun vaatimattoman tiedon mukaan nuo alapään laakerivauriot ei ole kovin yleisiä twin camissakaan (nyt ei oteta huomioon kampiakselin kiertymistä). Mutta ei ennenkokemattomiakaan. Joskus ketjunkiristäjien laahureista irronnut möhnä on tukkinut öljytiet ja katastrofi on tapahtunut.
Onko sulla tietoa onko siitä öljypumppu ja laahurit joskus historian varrella vaihdettu/korjattu? Meinaan vaan, jos siinä onkin käynyt vahinko joskus aiemmin ja vasta nyt ajan ja kilometrien saatossa vahingon seuraukset ilmenee.

Laita vielä pyörän vuosimalli ja kilometrit.

Relief valve päästää ylimääräiset öljyt ohi ölynkierron jos ja kun paineet nousee yli sen jousikuorman. Jos venttiili olisi jumisssa niin nähdäkseni alakierroksilla saattaisi olla jotain ongelmaa lähinnä nostajien ja mäntien öljyjäähdytyksen kanssa, nehän sitä painetta tarvitsevat. Alakerralle kait öljy menee edelleen virtauksella. Nämä tällaisia nopeita pohdintoja. Pitää stekata viela manuaalista, ellei joku osaa jo oikaista.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

mausan

Pyörä on -01, valm.v -00. Kilometrejä mittarin mukaan n 55000. Koneesta oli nokka ja venakopat luultavasti käytetty auki. Minulle pyörän myynyt ei ollut tehnyt koneelle mitään. Nokkien laahari oli käytännössä loppu ja toisesta oli milli kulunu. Kun vertasin paikalla olleita ja uusia orkkiksia niistä löyty melkonen ero materiaaleista orkkiksien hyväksi. Ensin tilatuista Wtwinin "valmistamista" toinen oli eksyny väärään pussiin, numerot pusseissa oli ok mutta osat kuulu samalla puolen. Kuinkahan monelle näitä on menny. Pikkasen vitutti pyöritellä kikkaretta kourassa kun tiesi että uuden saamiseen menee viikko. Mutta sehän on vain täälä periferiassa harastamisen "etu". Nyt on kelit kohillaan ja lähen fiilisteleen chopperilla tai customiksihan tuota jotkut nimittää. 

mausan

Kone kasassa ja eihän siihen lopulta jääny vanhaa kuin kuoret. Nyt pitäs pähkäillä kaasarin uusimista. Nykyinen, jonkun edellisen omistajan ties millä osilla persiilleen preppaama 38 CV, ei koneen tekijän mukaan toimi kunnolla ko koneessa.
Kone on 96", comp 10,25:1, nokat s&s 570 es, putket s&s spo. Hyviä neuvoja kaasarin suhteen otetaan vastaan. Ja hyviä tarjouksiaki voi jättää.