Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

lehmänläjä -81

Aloittaja Jarkko, 04 tammikuu 11, 19:55:27

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

Joo vaihdoin lootaan öljyjä niin ei ne marjapuurot tulleet oikein ulos sieltä. Nyt laatikossa on ainakin huuhtelun ajan Mobilin 80W-90 GL-4;t. Motonetissa 5.90 litura. Eikä se laatikon toiminta ainakaan huonommaksi muuttunut ja sisälläkin näkyy pysyvän.

Onko kytkin säädetty? Täyttöaukosta näkee onko painelaakeri paikoillaan.
FXEF-81

72shovel

kyllä siellä kaikki tiukasti kiinni on kun täyttöaukosta ronkkii. kytkimen säädin irrottamaan aika alhaalta kun tuo itsemurhajalkakytkin on niin saa painettua irrottamaan kunnolla ja käsin pyörii helposti se levy missä kytkinjouset

Titus

mikset laittanut siihen fully rebuilded lootaan 7 dl öljyä ? Kyllä sen kunnostetussa pitäis sisällä pysyä oikeallakin määrällä. varmasti ollukin jäykkä toi siirtäjänkansihärpäke ilman öljyä , on siinä sen verran hiluja sisällä . Tuli elävästi mieleen oman lootan remppa. Ei se vaikeaa ollut.

72shovel

Lainaus käyttäjältä: Titus - 13 syyskuu 12, 18:41:03
mikset laittanut siihen fully rebuilded lootaan 7 dl öljyä ? Kyllä sen kunnostetussa pitäis sisällä pysyä oikeallakin määrällä. varmasti ollukin jäykkä toi siirtäjänkansihärpäke ilman öljyä , on siinä sen verran hiluja sisällä . Tuli elävästi mieleen oman lootan remppa. Ei se vaikeaa ollut.

laitoin eka loput mitä oli, sit testilenkki josta tämä raportti. tänään lisäsin heti lisää että on sen 0,7l nyt siellä lootassa, ei se hirveästi paremmaksi muuttunu. onko tuon siirtäjän tsekkaus semmonen homma, että loota veks?

Titus

 akku , öljysäiliö tietty satula pois .vaihde vapaalle kansi pois tarkista että haarukat on just keskellä omissa urissaan eivätkä kytkeytymässä rattaalle. Siis kansi varovasti pois paikaltaan suoraan ylös nostaen. jos pielessä joudut shimmaileen kohdilleen. Katso samalla että haarukoiden päissä on puslat päissä jotka vastaa siirtäjälevyyn kannessa. Sportsterissa samanlaiset.omasta jouduin noiden puslien puuttumisen takia siistimään skraaduista siirtäjälevynkin ennenkuin pelitti jouheasti.Kai sen voi just saada tehtyä loota paikallaan kun saa kannen irti. Jos joudut irrottaan siirtäjien akselit on varmaan helpompi ottaa loota irti. Eik se sun ollut aika avoin malli jost suht helppo ottaa loota poiskin. vapaavalon katkaisijakin voi muuten aiheuttaa tuollasta vaivaa kun saattaa kanittaa jos liian syvälle asennettu .Liikkuu kanssa sitä valintalevyn ulkoreunaa vasten.Clymerissä hyvä ohje siirtäjien säädölle. Ainahan näis pikkusäätöä.

72shovel

kiitos neuvoista, olis pitäny tsekkaa kyllä ennen asennusta. toisaalta, eihän lopu tekeminen kesken  ;D

koiruus

Kun otat sen kannen pois, tarkista shifter platen kunto.
Oma oli tämän näköinen eikä vaihteet menneet päälle kuin voimalla.



No voimahan aiheuttaa tunnetusti aina pientä korjaamista eikä oma ollut poikkeus.



Shifter shaft poikki.

Kannen aukaisulla näkee oikeasti paljon.
Tuon shift platen korjaus on yksinkertainen homma, hioo vain kohoumat varovasti pois,
ja tarkistaa uusilla "tuteilla" että liukuvat urassaan vaivattomasti.
Toivottavasti omassasi on vain yhtä yksinkertainen vika.
Sohvi FLHTCUI -06

72shovel

kun katsoo tuota kuvaa shift platesta, mikä tuossa on vikana? en osaa katsoa kun en tiedä mitä pitäis etsiä? missä tuossa on "kohoumia?

Titus

Just tuollaselta näyttää ku rupee takerteleen . Pienellä paineilmavinkulla pyöristin reunoista niin paljon pois että holkki liikkuu takertelematta. Kun ottaa holkin käteen ja rupee liikuttaan urassa huomaa kyllä mikä tuossa platessa vikana. Se ei saa jumittaa yhtään. :-\

koiruus

Lainaus käyttäjältä: 72shovel - 14 syyskuu 12, 10:08:18
kun katsoo tuota kuvaa shift platesta, mikä tuossa on vikana? en osaa katsoa kun en tiedä mitä pitäis etsiä? missä tuossa on "kohoumia?

Esim. tuossa nuolen näyttämässä paikassa:

Sohvi FLHTCUI -06

Rautahauli

Ameriikan voorumilta apinoitu mut alunperin Horse-lehdestä kait julkaistu jolla saa välyksiä pois läjän nivelistä. Tää on ainoo väljä kohta mun mopon linkuista.
Otin kuvassa näkyvän linkun pois pari vuotta sitten kun teräsholkki oli syönyt itselleen lisätilaa alumiiniin. Nyt pyörässä on kiinalainen osa joka oli vähän väljä jo ekan ajokauden jälkeen ja nyt kahden jälkeen aika helvetin väljä.

Osat on rautakauppatavaraa jenkeissä mutta eipä se tietty lähettänyt tänne kun koitin tilata suoraan. Sovelivoorumilla yx jamppa tilas niitä itelleen ja se lähetti mullekin setin, 2 puslaa ja ruuvi. Kai noita täältäkin saa.

Linkussa oleva reikä avarretaan puolituumaiseksi ja ronssipuslat painetaan viilapenkissä molemmille puolille. Holkkien väliin jää rako joten rasvanippakin on just oikeessa kohdassa. Kysyin mitä maksaa kuluineen niin sanoi että alle 10$, maksoin sen. Jos osaisin sorvata niin olisin tehnyt itse vaikka pataraudasta, mutta kun en osaa.


FXEF-81

Rautahauli

Perskeles, vaikka tuossa setissä on lyhyempi ruuvi kuin orggismittainen niin eipä taida sekään sopia heittämällä, enskan purku on aika suhteeton duuni pikku palikan vaihtoon. Pitää ottaa ulompi koppa irti ja tsekata jos porais reijän sisäkoppaan ruuvin asennusta varten. Näyttäisi siltä ettei se ole liian lähellä kopan reunaa joten siihen voi saada jonkun vuotamattoman tulpankin. Puolituumaisen kuusiokannan ei tarvi reijästä sopia, vanhan ruuvin voi ottaa pätkinä irti.
FXEF-81

Spöke

Siinä ajassa, mitä kikkailuun käytät, purat jo enskankin. Tuleepa tehtyä samalla hultokin. Just my 2 cents...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa