Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautiksessa häikkää

Aloittaja Eddie, 14 heinäkuu 12, 21:41:15

« edellinen - seuraava »

Eddie

Samasta ongelmasta on jo monta ketjua, yritin etsiä enkä löytänyt apua niistä. Ongelma on siis seuraavanlainen.. pyörä on vaikea saada käyntiin, myös hieman hankala pitää käynnissä ainakin aluksi helpottaa lämmetessä. Tasakaasulla ammuskelee kaasariin. Pyörä on minulla uusi ostos ja oikutellut alusta asti tällälailla.

Tähän mennessä olen vaihtanut puolan + tulpat.. aasinpotkulla etsinyt onko imuvuotoja ja purkanut ja puhdistanut kaasarin.

Patahan on 1000cc rautis S&S super b kaasarilla ja suorilla putkilla. kaasarin suuttimet on .31 ja .68

Jenkkivehkeet on tulleet tutuiksi jo ympäri ämpäri mutta pyöräharrastuksen kanssa vielä aloitellaan  ;D

Make

Ampuu putsariin = laihalla. Villi arvaus on että se on joskus toiminut, ja sitten on haluttu ne paljonpuhutut miehekkäät soundit ja revitty putket ontoiksi.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Eddie

Tämä kävi itsellänikin mielessä, ja kokeilinkin tänään ahdistaa putkia. Tein putken sisään työnnettävät putkenpätkät jotka ahdistaa hieman pakokaasujen liikkumista.. lopputulosta en saanut todettua kun puhti loppui polkijasta ennenkun käyntiin lähti, pari kertaa lupas kyllä. Johtuuko hankala käynnistys tällä kertaa vaan siitä kun purin kaasarin ja se oli kuivana?

voisko vika olla kondensaattorissa tai sytkän ajotuksessa?

Niin ja tulpat on aivan nokiset... merkki rikkaalla käymisestä mielestäni.. en oo kaasarin säädöllä saanut vaikutettua millään lailla koneen käyttäytymiseen

Make

Katso sytkä. Sillä tahdilla kun etupytyn venttiilit ova kiinni, on ajoitus tarkistettava.

Ironhead Sportster points and timing

Säädä muuten venttilitkin, kantava venttiili voi myös olla este helpolle käynnistykselle. Ventiilit säädetään sitten ihan kylmänä, anna vaikka seistä yön yli.

Noi kuntoon, ja sitten joku viisaampi jatkaa.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Ja venttiilithän säädetään niin, että tönäreistä otetaan mekaaninen välys pois kuitenkin niin että niitä pystyy pyörittämään kevyesti sormenpäillä. Eräs kollega aikoinaan osuvasti totesi tuota tuntumaa "hunajaiseksi".

Jos tönärit tuntuu tiukoilta pesiinsä niin todennäköisesti venat kantaa ja käyntiinlähteminen on todella hankalaa.

Kaasarina Super B? Eli kohtuullisen iäkäs soppatykki ilman kiihdytyspumppua - vaikeuttaa käynnistyvyyttä entisestään. Voi olla jo läppäakseliltakin sen verran kulunut että sieltä tulee imuvuotoa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Ai niin, onko ollut koko ajan noi oireet vai onko tulleet jonkin toimenpiteen jälkeen?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Eddie

Siitä asti kun ostin pyörän. Pitääpä huomenna säädellä, ei kehtaa enää tähän aikaan mennä laittaan kun kumminkin tekee mieli käynnistellä  ;D maine kasvaa jne.

Piese

#7
- Ennakonsäätimen limput, jouset
- väljä läppä
- venttiilit kantaa, mielummin metelöikööt eli mielummin liikaa kuin liian vähän
- sopan seos hiukan keturallaan
- lataus
- konkka
- tulpat
- tulpanjohdot
- puola
- ilmanputsari joka taas vaikuttaa tuohon seokseen

1 3/4 dragpipejä ei kannata alkaa ahisteleen, tarttee kaks tuumaset ettei ahistus käy ylivoimaiseksi tai sitten ihan oikean äänenvaimentimen jolla saa enämpi vääntöäki.

Noita kaikkia on tullut testailtua sekä tien varressa että tallissa, sateella ja poudalla

Korjattu noi aatospierut eli putkien koot tuumaa isommiksi.

Eddie

Tässä oon ruuvailemassa parhaillaan, katkojan käret näky olevan viturallaan siinä suuri syy jo heti. venat vielä säätämättä.

Piece: putket on sisämitaltaan 48mm eli taitaa olla likemmäs 2" ei luulis ahistavan paljoa

Eddie

Nonih, lenkki heitetty ja parempaan mäntiin.. hetken paukutteli vuoronperään putkeen ja kaasariin kunnes lämpeni. Sitten enää kerran pasautti rajummin kahvasta kääntäessä. Käyntiinlähtökin huomattavasti helpottui!

Jospa loppukesän sais ajella ongelmitta  8)

Eddie

ja taas uutta asiaa, tälläkertaa seuraavanlaista.. pyörä on pelannu hyvin nyt muutaman reissun. Tänään kävin ajamassa hiljaisemalla vauhdilla 20-30kmh vasta mopokortin saaneen kanssa. ja siinähän joutu välillä pysähtelee ja pyörä höpötteli mukavia odottaessa.. ja alkoi olla ilmeisen lämmin. Sitten yhden mutkan jälkeen alko polttamaan putkessa tosi pahasti ja pari kertaa kaasariin.

Johtuuko nyt sitten lämmöistä vai pitäisikö alkaa säätämään ajoitus ja kaasari?  ???