Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

49mm keulan täyshuolto 36tkm

Aloittaja JKKo, 06 huhtikuu 12, 16:01:50

« edellinen - seuraava »

JKKo

Asensin Dynan 49mm keulaan haitarikumit (kausi tai 2 sitten) siksi, että ajelen aika runsaasti kurassa ja sateessa ja jotta välttäisin tapaturmat liukuputkien suhteen. Mutta mutta. Huomasin äsken, että toinen alaputki on öljyinen ja kun kurkkasin suojakumin alle, niin kas, kas, liukuputki on pystynaarmuilla. Ja tietty sitä öljyistä pintaa on on siellä kumin alla lisää. Ja ihan kuin olisi vesimärkääkin - pyörä oli viimeksi viikko sitten ajossa.

Onks noista suojakumeista kenties enemmän haittaa kuin hyötyä? Alle joutunut muju pysyy kosteana ja tunkee jonnekin, minne ei kuuluisi. Noihan on melkoiset haitarin palkeet pumppaamaan ilmaa edes ja takaisin.
883/1200/turbo

72shovel

voisko siinä käydä niin, että haitari suojakumi olis ikäänkun niin tiukka sovite putkeen, että liikkuu koko matkan liukuputken mukana eikä niin että putki pääsisi liikkumaan sisällä ja kumi pysyis paikallaan, lähinnä tarkoitan tällä sitä, että jos kumi menee töyssyissä täysin kasaan, niin levittäiskö se pikkasen yläpäätä auki jolloin p*ska pääsis siihen kauluksen ja putken väliin veden mukana aiheuttaen tuota hankaumaa?

JKKo

Suojakumit on yläpäästään kiinni aika naftisti nippusiteellä. Nippusiteet tuli kumien mukana. Alapäästäänhän tossa 49mm keulassa niissä kromatuissa seal covereissa on urat, joihin suojakumit asettuvat ilman siteitä.

Kummassakin liukuputksessa näkyy naarmuja. Mut toisesta ei oo tullut ölppää vähääkään, vielä. Toisesta senkin edestä. Oiskohan vaan stefa muljahtanut jäykkien öljyjen tieltä. Varsinainen turskahdus tuli kun otin tässä keväällä pari viileämpää lenkkiä. Tilailen varuilta uudet liukuputket ennen operaatiota, voin sit asennuttaa ne samalla, jos tarvista.

Olen saanut joskus stefat "väärinpäin" loikkimalla kiireenvilkkaa Nuorgam-Kirkkoniemi välin, jossa tais olla kuoppia 5m välein. Saattaahan se olla, että tää(kin) keula on pari kertaa "pohjannut".

Siellä kun on oil seal (stefa) ja dust seal (pölysuoja?), niin ajattelin josko se suojakumin pumppausvaikutus ois tunkenut hiekkaa jonnekin sinne pölysuojan väliin ja nyt ne hiekat sit kihnuttaa samaa uraa koko ajan. Suojakumit antaa vaan sellaista mielenrauhaa kun ajaa olosuhteissa, missä kypäräänkin rapsahtelee edellä menijäin sepelit tms. Kai se ois Street Bobin paikka asfaltoidulla kadulla, mut kun tää yksilö saa välillä mennä puistossakin. Eikä aina ihan hiljaa.

Liukuputkien eurohinta 140â,¬, alkuperämaassa $69,95. Tarttee kai vaivata tuttuja kun kaupat ei saa lähetellä overseas. Vai onks jossakin kapinallisia (YV)?
883/1200/turbo

JKKo

Tuomio oli, että myös liukuputket menevät vaihtoon. Kun keula on avattava huoltoon, niin samallahan tuonne laittaisi jotakin päivitystä.

Progressive Suspensionilla on kahta jousityyppiä 49mm keulaan. Kuinkas paljon keula kovenee perusmallilla? Entäs HD jousilla?

Takana on nyt PS:n edullisimmat "412" pamput pituutta 12" tuumaa ja ne välttää. Keulasta ei tarttis tulla yhtä puuta mut ois avuksi jos ei painuisi kaks päällä nii...in alas kuin vakiona tekee.
883/1200/turbo

Mauri H.

Mulla on Fat Bobissa edessä Progressiven perusversiot normipituisena, toimii pirusti paremmin kuin vakiovieterit. Ei niiaile ollenkaan samalla tapaa kuin aiemmin, ja on paljon jämäkämpi mutta ei epämiellyttävä. Ei tietoakaan pohjaamisesta.

Matkustajaa mulla ei koskaan ole, mutta reissun päällä tavaraa kahdelle hengelle (eukon sporttiin ei mahdu paljon tavaraa, you know)

Fat Bob 2008
XR1200 2009

JKKo

Nyt on edessä ja takana PS vieterit. Edessä ns normipituiset, jämäkät on. Ehkä vähän turhan kovatkin kun on noita routaheittoja noissa sivuteissä ihan kiitettävän taajaan. Keula näyttäis laskeutuneen hieman ja myös vaihtaessani takapumppuja nekin oli hiukan, ehkä sentin lyhyemmät kuin orkkikset. Etu ja takamadallus ja kuorma päällä etummainen slipari ottaa aika helposti katuun. Onneks on tullut ostettua noita e-merkittyjä FXDB:n pönttöjä varastoksi asti.
883/1200/turbo