Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shorty E tyhjäkäynti

Aloittaja _Juha_, 01 toukokuu 12, 13:19:22

« edellinen - seuraava »

_Juha_

kyseessä siis otsikon kaasutin.

ongelmani on seuraavanlainen:

kotona kun käyttelee niin käy tyhjäkäyntiä tasasesti 1000rpm

mutta kun pienen lenkin ajaa  niin tyhjäkäynti katoaa ja joutuu kaasuttelemalla pitämään käynnissä. hetken kun malttaa pitää käynnissä niin rupee käymään tyhjäkäyntiä mutta tällöin kierrosluku on jo 1500rpm ::)

hetken päästä kun käynnistää niin taas käy nätisti
too fast to live    too young to die

koiruus

Puhdista se kaasutin kunnolla, jokainen putki ja suutin.
Jos jatkaa edelleen oireita, tarkista sytytys.

Seuraavalla kerralla saat parempia ohjeita, kun kerrot mikä pyörä on kyseessä.
Sohvi FLHTCUI -06

_Juha_

joo kiitos ja anteeksi.

pyörä on Buell s1 ja sytytys on crane fireball ulkoisella yksiköllä. sytytys on duallfire kytkennällä.

tosiaan kotipihassa kaasuttelemalla ja ajelemalla toimii hyvin.
ajossakin toimii suht hyvin menee tasaseen ja lähtee hienosti kiihtymään,mutta tyhjäkäynti katoaa..jostain syystä mulla on tunne että bensan saanti häiriintyy.
bensahanan olen vaihtanut ja samalla suodatin tuli putsailtua,tankista bensat tyhjennettyä samalla.

ryypyn vipu ei painu aivan alas,onko muillakin näin vai jääkö vipu kantamaan?

markosakari

Irrota säädettävä ala-alueen suutin ja katso onko kärki kartion muotoinen, eikä kulunut. Suutin on kulutuskamaa. Mulla ainakin löyty kunnon tyhjäkäynti kun vaihdoin ton. Taisi maksaa jotain 12,-

_Juha_

kiitti markosakari. Kärki vaikuttaa todellakin kuluneelta ja jopa et ois poikki.
luulen et hommaan uuden ja kokeilen miten vaikuttaa

_Juha_

nakitin mamman hakemaan seosruuvia hd center hertsikasta,mutta mekaanikko oli ruuvin todennut kelvolliseksi,eikä heillä olisi ollutkaan uutta myydä.

taidanpa siis seuraavaksi yrittää putsausta,täytyy hommata vaan enste sopivat kalut jotta saan kaasarin imusarjasta irti.

tulisiko imusarjan ja kaasarin välinen tiiviste uusia kun kaasuttimen käyttää paikoiltaan?

koiruus

Kuumasta pyörästä saanee seosruuvin ja jopa korjaussarjan sössöön.
Kaasuttimessa on sellainen o-rengas imusarjaa vasten ja sen kunto selviää kun sulla on kaasari kädessä. Itse en ole uusinut rengasta jos se vaikuttaa ehjältä (ei halkeamia) ja kimmoisalta.
Loppukädessä tiiviys selviää vasta paikallaan kun ruiskuttaa vaikka starttipilottia siihen liitokseen.
Normaalisti kaasari on kiinni kahdella kuusiokololla, jotka saa mukavasti auki vasemman kautta.
Olethan säätänyt seoksen kohdalleen kun pyörä on lämmin?
Seosruuvia auki kunnes käynti muuttuu, ruuvia kiinni kunnes aivastelee ja sitten siitä keskiarvoon.
Alkuasetus n. puolitoista kierrosta auki. Varovasti sitten kun kierrät sen neulan kiinni ja alat laskea kierroksia. Se ei kauheata voimaa siedä kun tulee jo painauma siihen neulaan ja morjens...
Sohvi FLHTCUI -06

_Juha_

nojoo. kaasari nyt sitten irti,ihan kuusiokolo/lenkki yhistelmällä sitten irrotin.hiukan vmäinen homma ainakin Buellissa virtalukko on hiukan edessä.

tuota seosruuvia ihmettelin ja kun kiersin ruuvin pois oli kärjessä kökkäre jotain mustaa mönjää,eli perusteellinen puhdistus lienee nyt paikallaan. eipä sinänsä yllätys koska pyörä on seissyt aika pitkään.

no kaverilla on UÄ pesuri taidanpa kiikuttaa ton sössön sinne..

_Juha_

dodiih

kaasari putsattuna paikoillaan :)

nyt menee tasaseen,ei nyi eikä pätki,käy tyhjääkin 8)

hiukan tyhjäkäynti on sellasta epätasasta -tai siltä kuulostaa,mutta eihän tää mikään "pappa" malli olekaan..