Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-49 pannun kampiakselin tiiviste

Aloittaja hd_janne, 27 huhtikuu 12, 17:04:20

« edellinen - seuraava »

hd_janne

Vuotaa.
Pystyykö tota vaihtamaan jollain ihmekikalla ilman lohkojen purkamista?
Sehän on sellanen "stefamainen" pyörylä...

Kokkonen

Jos kyse on vetopuolen tiivisteestä, niin se  oli mun Pannussa kierteellä ja sen sai vahdettua, kun purki ensiövedon.
Tiukassahan se tiiviste siellä on, enkä enää muista oliko normaalikierteet vai peräti vasuri?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

hd_janne

juu, vetopuolesta kyse. Millähän sitä vois yrittää pyöritellä?

Spöke

Ei oo ton ikäisessä pannarissa stefa jengoilla. Itse asiassa siinä ei ole varsinaista stefaa alunperin lainkaan, vaan sellanen holkki, joka pitää öljyt noinniinku suurinpiirtein koneessa. Voipi olla sen tilalle vaihdettu stefamallinen tiiviste. Eikösne ole jollain lukitusrenkulalla kiinni?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Webmaster

Jos orggis lohkot 1936-1954 siellä on lukkoprikalla oleva stefa. Enskaveto vaan veks edestä.
Entinen stefa lähtee vaikka poraamalla varovasti pieni reikä vanhaan ja sitten jollain piikillä kaivat sen vanhan veks.
Itse laitoin ihan vaan jostain mielen johteesta myös silikonia uuden stefan metalli osan ulko reunaan reunaan ja eikun holkilla paikolleen ja lukkoprikka päälle.
Vuotaa se paska vähän vieläkin, kuten vanhan oikean pannun kuuluukin  ;D

hd_janne

Jep,
Justiin tollanen surkee rinkeli sieltä löytyy. Talven aikana öljyt tyypillisesti valui öljytankista kampikammioon.
Varmaankin toi vuoto tuosta vähän tasaantuu, kun enempi ajelee, tarkkaillaan tilannetta.