Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

tyhjäkäynnin säätö

Aloittaja mr.bobber, 05 huhtikuu 12, 20:17:02

« edellinen - seuraava »

mr.bobber

rätkä oli huollossa, vaihdettiin uudet kaasuvaijerit, mutta käyntiin laitettaessa huutaa niin maan perkeleesti, sammuttaessa jälkikäyntiä, vaijerissa oleva säätö pienentää hieman mutta miten tehdään lopullinen säätö, eli normaali harrikan käyntiääni eli hyvä kun pysyy käynnissä, vaijerissa ei ole enää säätönupissa varaa pienentää, suurentaa kyllä...eli onko kaasuttimen säätö pielessä?

toiseksi millaisen vastuksen tarvii led-takavalo ja vilkut?
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

-väiski-

#1
Tyhjäkäynnin säätöön löytyy yleensä ihan oma ruuvinsa kaasarin kyljestä, vaikea sanoa tarkemmin mistä, ja minkälainen kun ei kysymyksestäsi ilmene mikä kaasari on kyseessä...

Ledivilkuille vastuksia saat vaikka allrightista, dicen tuotteita esim. tuotenro 0112692 on 5W vastukset, ja tuotenro 0114378 on 25W vastukset.

Moni leditakavalo toimii ihan suoraan ilman vastuksia, ne on jo tehtaalla sinne laitettu...


Ja edit: Minkälainen on huoltopaikka jos huollon jälkeen joutuu asiakas itse tekemään pyörään jotain säätöjä!?!
If it has tits or wheels, it will give you problems.

_Juha_

just laitettiin Buelliin ledit.

jos ei halua vastuksien kanssa leikkiä niin mätänetistä saa 11,90e vilkkureleen(kolminapainen) ledeille,tuikkii hienosti.
too fast to live    too young to die

mr.bobber

pitää mätäntistä hakee rele, niin, ihan oli valtuutettu huolto, mutta tankki ei ollut paikoillaan joten eivät voineet kokeilla tai niin luulen. ja kyseessä on 89 1200 sporsteri orkkis japsikaasarilla...
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

-väiski-

Foorumistahan löytyy haulla kaasarin säätöön ohjeita reilusti.

Ja itsellä ainakin ollut tapana että asiakkaalle ei luovuteta laitetta huollosta ilman koeajoa, vaikka se vaatisikin jotain irtosäiliön kytkemistä pyörään, tms. En tosin voi tietää miten muualla toimitaan, tai onko asiakkaan kanssa erikseen jotain sovittu... Äkkiseltään vaan kuulosti oudolta että juuri huollosta tullut, eikä käynti ole kohdallaan...
If it has tits or wheels, it will give you problems.

mr.bobber

tai sit siinä on muuta viturallaan
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

Hemuli

Ei takavalo mitään vastusta tarvi. Eikä pitäis -89:n vilkuillekaan jos siinä on vielä orkkis rele paikoillaan.

Kaasuvaijerit niin että kahvassa tuntuu pieni välys ilman että vaijerit on kireällä. Palautusvaijeri ensin ihan löysäksi, sitten vetovaijeriin edellä kuvattu välys. Tämän jälkeen voit säätää palautusvaijeria kireämmälle samalla kokeillen kaasukahvan liikettä. Vedät sen niin tiukalle että kahva vielä palautuu napsahtaen takaisin. Sitten kun rupeaa takertelemaan niin säätöä löysemmälle. Tämän jälkeen voidaan tyhjäkäyntiä säätää kaasarissa kaasuvivun vieressä olevasta ruuvista - mikäli on enää tarpeen.

Jos vaijereissa ei varat riitä niin sitten siihen on laitettu väärät vaijerit.

Ei H-D:n "kuulu" käydä tyhjää niin että hädin tuskin pysyy käynnissä. Oikea tyhjäkäyntinopeus on siinä 800-1000 kierroksen tuntumassa. Pysyy paikat voideltuna myös liikennevaloissa seistessä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957