Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Starttaus ongelmia.

Aloittaja Hessu, 18 elokuu 10, 08:10:04

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

No myönnetään että kicksikoppa on jo, sain halvalla. Siinä on kytkinvipu hilppeineen, kicksin akseli ja ratas.

Mut sen asennukseen on vielä matkaa. ;D Houp sou.

Tää olis kyllä hyvä systeemi:

Shovelhead lever start

Spöke

Mä taas en hiffaa noita lever startteja. Miksei niitä voi duunata silleen, et tarve releelle poistuis kokonaan? Tekevät noistakin turhan hitekkiä.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Lyytinen

Prkl kyllä muuten lähtee! :D

Kapteeni sika

Onkelma ei ole startissa, kone lähtee normisti käymään. Kuuma kone käynnistyy nappia hipaisemalla, kylmää joutuu sahaaman melkein 2 sekuntia pitempään. ;) Startti pyörittää hyvin joten virran vähyydestä ei ole kyse. Onkelma on siinä että startti jää pyörimään vaikka kone käy jo. Mut katotaan auttoko solkun roplaus.

Varalla on 2 vähän käytettyä, putsattua, tarkistettua (kiinalaista?) starttia joten ei nyt heti luovuteta. Pitäskin hakea niihin ne alumiinikopat hitsarilta, niistä korjattiin ketjun piiskausjälkiä. Raepuhallus ja ruuvaan ne starttien päihin, sit hyllyyn odottamaan kun Hitachi vaatii huoltoa.

leafhill

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 13 kesäkuu 13, 20:39:39Miksei niitä voi duunata silleen, et tarve releelle poistuis kokonaan?
Mulla on tuollainen vipustartti. Oli pyörässä kiinni kun ostin sen, onneksi, nimittäin olis voinu harmittaa jos olisin itse investoinu moiseen.
Alkuaan luulin, että vivussa on riittävät kontaktit kytkemään startti virtoja (kuten solenoidissa), mutta siellä olikin vain pikkuruinen tappi painamassa kupariliuskaan. Sinällään ihan toimiva kapine, mutta hyöty on kyseenalainen, kun se startti rele pitää kuitenkin olla.

Toinen ihmetys oli se, että kun vivun vetää takaisin, se ei pakota starttia pois hammaskehältä, vaan toimii samoin kuin solenoidin kanssa. Eli bendiksi voi edelleen jumittaa kehälle jostain syystä. Tämä on kyllä aika helppo muuttaa pakkotoimiseksi.

Kyselin sähkömieheltä miksi vipu on ryssitty tuolla tavalla. Epäily kohdistui kontakti pintojen palamiseen. Kun vipu on käsi käyttöinen kytkentä tapahtuma on hidas ja pinnat ehtivät "hitsata" ja menevät nopeasti huonoksi. Toisin sanoen, itse rakennettu vipumekanismi isoilla kontakteilla ja "itsevarma käyttö" olisi täysin toimiva. Putsailee vaikka viilalla aina keväisin kontaktit. Avorakenne tietty, että on helppo putsata ja komeat kipinät näkyvät startatessa.  ;D

Mutta taidan silti luopua koko startista, turha raahata mukana, kun sitä ei tule käytettyä. Kai se on joku henkinen vamma, että pitää käyttää kiksiä vaikka starttikin on. ::)

Kapteeni sika

Lainaus käyttäjältä: leafhill - 14 kesäkuu 13, 09:43:42


Toinen ihmetys oli se, että kun vivun vetää takaisin, se ei pakota starttia pois hammaskehältä, vaan toimii samoin kuin solenoidin kanssa. Eli bendiksi voi edelleen jumittaa kehälle jostain syystä. Tämä on kyllä aika helppo muuttaa pakkotoimiseksi.

Niin onhan solkussa pitkä jousi joka vastustaa "plungerin" liikettä kun vetokäämi vetää. Kun sormen irrottaa napilta niin jousi palauttaa männän taakse ja vipu vetää rattaan pois kehältä.

Teoriassa. :D

leafhill