Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

CV juuttuvakurkkusen kalvo-ongelmaa

Aloittaja Tumppi, 01 huhtikuu 12, 20:09:14

« edellinen - seuraava »

Tumppi

Mikähän voi olla ongelma, kun avasin tossa CV:n kannen neulan tarkistusta varten. Kattelin sitä neulaa ja sitte piti laittaa kansi takasin, mutta eipäs onnistunutkaan. Toi alipainekalvo on ihan liian suuri siihen uraan, eli kalvon halkaisija on isompi kuin kannen. Onkos mahollista että jossian eri malleissa on erikokoiset kalvot? Jotain tolle on tehty kun neulan säätösokan yläpuolelle oli laitettu kasa prikkoja?? Yritin kasata vaikka millä tavalla mutta kalvo on vain liian suuri ja puskee ulos kannen reunoista. Jos yrittää jollain meisselillä sitä sinne samalla työntää kun painaa kantta kiinni, niin sitten kalvo menee ryppyyn eikä tule tiiviiksi... Aika mystinen homma. Mitenkähän toi on voinu ees toimia tuolla??

Spöke

Joo, toi on vittumainen homma, kalvo venahtaa liian isoksi uraansa, eikä pysy paikoillaan urassa. Mä laitoin viimeksi pieniä pikaliimapisaroita sitämukaa, kun asennus eteni. Ei onnistunut muuten, vaikka käsiä oli neljä. Uusi kalvo on yksi vaihtoehto, muistaakseni vaan aika tyyris.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tumppi

Ai venahtaako toi oikeesti noin paljon? Mä kasailin kanssa pikaliimalla mutta silti siihen jäi niin paljon ylimäärästä että ei saanu millään paikalleen. Vetäsin sen sitte vaan kannen välistä ulos ja kiristin siihen. Ei toi nyt niin hifi laite oo etteikö toimis noinki. Ilmeisesti joutuu sitte ostaan koko luistin vai saakos ton jotenki vaihdettua pelkän kalvon?

seppo

Mulla kävi CV kaasarin kohokammion o-rengastiivisteen kanssa ihan samalla tavalla. Kirosin että sinne on joku väkisellä laittanut liian suuren tiivisteen. Tiiviste oli yön pöydällä ja kun näytin kaverille tätä ihmettä niin tiiviste oli justiinsa oikean kokoinen. Eli turpoaa kun on bensalle alttiina. Oliskohan tässä mahdollisesti saman tyyppisestä asiasta kysymys? Mutta toisaalta eihän tuo kalvo pitäisi joutua suoraan bensalle alttiiksi - höyryjä se kuitenkin saa...


Tumppi

Joo aika jännä tää ongelma kun ei oo koskaan missää muissa kaasareissa tullu tämmöstä eteen. Ei nyt luulis että kaasariin laitetaan semmosia osia mitkä ei saa olla polttoaineen kanssa tekemisissä...  ;D

Lyytinen

Todellakin tuo yön yli odottaminen on ihan paras konsti, ei tarvitse tapella sen kanssa. Toinen vähän vastaavanlainen on evon rokkerboksin tiivisteet, niissä auttaa monesti pakastaminen.

-väiski-

Tuo turpoaminen on ihan arkipäivää oikeastaan kaikissa kalvokaasareissa, sama homma myös monesti sakkakupin tiivisteessä. Liekkö nykybensassa jotain joka turvottaa, tai sitten kumin laatu on persiistä...
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Hemuli

Samaa mieltä edellisten kanssa. Jätä se kalvo työpöydälle ja mene nukkumaan. Palaa seuraavana päivänä asiaan ja kas, kalvo sopii paikalleen niinkuin pitääkin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Erppa

Tuttu ilmiö, bensa on melko myrkky aine, kumit ja kalvot turpoo kuin vanha e... Sitten pahasti off-topiccia mutta Spöke, mun käy niin saamarin sääli tota kania. Voisit sä vihdoin antaa Roger Rabbitille edes yhden, sillä täytyy olla jo kauhea jano?? Tekee niin pahaa katsella kun se nykii turhaa  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

-E

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Tumppi - 01 huhtikuu 12, 20:28:52Ei nyt luulis että kaasariin laitetaan semmosia osia mitkä ei saa olla polttoaineen kanssa tekemisissä...  ;D

Niinhän sitä luulis. Tein tossa kerran empiirisen kokeen o-renkaalle joka löytyy ruiskuharrikoiden bensatankin letkulähtöjen pikaliittimestä. Tai itseasiassa testasin kestääkö yleislajitelmasta napattu korvaava. Viikko bensassa ja viikko alkoholissa niin lajitelman o-rengas ei ollut moksiskaan. Sen sijaan HD:n alkuperäinen turposi ja pehmeni ihan löllöksi bensasta.
A.K.A. Rambe

Tumppi

Kyllä näitten erilaisten ameriikan laitteiden kanssa on huomattu että Joella on kyllä ihan omat ratkaisut kaikkeen...  ;D