Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pinnojen mittaongelma - apuva!

Aloittaja seppo, 02 maaliskuu 12, 12:12:44

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: seppo - 06 maaliskuu 12, 13:17:21...Ja ettei tulisi mitään väärinkäsityksiä niin laitoin yhden kuvatuksen tuohon liitteeseen 16" vanteen pinnasta jossa koukun juuresta pinnan päähän on 170mm. Tarkoitathan Hemuli tuolla mitalla 205 juuri tätä mittaa?...

Just noin, pinnat mitataan aina koukun sisäpuolelta.

Kromia ne on noi meikäläisenkin pinnat.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

seppo

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 06 maaliskuu 12, 13:21:14
Eipä oo rosteria ei. Mä voin yrittää tänään ottaa kuvan noista 19" pinnoista, siis molemmista lyhyestä & pitkästä koukusta mitan kanssa, niin voit lähettää sen.

Olispas kyllä ronskisti apua tuosta kuvasta ja mitoista. Vähentää väärinkäsityksiä kyllä kosolti tuolla englannin päässä. Harmi ettei nuo sinun pinnat ole rosteria, muutoin olisi kyllä passelit.


Hemuli

Lainaus käyttäjältä: seppo - 06 maaliskuu 12, 13:30:44...Olispas kyllä ronskisti apua tuosta kuvasta ja mitoista...

Kuvien otto on tänä päivänä niin helppoa että säästänpä Rodchopilta vaivan... Tässä sportin pinnat mittoineen:







Ja tässä ihan kuriositeettina Landmarkin pinnat joita tossa navassa "kuuluisi" käyttää, siis sellaiset joissa joka toinen tulee pinnalaipan ulkopuolelta. Huomaa koukkujen kulmaerot.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

seppo

Jos joku epäilee foorumin apuja niin vaietkoon iäksi....

Suurkiitokset Hemuli - jos noilla kuvilla ei pärjää niin ei millään.

Hemuli

Koitan vielä tänään muistaa kerholla käydessäni mitata muijan pyörän etuvanteen pinnat, siinä on sportin napaan pinnattu 18" kehä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Emännällä 18" matalahko kehä sportin navassa ja pinnan pituus aika tarkkaan 200 mm. Alkaa 205 milliä tuntumaan aina vaan sopivammalta vaihtoehdolta sulle.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

seppo

Kiitokset vielä kerran Hemulille ja muillekin avusta. Otan nuo 205mm pinnat, niitähän voi sitten siistiä jos ovat pikkusen liian pitkät.


seppo

No niin - kehät tuli ja samoin pinnat. Ladoin pinnat paikoilleen taka ja etuvanteelle, ensi viikolla sitten vuorossa rihtaus (kaverinkaverilla rihtauspenkki & kokemusta - en rihtaa itse). Olihan tuo takavanne "ihan pikkusen" helpompi.

Etuvanteessa tuo 205mm pinna on hieman liian pitkä - jännityksellä odotan onko pinnan kierreosa liian lyhyt kun rihtaamishommat alkaa. Paljosta ei jää kiinni mutta on mahdollista että pinnoihin joutuu vääntämään vähän kierrettä TAI sitten poraamaan tuota nippaa pari milliä auki jotta nippa menee syvemmälle. Nyt tiedän että optimi pinnojen mitta olisi ollut n. 200mm.

Pari kertaa piti tuossa etusessa vaihtaa pinnojen suuntaa, ei ollut mitään mallia mistä katsoa apuja. No kaverilta oli sportin eturengas mutta siinä ei kehän reijitys ollut lähellekään sama, pinnatkin tuli vähän eri lailla. Koitin tuota järjestystä mikä Maken eturenkaassa oli - se ei toiminut. Ulommat pinnarivit kulkee vastakkaisiin suuntiin tässä minun vanteessa, Makella samaan suuntaan.

Ja ei tuo Central wheelin toimitus ihan nappiin mennyt, etukehässä sai porata reikiä isommaksi. Pitää vaatia vähintään puolet kauppasummasta takasin  :D.

Eli siis landmarkin napa, Morad 18" kehä ----> sportin pinnamuodot & pinnojen pituus 200mm.

Hemuli

Nipat menee uskomattoman pitkälle pinnan päälle ihan vaan kiertämällä, joskus joutunut yli viisikin milliä katkomaan nipasta läpi tullutta pinnaa vanteen ulkopuolelta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

seppo

Kokeilin tuota nippaa ylimääräiseksi jääneeseen pinnaan ja kyllähän se pinna tosiaan tulee yli aika reilusti. Kun kiristelin ihan sormilla noita nippoja pyörittelemällä niin kyllä se näyttää että tuota kierrettä on ihan riittävästi. Rihtaamisvaiheessahan tuo sitten selviää. Ja ihan komian näköset noista vanteista tulee, jospa vaikka ens viikolla saisi tilattua jo kumit. Kiitosta vaan avusta - vielä kerran.