Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

pikkulätän linkert

Aloittaja -wla-, 28 maaliskuu 11, 23:00:54

« edellinen - seuraava »

-wla-

On täysin uusi tuttavuus pyrä ja kaasuttaja joten kysyisin et onko siinä joku säätösuutin? no kuitenkin joku ruuvi siinä on niin paljokohan pitäisiolla auki?

Raimo-Raato

Kait sitä lättiksenkin Linkertissä pitäis olla matalan alueen ja täyskaasun säätöneulat.

http://www.vtwinmfg.com/catalogs/cyr/pdf/659.pdf

Lättiksen M88 kaasarissa näemmä vasemmanpuoleinen eli täyskaasun neula ei ole lennosta sormin säädettävissä mutta ei sillä pitäisi ollakkaan niin väliä. Eli jos kaasari muuten toimii niin kuin pitääkin niin tuolla säädetään vaan korkeilla kierroksilla seosta. Eli motarille paahtamaan ja kokeilemaan millä asennolla kiihtyy parhaiten 3/4 kaasusta täyskaasulle käännettäessä. Lättiksenkin kanssa varmasti suunnattomia eroja havaittavissa (Pannussa ei ainakaan juuri eroja näe. Oonkin säätänyt bensankulutuksen mukaan sitä mieleiseksi).  ;D Kiiskillä on tosta power needlestä erilainen näkemys joten sitä odotellessa...

Ilmanputsarin puolelta katsottuna oikeanpuolimmainen neula on tärkeämpi ja vaikuttaa lähes täyskaasuun asti seokseen (ja bensankulutukseen) merkityksellisesti. Jos kaikki toimii kuten HD-alunperin suunnitellut, niin koneen ollessa lämmin, tuota reilusti auki olevaa neulaa (jopa 5 kierrosta) aletaan hitaasti pyörittämään kiinni päin (myötäpäivään) kunnes tyhjäkäynti alkaa huononemaan. Tästä sit palataan takaisin päin n. 5 napsausta (oisko jotain puol kierrosta) ja avot, seos on optimi joka alueella ja lähtee hyvin käyntiin. Ihannemaailmassa...

Käytännössä joka kierrosalueella säätöihin saanti vaatii bensapinnan säätöä, pääsuuttimen runkkausta jne. Itse sain vihdoin viime keväänä hiplattua pannun linkertin säätöihin niin että toimii joka kierrosalueella ilman jatkuvaa neulan hienosäätöä. Ennen joutui pyöräyttämään tyhjäkäyntineulaa puolesta kierroksesta parin kierrosta sisäänpäin jos halusi päästä 7 litran tankilla reilut sata kilsaa eikä vaan 70 kilsaa. Vaan nyt lie edessä taas kaasarijumppaa kun kone porattu ja kannet duunattu...
A.K.A. Rambe

Raimo-Raato

Niin ja tämä Linkert Book sit kertoo kaiken mahdollisen linkertin säätämisestä.

Niin ja tuohon tyhjäkäyntiseoksen säätöön vielä. Jos kaasua nopeasti avattaessa meinaa sammua niin sit tyhjäkäyntiruuvia avattava lisää. Ja bensankulutus kasvaa (ellei sit ala säätelemään em. opuksessa kerrottujen jippojen mukaan)
A.K.A. Rambe

-wla-

No ei tässä vaiheessa vielä oo niin väliä kulutuksella kun pitäisi saada eka käyntiin =) Mun mielestä olin näkevinäni vain yhden säätöneulan, mut pitää koittaa kattoo huomenna tarkemmin, kun ei ole aiemmin ollut missään pyörässä linkerttiä. Laitoin sen neulan n. 1kierros auki, mut jos jopa 5 voi olla niin pitänee vielä vähän avata.

mcfeber347

Perussäätö Power neula1,5 - 1,75 k.auki ja idle 3,5 k. auki.Vaihda powerneula siviili mallin,
helpompi säätää.T:Tomppa

-wla-

Ok. Päällinmäinen  ongelma on kadonnut kipinä, mutta pitää käydä hakemas motonetista 6v. laturi niin eiköhän se siitä taas iloksi muutu.

davidson

Mulla olis toimiva ja täydellinen Dellortto, jonka vaihtaisin kernaasti orginaalimpaan malliin.

-wla-

Hyvä tarjous mutta tälläkertaa pitää yrittää orkkis romppeilla pärjätä kun lätyskä on pussihousu mallia.

tyg

Huomioi idle neulassa, että kaikki reproneulat tuntuvat olevan liian lyhkäsiä.
Eli vaikka ruuvaa säädöt pohjaan, niin neula ei pohjaa seetiinsä.
Tämä pitää ottaa huomioon perussäätöä asetellessa.