Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Keulan mallailu runkorojektissa

Aloittaja mikjus, 24 helmikuu 12, 11:34:27

« edellinen - seuraava »

mikjus

Kävi taas arveluttamaan homma eli softailin runko on pilkottu paloiksi ja kiinni eräänlaisessa jigissä. +12" keulaa on mallailtu rungolle ja näyttäisi että rake t-palojen asteiden kanssa tulee olemaan joitan 48-50 väliltä. Kysymys kuuluukin että kuinka paljon keula menee kasaan kun moottori, 120kg kuski yms. hilat on painona. Kuinka otan tämän huomioon emäputken korkeutta valitessa ettei ole sitten koko höskä etukenossa?

Lueskelin esim. tästä linkistä (jossa samantyylinen köyhänmiehen "jigi" käytössä):
http://www.jhchoppers.com/projects/1997_FXSTC/frame_chop/frame_mods.html

Setting the final Rake: The new 10" over fork tubes are attached to the triple tree with the front wheel installed. This is how the final rake will be determined. Before the final weld is applied, the front tire will be deflated to simulate the weight of the engine installed.

Eli rengas laskettu tyhjäksi kun se olevinaan simuloin moottorin painoa.

erakko

Tuollai stetsonista heitettynä sanoisin et tuuman.
Viisaammat korjatkoon jos ihan pielessä.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Hemuli

Ei keula tuollaisilla kulmilla juuri painu kasaan koneen painosta, korkeintaan taipuu hiukan. Muutama sentti runkoa keulimaan niin jää vielä sentti kaks kun kone on paikoillaan. Tulee mieleen kun vähän muokkasin yhden pitkähkön (+37" putket) pyörän runkoa, säädin jätön ilman konetta ja laatikkoa yhteentoista senttiin - keulaputket jousti niin paljon että kun oli täys poka päällä niin jättö olikin enää alle neljä senttiä ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957