Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Iskarit eri korkeuksilla?

Aloittaja Karvanaama, 16 maaliskuu 14, 13:52:37

« edellinen - seuraava »

Karvanaama

Omassa jousiperä shovelissa olen ihmetellyt kun iskarit on yläpäästään kiinni, alapäässä toisella puolella on selvä korkeusero toiseen nähden. N.6mm. Eli joutuu tunkilla nostamaan takapyörän alta että saa alapultin paikalleen.
Iskareiden pituus keskenään on sama (tarkistettu)
Eli siis jotain on kierossa.
Oli jopa nakertanut iskarin silmissä olevat puslat kumeineen piloille.
Ratkaisu tietenkin olisi jäykkäperän teko.

Tälle keväälle ei runkoa enää jigiin laiteta, mutta onko kellään vastaavaa tilannetta ollut?
Ja onko asialla ollut havaittavaa vaikutusta ajo-ominaisuuksiin ?
Tässä kun on ollut havaittavissa huojuntaa "suuris nopeuksis".
Osaltaan huojunta selittynee svingin laakereiden ja pyöränlaakereiden väljyydellä.

Kapteeni sika


Karvanaama

Joo kirjoitin ehken epäselvästi..
Toki svingin laakerit on tarkistettu, pesty, rasvattu ja kiristetty väljät pois.
Samoin kuin takarenkaassa on uudet laakerit kooleineen.

Lähinnä päätä vaivaa onko tuo korkeusero vaikuttanut todistettavasti ajo-ominaisuuksiin miten?

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Karvanaama - 16 maaliskuu 14, 14:11:57
Lähinnä päätä vaivaa onko tuo korkeusero vaikuttanut todistettavasti ajo-ominaisuuksiin miten?

Jos sulla on kaikki välykset ja rakenteet kohdillaan, niin ei vaikuta mitenkään, jos swingin jäykkyys riittää ni voi ajaa yhdellä iskarilla eikä ongelmaa, mutta jos o välyksiä tms ni tokihan jokaises töyssys tai heitos se et toises iskaris o enemmän esijnnitystä kampee juttua vinoon.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Karvanaama

Nythän tuon svingin ja pyöränlaakereiden kiristyksen jälkeen tuolla ei ole ajettukaan joten en tiedä onko tilanne parantunut.
Tuo svingin korkeusero tietenkin kampeaa rengasta niin ettei se ole ihan pystysuorassa ja kuten mako sanoi taitaa tuo iskareiden esijännitys aiheuttaa tuon huojunnan. Lisänä tietysti nuo väljät.

Rungosta ei murtumia löytynyt, mutta lienee vääntynyt ainakin.
Jigiin tuo pitää tietenkin saada.
Eli pelkkä renkaan poikkeama pystysuunnasta ei taida tuota huojuntaa aiheuttaa?

PVonJerf

Pystyy kait sitä vatupassilla stiikaileen ilman jigiäki. Rungon alapuolelta ja swingin päästä esim...

Hemuli

Vatupassilla vertaillen runkoa eri paikoista niin kyllä se kiero kohta löytyy. Varmasti vaikuttaa ajettavuuteen jos iskarinkiinnikkeet on eri tasolla, sehän tarkoittaa että takafillarikin on vinossa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957