Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sylinterien pulverimaalaus, ennen vai jälkeen porautuksen

Aloittaja sporttivartti, 12 joulukuu 11, 18:07:53

« edellinen - seuraava »

sporttivartti

Taitaa olla ihan sama eller hur? Koneistamo voisi tölviä uuden pintakäsittelyn, toisaalta maalaamo voi tölviä tiivistepinnan. Tulipa vaan mieleen kun krapulapeikot herättävät jänniä ajatuksia!

Jake

Mä varmaan itse laitatuttaisin pulverin jälkeen. Ainakin se pulverimaalaamo missä olin ammoin töissä oli pirun hellävarainen. Sopimusasia?

Tuli mieleen, kun ostin Impalaan aikanaan American Racingit alle ja pyysin rengasliikettä käsittelemään vanteita ku kipeää.. No kyllähän ne lupas, mut totuus oli toinen  ::)

Hemuli

Melkein maalauttaisin porauksen jälkeen. Onhan ne sylinterin sisäpinnat suojattava muutenkin esim. vanerilevyistä tehdyillä kansilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

^Jos tarkoitat että pulverimaalarille vanerisuojia niin ainakin paikallinen maalari tyrmäsi ne. (20 min 190C) Pikkureijät tai pinnat johon ei haluta maalia suojataan lämmönkestävllä teipillä tai silikonitulpilla. Isompiin rööreihin laitetaan jauheen ruiskuttamisen ajaksi esim vaahtomuovituppo joka otetaan pois ennen uunitusta.

Varmaan eri konsteja tähänkin.
FXEF-81

Hemuli

Älkäähän ny viittikö... Ei vaneri sentään noin alhaisessa lämpötilassa leimahda. Hyvin on kestäneet tähän asti kun on lohkoja yms. suojattu.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

Joo ei varmaan leimahda mutta ei tosiaan kelvannut. Väänsin sisempään enskaan pellistä suojat. :)
FXEF-81

KvL

Emäputki oli suojattu runkoa pulveroitaessa 2*vanerinpalat & kierretankoa.
Hyvin kelpasi maalarille ja eipä tuo näytä palaneenkaan.

Hemuli

Vittumaistahan se on pellillä suojata kun maali tarttuu myös suojamateriaaliin jos ei sitten laita tiivistettä tms. väliin. Siinä sitten veitsenkärjellä leikellään osia irti toisistaan...

Minkä takia muuten enskakoppaa pitää suojata? Eikö sen voisi maalata myös sisäpuolelta?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

Ei se suojaaminen nyt erityisesti vituttanut. Ruuvit auki ja pellit putosi käsiin, ne oli vaan suojana ettei sitä pulveria mennyt sisään joten ei ne ilmatiiviitä ollut. Enää en sitä irrota että saisin maalin sisäpuolelle. Miksi sinä ne lohkot suojasit vanerilla?
FXEF-81

JPP

Kone käy kuumempana, jos esim. sylinterit pulverimaalaa. Paksu pulverimaali toimii "eristeenä".

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 12 joulukuu 11, 23:06:56...Miksi sinä ne lohkot suojasit vanerilla?

No ettei esim. dekkitaso tai laakeripesät saa maalia itseensä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jensen

Vanhan Tunturi tehtaan legendan mukaan ohut musta silikooni maali jäähdyttää parhaiten.