Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1200 konversio sportin mittava öljynkulus?

Aloittaja Raimo-Raato, 14 heinäkuu 09, 15:06:29

« edellinen - seuraava »

Lyytinen

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 20 heinäkuu 09, 16:18:20Niin lähinnä hain siis sitä kanavaa jota kautta öljy sekä mäntien alaspäin liikkuessa aiheutuva ylipaine poistuu kampikammiosta...

Ilmalle on pari reittiä, ensiksikin vetoakselin puolella sylintereissä menee kanavat ylös ja toiseksi nostajien välissä (siis imu- ja pakonostajien) lohkossa on aukot nokkakoppaan ja nokkakopasta taas ketjurattaan edestä tankkiin.

LainaaNo kokeilin tuota paineilmatestiä ja tuntuis nätisti liikkuvan joka reiästä joka reikään tuo paine. Muutaman minuutin pyörittelin  ja kaasuttelin niin 300 neliön talli poistoilmakoneella oli tupaten täynnä savua.  ;D

No ei kai se nyt ihan joka reiästä joka reikään? Sieltä kannen huohotuslähdöstä painettuna ei kyllä pitäisi mennä ilma minnekään. Onkohan siellä nyt ne kumiset venttiilit ollenkaan oikeilla paikoillaan? Näet ne keskimmäiset lipareet on etu- ja takapytyn osalta vaihtokelpoiset ja sen takia niissä on sekä etu- että takareunassa paikka niille kumisille venttiileille, mutta oikea paikka kummassakin pytyssä on tietty siis imuventtiilin puolella.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 20 heinäkuu 09, 18:56:33
No ei kai se nyt ihan joka reiästä joka reikään? Sieltä kannen huohotuslähdöstä painettuna ei kyllä pitäisi mennä ilma minnekään. Onkohan siellä nyt ne kumiset venttiilit ollenkaan oikeilla paikoillaan? Näet ne keskimmäiset lipareet on etu- ja takapytyn osalta vaihtokelpoiset ja sen takia niissä on sekä etu- että takareunassa paikka niille kumisille venttiileille, mutta oikea paikka kummassakin pytyssä on tietty siis imuventtiilin puolella.

Tuli hieman epäselvästi ilmaistua eli ei siis luonnollisestikaan noin päin kuin kerroit. Käytin molemmat venakopat auki ja pyöritin ilman niitä. Savutus väheni huomattavasti eli näyttäisi siltä että huohotus ei vaan riitä tuossa. Puhaltelin nuo kanavat auki ja kasasin venakopat uudestaan. Jätin huohotusten lähdet kansista kokonaan pois ja parannusta tuli mutta kunnolla kun antaa kaasua niin öljynkatkuista mustaa savua pukkaa putkista eli ei hyvä vieläkään. Ehkä vika kumminkin männissä...

Niideen kumisten venttiilien vieressä näkyy olevan keskimmäisissä lipareissa pieni, noin millin halkaisijalla oleva reikä, eli kyllä se ilma kulkee aavistuksen sinne vääräänkin suuntaan.
A.K.A. Rambe

sakke111

Selviskö tämä ongelma koskaan?

Itsellä sama ongelma, öljynkulutus 3-4 litraa sadalla.
Koneen kun avasi niin öljyä oli paitsi männän päällä reilusti,
myös imuventtiilin päällä.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: sakke111 - 20 kesäkuu 11, 21:55:56
Selviskö tämä ongelma koskaan?

No tässä juuri viikko sitten porasin sylinterit seuraavaan ylikokoon Wisecoille ja samalla kävi myös jakopää sekä öljypumppu auki. Niistä ei löytynyt mitään mainittavaa. Vanhat männät tän mopon yläkerran purkanut tallikaveri kerkesi hävittää ennen kuin pääsin mittaamaan ne tarkasti joten se osio jäi arvoitukseksi. Uusilla männillä ekat 100 kilsaa ajettu rauhallista sisäänajoa ja hyvältä näyttää tähän mennessä. Raportoidaan lisää jahka omistaja kerkee sille kilometrejä rullata kunnolla.
A.K.A. Rambe

Raimo-Raato

Tolla ajeltu nyt pari tonnia uusillä männillä ja öljynkulutus loppunut.
A.K.A. Rambe

Natking

Veikkaisin kylla naissa tappauksissa mannanrenkaita. Pari suurennettua sporttia oon joutunut avaamaan ja vaihtaan renkaat, just ton oljynkulutuksen takia. Ei se oljynkulutusta nosta jos manta on valja, renkaathan sen tiivistaa!
Molemmilla kerroilla tais olla Hastingsin renkaat, jos nyt ihan oikeen muistan. Noissa tuntus valilla olevan jotain laatuheittoja, renkaat on vaan vahan vetelat, eli ei oo tarpeeks puristusta pyttyyn, mika taas paastaa oljyn renkaista lapitte.
Toki liian pieni porausvalys, tai liian pieni renkaitten paittenvalys voi aluks aiheuttaa liiallista lampenemista, mika taas voi aiheuttaa sen etta renkaista haipyy puristus.
Just trying to be different (like everyone else)