Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

taka jousen/iskarin purkaminen/ työkalut?

Aloittaja jesse, 29 heinäkuu 11, 02:19:58

« edellinen - seuraava »

jesse

mallina ihan perinteinen joita stereo peräisissä shoveleissa ja monissa muissakin on...
yläsilmukan "alla" on ne puoliympyrän muotoiset palikat jotka saa irroitettua kun jousta painaa kasaan...
mutta minkälaisilla virityksillä tai puristimilla porukka on painanut?

kokeilin omasta tallista löytyvillä lähinnä auton jousen puristimilla niin eivät oikein mahdu jousien väleihin ja toisekseen oli ajatus vaihtaa umpisuojaputkelliset.... niin kasatessa ei pääsisi väleihin käsiksi

kyseisissä iskareissa on alasilmukanpäällä joku C muotoinen "kiila" ilmeisesti sillä saa kevennettyä jousi painetta?
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

jesse

syy miksi tällaista pähkäilen ei ole tälläkertaa että ei viitsi uusia ostaa ::)
vaan että kun kaverin rottapyörässä on uuden karheat kromatut jouset ja suojat...
ja kun mun palaneesta härpättimestä jää "aidosti patioituneet" kuoret :o

nuo taitaa olla jotkut kohtuu jäykät jouset kun ei käsin ja pienellä jatkovarrella saa painatettua turvallisesti

itse ajattelin että tekisi jostain paksummasta leveästä latasta n10cm pätkät jossa olisi keskellä n60mm reiät ja jollain kierretangolla kiristäisi jousen kasaan???
toisaalta jos käyttäisi jotakin auton vannetta jossa olisi sopiva keskireikä valmiina ja sopiva pulttijako  ;D
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Hemuli

Mä teen ton homman aina sorvissa. Iskarin alapää nojaamaan pakan reikään ja yläpään sekä kärkipylkän väliin putkenpätkä joka painaa yläkaulusta kuitenkaan ottamatta siihen c-renkaaseen kiinni. Putkeen leikataan reilun kokoinen "ikkuna" kylkeen josta lukitsimen saa noukittua kärkipihdeillä (EI SORMIN!) sen jälkeen kun olet puristanut kärkipylkällä jousen kasaan.

Ihan yhtä hyvin toimii suunnittelemasi lattarauta/kierretankoviritys, on todennäköisesti jopa turvallisempi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jesse

mulla ei sorviin ole kartio putki kärkeä pylkkään niin ei onnistu siinä nykyisillä työkaluilla
erittäin kätevä olisi tuo kyllä
kaitsun puristimet on astetta paremmat kuin mitä mulla on... noissa on hyvä se ettei pääse ylä/ala käpälä pyörähtämään kun on tuo yhtenäinen "ohjuri kotelo"
toisekseen epäilen että kuinka nuo käpälät pitää umpimallisten pelti pinnalla... kun ei montaa milliä saa kosketus pintaa
en haluiais sinkoilevaa jousta leukaan  :o

löysin varastosta ison levypainon (painon nosto penkin) jossa on valmiina isohko reikä
sitä voisi ala kappaleena käyttää ja siinä on reikiäkin joihin sais kierretangon kiinnitettyä
niin ei tarvis kuin yläpäähän väsätä rauta
lattarauta sais olla vähintäänkin 5mm paksua mielummin vieläkin paksumpaa
mutta siihen n60mm reiän tekeminen työlästä...
mietin että jos jonkun auton peltivanteen keskiön rälläköis irti kehästä niin voisi toimia ylä kappaleena
vähintään pitäis olla puristus kahden kierretangon varassa että menee/painuu suoraan

mopo-ukko

Laita kolme kierretankoa,niin ei pääse pullahtamaan välista pois,viidellä jaolliset vanteet,niin on kolmelle kierretangolle valmiit reiät kohdallaan.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: jesse - 29 heinäkuu 11, 18:14:31
mulla ei sorviin ole kartio putki kärkeä pylkkään niin ei onnistu siinä nykyisillä työkaluilla...

Siis täh? Ei mulla siinä pylkässä mitään työkalua ole kiinni, ihan pelkällä männällä painan. Männän ja iskarin väliin sitten se irtoputki jossa reikä kyljessä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jesse

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 29 heinäkuu 11, 22:39:27
Lainaus käyttäjältä: jesse - 29 heinäkuu 11, 18:14:31
mulla ei sorviin ole kartio putki kärkeä pylkkään niin ei onnistu siinä nykyisillä työkaluilla...

Siis täh? Ei mulla siinä pylkässä mitään työkalua ole kiinni, ihan pelkällä männällä painan. Männän ja iskarin väliin sitten se irtoputki jossa reikä kyljessä.

mulla kun tuo sorvi on pienehkö ja pylkkä mk2 kartiolla ja mäntä on jotain 35mm niin pitäis ainakin hitsata se putkenpätkä umpeen...

jesse

Lainaus käyttäjältä: mopo-ukko - 29 heinäkuu 11, 19:16:30
Laita kolme kierretankoa,niin ei pääse pullahtamaan välista pois,viidellä jaolliset vanteet,niin on kolmelle kierretangolle valmiit reiät kohdallaan.

juu olis kyllä paljon turvallisempi kolmella  ;D
meneekö sitten jo turvallisuuden maksimoinnin puolelle  :P

ma^ko

Noi Kaitsun postaamat toimii kuten myös tälläinen mikä maksaa esmres Stormilla 35â,¬ et siit kannataa miettiä kuin paljon kannattaa askarrella...

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jesse

olisi liian helppoa ostaa tuollainen valmis  :P
arvelinkin että olisi joku valmis tuollainen eikä hintakaan ole paha...

msp