Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

vapaa ongelma

Aloittaja _Juha_, 09 huhtikuu 12, 13:57:42

« edellinen - seuraava »

_Juha_


moron,


käyttelin Buellia nyt ekan kerran kuumaksi öljyn vaihdon(moottori) jälkeen.

pari ongelmaa ilmeni tälläkin kertaa:

1.vapaan löytyminen on hiukan hankalaa

2.vapaa valo "palaa" koko ajan

3.vapaalla käydessä joku Rallattaa kohtuu kovaa,kytkin pohjassa ääni lakkaa,vaihde päällä ei ylimääräisiä ääniä
kylmänä en moista rahinaa huomannut?
4.vaihde kytkeytyy jopa itsekseen päälle välillä,lähinnä startatessa on pari kertaa käynyt näin.

5.öljyistä tai sen määrästä ei tietoa
too fast to live    too young to die

filtteri

#1
vaihda nyt nekin öljyt,samalla voit havainnoida tuleeko sieltä öljyn mukana mitään jännää ;) öljy tilavuus 0,95 lit.vapaan löytyminen on munkin vekottimessa nihkeetä paikoillaan,yleensä haen sen silloin kun pyörä vielä rullaa.kato onko vapaavalon johto kiinni se voi olla irti ja maissa,löytyy etuhihnapyörän edestä.se että vaihde hyppää päälle itsestään startatessa kuullostaa pelottavalta...siitä saa viisammat jatkaa

PK-67


Kaverin emännän viisivaihteinen sportti ei hyväksy muita öljyjä vaihteistoon kuin h-d omat, muilla öljyillä ilmenee just tuommoisia kytkimen kantamista eikä vapaata tahdo löytyä.Meillä neljä vaihteisessa ei mitään ongelmia millään öljyllä.

_Juha_

#3
joo öljyt sain ulos mutta uutta ei saa sisään, koska täyttöluukun toinen ruuvi ei suostunut aukeamaan.täytyy hakea parempi kuusiokolo kaupasta huomenna.laitettu piukkaan lukitteella näemmä.
kytkinkopassa näyttää olevan torx kannat eikä sellastakaan avainta mulla oo :(

oli poisto propun magneetissa metallia perkule,mutta ei sieltä nyt isompia murkuloita ulos valunut :)

uudet öljyt ois revtech porkster öljyä näköjään..sain noi kaupan päälle.
too fast to live    too young to die

Hemuli

Liiallinen öljy sportin enskassa/laatikossa tekee kummia vaihteiston toiminnalle.

Ketjunsäätöluukun ruuvit on senkkikannalla ja siinä alla on vielä o-rengas. Saattaa joskus puraista aika tiukkaan kiinni, kevyt napautus vasaralla avaimen päähän saattaa joskus irrottaa itsepäisen ruuvin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

filtteri

ja se torx on sitten 27 et älä pyöräytä paskaks 25:tosella ;) aina niissä propuissa pientä muhjua on.

_Juha_

joo t25 ois ollu mut sen verran tajusin ettei sillä kannata yrittää :)

noh löysin toisen kuusiokolonkin mut viddu joku amerikan spede on ton laittanu ihan tosissaan kiinni.ja kanta ny paskana.

täytyy huomenna duunista lainata t27 avain ja yrittää saada se isompi reikä auki ja josko sieltä sitten lirittäis öljyt sisälle,pahaa vaan pelkään että sama kaveri on senkin luukun kiinnittänyt ja valmiiks mulkannu noita kantoja  :-\

emmä mistään muusta oo huolestunut kun siitä ralinasta joka kuulu vapaa päällä
too fast to live    too young to die

Rautahauli

Enskaketju löysällä ja hakkaa koppaan?
FXEF-81

_Juha_

toiselta puolelta tuli ääni,kuulosti kuin startti ois jääny päälle mutta ei kuitenkaan

kytkintä kun painoi niin ääni lakkasi
too fast to live    too young to die

_Juha_

lähtihän se luukku auki..porasin pultin kantaan 2mm reiän ja tuurnalla murjoin auki,hyi vittu mikä jobi, mut onneks sain pois.

nyt on nyt revtekit lootas,vapaa rahisee edelleen mutta ei samanlailla mitä eilen.
väitän kyllä että vaihde hyppää tuossa itekseen aika helposti päälle,esim. nyt öljyn vaihdon aikana yhtäkkiä olin ykkönen sisässä kun starttasin?

ketjua en tarkemmin mittaillut,mutta ei se ainakaan liian kireä ole.jahka saan uudet pultit tarkistus luukkuun niin tarkistan ketjunkin vielä.
vähän joka reiästähän tuo enskakotelo merkkaa reviiriään eli sen tilkitsiminen on kesällä edessä.
kytkin sinänsä tuntuis toimivan ihan nätisti aika yläältä ottaa kiinni kylläkin.

vapaavalo ei toimi tai luulee olevansa koko ajan vapaalla,eli anturi löytyy kun purkaa rojut etuhihnapyörän eestä pois,ei ole mitään erityistä huomioitavaa? no se ehkä huomenna :)
too fast to live    too young to die

Lyytinen

Joo kannattaa ensiksi ottaa toki vaan piuha sieltä irti ja katsoa onko vika maissa olevassa piuhassa vai siinä anturissa. Mutta tuon vaihteen itsekseen silmään menemisen minä kyllä korjaisin ensi tilassa. Periaatteessa jos vaihteet toimii muuten ja vivusto ei jotenkin kanita niin sen vaihteensiirtäjärummun päässä on semmonen "piparkakku". Sitä pitää paikoillansa (ts. täsmälleen vaihteen kohdalla) semmonen jousikuormitteinen rullapäinen vippa ja jos nyt tämä jousi on katkennut niin se siirtäjärumpu pääsee pyörimään omia aikojaan vaikka vaihdepolkimen painosta. Jos koneet sammuksissa ollessa painelet vaihteita niin tuntuuko ne ikäänkuin loksahtavan? Ainakin niitten pitäisi.

_Juha_


vaihdekepakon tuntuma ja toiminta on suht normaalia mielestäni,vipu palauttaa jne.
ykkönen ja kakonen menee nätisti päälle..
vapaalle laittaminen on kellosepän hommaa mutta liekö sitten tottumiskysymys vain.

jos saan pyörän loppuviikosta sen verran nippuun niin koitan uskaltautua koeajolle jotta saa paremman kuvan miten vaihteet ja vekotin ylipäätään toimii

katotaan nyt näillä uusilla öljyillä..en mielellään ottais ensiökoteloa auki heti kärkeen.. :-\
too fast to live    too young to die

_Juha_

#12

ammun itteni myötähäpeästä,kaikki hyvin,tän voi vaikka poistaa tän ketjun :-X
too fast to live    too young to die