Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautapää ja lataus

Aloittaja piese, 01 toukokuu 09, 22:35:10

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

#45
"Uudemmissa" Rautiaisissa on diodi siinä virtalukolle menevässä johtimessa niin, että sitä kautta ei tuo A napa pääsee kiertämään minkään kautta maihin.
Nyt en ole varma, mutta kun samaa piuhaa pitkin tulee virtaskaa myös muille valoille ja torville, niin saattaa olla vaan estämässä virheellisen indikoinnin.  :-\

Edit: eli, diodi varmistaa sen että latausvalo palaa ainoastaan silloin, kun se maadoittuu laturin päästä ja sieltä tulee vähemmän jännitettä kuin akulta.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Spöke

Oolrait, tää on selvää pässinlihaa; Roottori ehjä, mutta kenttäkäämi kaputt, A ja F -napojen välissä 0 ohmia, yhteyttä runkoon ei kuitenkaan ole. Syy tai seurauskin on selvä, kenttäkäämin F-navan puoleinen liitin oli käämin päästä rti, irronnut joko tärinästä tai sitten tinaus sulanut. Huomenna pittää kysellä, löytyykö keltään hyllystä kenttäkäämejä vai meneekö koko möykky vaihtoon. Säätimen tila on suuri kysymysmerkki.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Jaahans, uusi kenttäkäämi nykerretty paikalle, piisofkeik, eihän hommaan tarvi kuin avata kaks ruuvia, vanhat veks, uudet tilalle ja ruuvit kii. On vaan noi uudet pikkiriikkisen paksummat kuin vanhat, naparaudat jäivät millin verran pohjasta auki. Pari besseyn puristinta avuksi ja ruuvia kireemmälle. Ei sovi. Lamellilaikkaa, lekaa, perkeleitä, olutta ja sopii. Kolme tuntia meni. Polarisoin saman tien penkissä, virtalähteestä A (rmature)lle plussaa ja F (ield)ille miinusta. Nyks. uusiksi siten, että F:ltä loikkatijohto runkoon, muutoin samoin. Lähti pyörimään vastapäivään. Sopii siis olettaa, että pelaa, huomenna kiinni ja testataan säätimen kera.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Hups, luulin sen jo lataavan, antoi 13,2V @  3000r/min. Mut ei sittenkä. Tänään seittämänkymmenen kilsan ajolenkki ja akun jännite putos 12,8:sta alle 12:een volttiin. ??? Laitoin nyt samaan konkurssiin sekä roottorin, että säätimen, nyt antaa nafti 14 volttia valot päällä, 14,3 ilman valoja. Joko nyt päivä paistais risukasaan. Säästyhän tuosta kuutisenkymppiä uuteen generaattoriin nähden, mut onpahan ainakin kuoret genuine HD:t. ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Make

Voitaneenko olettaa että noissa roottoreissa tai mikä ankkuri/armatuurii onkaan, olisi laadullisesti jotain eroa? Kun saksan ebay myy jotain tarvikelaturia hintaan 149, ja Accelin armatuuri maksaa sielläkin 129 euroa?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Paa pennoset jonoon ja osta Cycle Electricin laturi/säädinpaketti. Ovat kovasti ylisanoja jaelleet siitä alan piireissä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

tässä kohtaa täytyy kompata Hemppaa
Flatheads!!!

Make

Ai että vaihtaisin kromatun toimivaan?  :o  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Make

CE ois ollu kova juttu, mutta nyt ei pysty. Ostin sitten Accelin. Samaan aikaan Hemuli "kehuu" ko.valmistajaa toisessa ketjussa  ;D Ja valmistaja omilla sivuillaan kiistää kehut.  :P






vasemalla vanha Custom Chrome, oikealla Accel. Joku vanha käämijä tietäisi heti kertoa kaikkea hurjaa noista, kuten että mitään minkään kuvan perusteella osaa sanoa.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Mr.Horsepower

Voiskos tuohon tasavirta laturille.
tehdä latauksen säätimen. seuraavasti.


zender 14.2 diodi ja trankku... yhistelmällä tuo latauksen säädin....

jos tuola systemilla magetoinin hoitas...
kun laturista tulepi se plussa sähkö. suoraan akkuun ???
eikä se enää kierää minkään kautta ? eikös näin... tuolla pääsis muutaman sadan millivoltin sisään ??

lataus jänniteesä... ja akku tasottas loput... jos esim asentas mopediin tupakan sytytymen... josta ottas virtaa läppärille tai puhelinmen laturille.
ei haittais vaikka mopdedi jympsyttäs virtoo akkuun ;)
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Spöke

Nonni, taaskaan ei lataa ??? Tossa HB:ltä ostetussa säätimessä on uuten oranssin ja vihreän kytkentä päinvastoin, kuin normaalisti. Vai onko siinä virhe. Nimittäin oranssi F ja vihreä A:han. Tai näin mä viime syssynä sen olen kytkenyt, ohje hukattu jne. Pittääpä selvittää..
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Säädin sieltä on paksana ??? CC rider kesti siis parituhattakilsaa, mikähän senkin muovilaatikossa talvella särki? Otin nimittäin generaattorin irti, kytkin plussan A:lle, miinuksen F:lle josta loikkatiloikkatijohto runkoon. Iloisesti pyöri roottori vastapäivään. Vikaa ei siis tällä osastolla ole.
S**tana!
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 13 toukokuu 12, 14:11:51
Tossa HB:ltä ostetussa säätimessä on uuten oranssin ja vihreän kytkentä päinvastoin, kuin normaalisti. Vai onko siinä virhe. Nimittäin oranssi F ja vihreä A:han. Tai näin mä viime syssynä sen olen kytkenyt, ohje hukattu jne. Pittääpä selvittää..
-Spöke-

Noiden säätimien mukana tuleva ohje sanoo että oranssi A ja vihreä F.
A.K.A. Rambe

Spöke

Jaahans, mitähän Spöken pienessä päässä on liikkunut ::)  :oToisaalta kummasti se keneraattori virtaa teki koko syksyn. Tak, tak,
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa