Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Magneti Marelli EFI

Aloittaja hoge, 25 maaliskuu 11, 13:39:30

« edellinen - seuraava »

flhx

Tuolla tehty konversio 96 Electraan> http://www.harley-davidson-hangout.com/forum/hdrcgb-tech-tips/81681-magneti-marelli-efi-carburetor-conversion.html

tyyppi puhuu sytkäboksin vaihdosta mutta nopealla vilkasulla ei selvinny että oliko tarpeen vai halusiko vain jonkin toisen sytkäboksin orgiksen tilalle. Itellä villi veikkaus että orgissytkä ei toimi kaasarin kanssa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Kyllä ne yleensä on viety saman ohjainyksikön kautta. Mutta toisaalta evokoneiseen on niin lapsellisen helppoa laittaa joku aftermarketsytkä että ei kannata lähteä kikkailemaan. Yhteen piuhaan plussa, toinen puolalle ja voesille ja se on melkein siinä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mjs

#32
Terve,
Tässä minun kokemukset vastaavasta.
MM ruisku, asennettu PC3. Kone yski ja pätki välillä tosi pahasti, savutti mustaa savua.
Hetken pähkäiltyäni irroitin etupytyssä olevasta lämpöanturista johdon. Kokeilin, mutta ei vaikuttanut. Kun sitten yhdistin irroitetun johdon kaksi johtoa rautalangalla alkoi toimimaan tasaisesti!
Johtopäätös:
Lämpöanturi viallinen? Josko sen vaihtaisi (mistä löytäisi?), niin alkaisiko toimimaan kunnolla?

Niin, unohtui kertoa että kone on -98 evo MM ruiskulla...

Hemuli

Tosta lämpöanturin viallisuudesta on itsellänikin kokemuksia, tosin chevyn pikkulohkosta. Oireet täsmälleen samat, nykimistä ja mustaa savua - lisäksi tyhjäkäyntikierrokset luonnottoman korkealla. Anturi rikki, väitti tietokoneelle että kone on aivan kylmä jolloin soppaa tuli sitten liikaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kihveli

Rikkinäinen lämpöanturi mulla TCssä aiheutti korkeat ja vaeltavat tyhjäkäyntikiekat. Anturin arvot näyttivät heilahtelevan miten sattuu. Varmaan joku viisaampi osais sanoo millasia ohmimääriä kuuluis näyttää jos kunnossa.
Ohittaminen kannattaa aina

mjs

Lainaus käyttäjältä: Hannu_L - 05 toukokuu 11, 14:30:59

Eli kylmällä koneella säädät ensin tyhjäkäyntiä niin että se on riittävän korkea >1 000 rpm. Kun kone käy nätisti sammutat ja otat ruiskun sulakkeen irti. Sitten odottelua >5 min ja sulake kiinni. Työnnä automaattiryypyn vipu konetta kohti pohjaan. Tuolla jenkkifoorumilla on asia esitetty hiukan sekavasti, eli et säädä TPS-anturia vaan nollaat sen tuolla kun sulake on irti. Tämä nollaus pitää tehdä, koska säätäessäsi tyhjäkäyntiä ei TPS arvo enää pidä paikkaansa.


Nyt kysyn tyhmiä (taas), mutta mikä on tuo automaattiryypyn vipu? Onko havainnollistava kuva tms. olemassa?

Ja löytyykö jostain yksinkertaisesti selitettynä kylmän ja lämpimän tyhjäkäynnin säätämisohjeet, "step by step"?

mjs

Kokkonen

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

mjs

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 17 kesäkuu 11, 08:40:44
Vilkaiseppas jokso tuosta ohjeesta on apua http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1933.0

No helva.. Just tätä hain. Kiitos! Nyt odotan vaan että uusi lämpöanturi tulee postitse, sitten se paikalleen ja säätämään.