Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Aftermarket V2 koneiden laatuerot?

Aloittaja ma^ko, 18 toukokuu 11, 14:42:58

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Noita täydellisiä "isomus moottoreita" ja hieman vähemmän isojakin löytyy useammalla tuotemerkillä kaupan, onko niiden kesken oleellisia laatueroja?

S&S lienee laadukas, ainakin sellaisena pidetty ja keskimäärin "yllättäen" kallein.

RewTech on kauhiasti CCI:n kehuma, S&S:ää huokeampi ja merkkinä mun korvaan hieman epäilyttävä.

Ultima on sitten mulle ihan outo, paperilla ihan muita vastaava tai hieman pareekin, hinnaltaan hieman alle S&S ja merkistä muuta mielikuvaa mulla kuin et niiden startit ei hirmu laadukkaita ole.

Onkos noita sitten vielä muita ja onko noissa oleellisia eroja laadussa/kestävyydessä jne? Vai onko ne itseasiassa samoja tuotteita eri brandäyksillä?

Asia alkoi kiinnoistaa kun tuossa olisi tyrkyllä yksi konepoks mallinen huokeahko Softaili, joka siis joka tapauksessa tarvitsee minimissään lohkot uusiksi jos rupeaa konetta korjamaan joten "pulttaa kiinni" moottori vaikuttaa fiksuimmalta vaihtoehdolta jos ko esineeseen sekaantuu.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

013

Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Rautahauli

^ Mie voisin kokkeilla onko Bullet Proof  ;D
FXEF-81

ma^ko

Ultima näemmä jenkkihinnoilla varsin huokea, euroopas liki S&S, hassua. Toi Delcronin kone lienee laadukas, ruma se on ainakin mun silmään ja kalliskin, lähinnä kai jos tuohon softisprojektiin sekaannun ni lienee S&S 96, Ultima 96, RewTech 100 ne mitä maisteleepi. Tai sit ihan stocki 80cid EVO.

013

Rautahauli

Tsekkaa ulkomaanelävien palstoilta käyttökokemuksia Revtechistä. Pienen kuuklauksen jälkeen ei juuri kehuja löytynyt.
FXEF-81

Hessu

Onks STD herätetty henkiin taas?
Ennen kun ostat Ultiman motin, kysy myyjältä varaosien saannista.
Kuulopuheiden perusteella pienin vaihdettava komponentti on moottori.
Ne kun ei taida kaikilta/suurelta osin olla HD tekniikan mitoituksella.

Hemuli

Onhan noita tekijöitä, edellä mainittujen lisäksi ainakin vielä TP-Engineering. Revtechin laatuongelmat juontaa juurensa niihin ensimmäisiin vuosiin, vähän samalla tavalla kuin Ultimallakin. Pahimmat lastentaudit lienee voitettu mutta edelleen noissa halpiskoneissa on sama ongelma eli laadun epätasaisuus.

Jos isompaa konetta halajat niin itse unohtaisin ainakin tuon ysikutosen. Se kun on yleensä mitoiltaan 3 5/8" x 4 5/8" eli todella pitkäiskuinen. Lisäksi se on yleensä kasattu vakiolohkoihin siinä missä esim. S&S:n 100cid ja suurempien lohkot on pinjonipuolelta vakiota leveämmät jolloin dekkitasosta on saatu vähän jykevämpi. Noiden leveämmissä lohkoissa olevien koneiden iskunpituus harvoin ylittää neljää ja puolta tuumaa.

Yksi harkitsemisen arvoinen vaihtoehto on pistää siihen softailin runkoon A-mallin Twincami (Dynat ja Touringit) - se menee heittämällä paikoilleen kun hankit takakiinnikkeeseen evorunkoon käypäisen adapterin joka maksaa vähän toistasataa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

013

oh hoh off topikkia
std:n sivulla oli maininta että olis tulossa rautiaisen lohkot :o

http://www.stddevelopment.com/SCASES.HTML
Soon To Come: 1991-Present 5-Speed Style Cases
and 1972-1985 Iron Head Style Cases.

Hemuli

Eikös STD mennyt konkkaan jo aikaa sitten? Ettei vaan olisi vanhoja uutisia...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

TC:hen ei ainakaan vielä mun karma taivu, tuo EVOlakin on jo niin halavatun moterni laitos. Mut jos mä tuosta Softisläjästä pääsen kauppaan niin alkaa ihan basic-EVO vaikuttamaan hintalaadukkaimmalta koska niitä näemmä liikkuu vallan hyvin käytettyinäkin. Tollanen aftermarket-kone menee kuitenkin halpismallinakin yli neljän kilorahan ja evolaa saa ihan historiatiedoin alle kahden. Kyllä mä silläkin kerkevän.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 19 toukokuu 11, 08:18:22
Jos isompaa konetta halajat niin itse unohtaisin ainakin tuon ysikutosen. Se kun on yleensä mitoiltaan 3 5/8" x 4 5/8" eli todella pitkäiskuinen. Lisäksi se on yleensä kasattu vakiolohkoihin siinä missä esim. S&S:n 100cid ja suurempien lohkot on pinjonipuolelta vakiota leveämmät jolloin dekkitasosta on saatu vähän jykevämpi. Noiden leveämmissä lohkoissa olevien koneiden iskunpituus harvoin ylittää neljää ja puolta tuumaa.

Siis minimipituus iskullehan on 4 5/8. Ja 96 cid oikein passeli kaikin puolin. :)
Long John Stroker

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 19 toukokuu 11, 11:01:19
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 19 toukokuu 11, 08:18:22

Siis minimipituus iskullehan on 4 5/8. Ja 96 cid oikein passeli kaikin puolin. :)
...and life begins at 4 3/4" ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa