Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Käyntihärö sovelissa

Aloittaja koiruus, 06 kesäkuu 11, 14:51:34

« edellinen - seuraava »

koiruus

Ehtoota tietäjille!

Omatoimiosaaja kuvitteli osaavansa laittaa sovelin kuntoon mutta...
Eli ongelmamopo on -82 1340 "isolohko", jossa Andrews A nokka, Dyna S sytkä, S&S Super E kaasari, lähes suorat putket, kovat nostajat ja kuuleman mukaan Amerikan Joen tekemä koneremppa 600 mailia sitten. Ongelmana on tasakaasulla ja moottorijarrussa pätkiminen.
Samoin tyhjäkäynnillä tuntuu, että takapytty käy kylmempänä, ainakin kädellä koitettuna.
Tönärit säädetty nahkeiksi, kuten kuuluu. Sytkä säädettu Hemulin hyvillä ohjeilla.
Pakotiivarit uusittu ja imusarjan tiiviys tarkistettu, samoin kaasarin-imusarjan väli.
Ilmanputsari uusittu. Tankki saa korvausilmaa. Ainoa mitä en tähän hätään muista, on suutinkoot. Pääsuutin tuntuisi kuitenkin toimivan, koska motarivauhdeilla mennään kuin eläin.

Parikin asiaa mietityttää, mahtaako tuossa nokassa olla jotain "ominaisuuksia", joissa se käy alhaalla tuolla tavalla?
Vai olisiko ongelma kenties kaasarissa? Kokemusperäisiä vastauksia arvostetaan täällä suuresti, sillä aikaa superiin on vähän.
Suuttimia saan kyllä HB:stä mutta kannattaako?
Sohvi FLHTCUI -06

Timppa62

Sama pata, sama kaasari, kovat nostajat myös, sytkämoduli Dyna 2000i, mulla nokka on Cranen FB 296A.
Mulla pieri kaasariin pintakaasulla ja ampui putkiin konejarrutuksissa. Tulpat oli myös aika vaaleat. Eli ilmavuotoa, laiha seos jne. oireita.

Noh, säädin tyhjäkäyntiseosta, vaihdoin välialueen suuttimen, tsekkasin sytkän ja ilmavuodot. Vähän parempi, muttei sellainen kuin kuuluis olla. Tyhjäkäynti puollämpöisenä startin jälkeen todella huonoa, lämmettyä vähän parempi.

Noh 2, viime talvena vein kannet Mannelle, uudet ohjurit kahteen venttiiliin ja seetit. Ja venttiilien hiominen tietty. Laitoin siniset (viton) ohjurin kumit. Sitten turasin sytkän säätöjen kanssa (...) ja tän kevään käyntihäiriöiden syy olikin rikki menneessä puolassa. Kävi tosi ontuen. Vaihdoin puolan, säädin sytkän ja tönärit.

Mitenkäs kävi? Ei nyi enää pintakaasulla, vetää tasaisesti, ei ammu putkiin, käy heti tyhjää, tulpat on oikean väriset. Eli vuotojen poistaminen kansista (ei tosin savuttanut ennen kansiremppaakaan) ja puolan vaihtaminen karkotti mun ongelmat.

koiruus

Jatketaan tohtorointia.
Tarkistelin jälleen kerran kaasottimen ja totesin välialueen suuttimen olevan lähes tukossa.
Tiedä sitten oliko balttian bensalla osuutta asiaan, mutta niin se vain oli.
Putsailin suuttimen parhaani mukaan ja kaahotin kasaan. Tyhjäkäynti muuttui mukavammaksi
ja nopeammaksi, mutta nykimisharmi jäi. Samoin kierrosten laskeutuminen tyhjäkäynnille tapahtuu saman tien eikä hetken odottelun jälkeen. Suuttimet siis kokua .295 ja 72, normitavaraa eikö?
Voisiko ennakkolimppujen jouset olla liian löysät, vaikka uudet ovatkin?
Voiko A-nokka tehdä tuollaista?
Onko Tuksu kaunis?

Pohdinta jatkuu...
Sohvi FLHTCUI -06