Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Minkä maalainen HD oikeastaan on???

Aloittaja max, 30 toukokuu 11, 08:14:39

« edellinen - seuraava »

max

Nyt on hyvä herrasväki tilanne päällä!!! HD valmisti tiettävästi viimeiseen kokonaan Jenkeissä byggatun mopon vuonna 71 ja olenkin tässä suorittanut kevyttä teollisuusvakoilua aiheen tiimoilta. Pakko silti kysyä silläkin uhalla, että moni tietämätön ehkä repii viimeisetkin tupeen jämät kaljunsa päältä, havaitessaan, etttikkujalkojen välissä ei suinkaan potpota Millwall... korjaan Milwakee seel vaan Taiwanilaisen ravintolan takahuoneessa modattu riisikuppi.

Nyt kun pato on avattu, niin katsotaan kuinka paljon informaatiot foorumin yhteenlyödyt päät sisältänevät. Käsitykseni mukaan Showa Japoniassa on näpertänyt  Hd´n keulat jo suurten nakkisotien aikaan, 30v?. Lamput ja blinkkerit tullee pääosin Kiinasta, vanteet Ausseista, kromikilkattimet Aasian suunnalta ja uskallanpa veikata, että katteet, mitskut, sähköt, vaijerit ja muut kilkattimet tulevat jostakin lapsityövoima ystävällisestä maankolkasta. Stuttgartin pojilla oli kai jotenkin näppinsä pelissä revolutionin kehitystyössä. Intiassakin taitaa olla fabriikki tai pari... Nyt herääkin kysymys, mistä tulee runko ja missäpäin maailmaa pikku kätöset nypertävät Twin-Cameja, vai tehdäänkö ne vielä ison meren takana? Jotenkin mulla on sellainen muistikuva, että koneetkin byggattaisiin Jenkkien ulkopuolella. Niinpä olenkin vetänyt seuraavan johtopäätöksen: Pyörä rakennetaan ympäri maailman, kasataan jenkeissä ja ainut Amerikassa valmistettu osa on hintalappu. Tämä kauheaa vauhtia etenevä globalisaati saa mun pienen pääni aivan pyörälle. Eikös Volovo ole Kiinalainen, Saab Hollantilainen ja Kiinalaiset käytännössä omistavat Jenkit. Niin onhan se nyt sanomattakin selvää, että tuottaa akuutteja hankaluuksia pysyä kärryillä maailman meosta. Toivottavasti tähän tulee jotakin selvyyttä mua viisaampien salaisissa kokouksissa. Ihan vain siltä varalta, että tiedän pitääkö mun paeta vihaisia motorista Kuubaan vai uskallanko jäädä kotimaahani ilman, että tarvitsee guiguilla olan yli pimeillä kujilla. Kiitos näin etukäteen, mutta jos harkitsette muilutusta tai kansainvälisempää Shanghaijaamista, niin antaa edes joku heads up. UGH!!!

streamliner

Voi ei! :surupanda Voiko jostain tarkistaa mitkä osat pyörässäni (1980) eivät ole valmistettu Amerikan ihmemaassa????? Haluaisin vaihtaa kaikki kiinan kikkareet Authentic True American Steeliin, jotta voin lentää vapaana kuin reservaatin intiaani. Voitko ottaa selvää, onko ostamani Motorcycle Storehousen tarviketankki (-10) valmistettu Amerikan Yhdysvalloissa vai jossain saastaisessa ali-ihmisten banaanivaltiossa????? Nimim. I <3 MoCo :ihq

issakka

Hei max.. sää et oo vielä ymmärtänny sisintä olemusta. Olennaisinta on se, missä maassa se kotkanpää- tai race-takki on valmistettu, fillarista viis. Kaikkee sitä ihmiset miettivät.

Nykyään ei voi olla minkään valmisteen valmistusmaasta täysin varma, on noiden lapsienkin kanssa vähän epämääräistä näin avoimien rajojen ollessa kyseessä.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

JaZZo

Nyt meni yöunet..  ;D 

Ei vaan hei, mitä väliä?  ;)
Shovelpiä

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: issakka - 30 toukokuu 11, 11:45:16
Hei max.. sää et oo vielä ymmärtänny sisintä olemusta. Olennaisinta on se, missä maassa se kotkanpää- tai race-takki on valmistettu, fillarista viis. Kaikkee sitä ihmiset miettivät.

Eli olennaista on se Kiinalaisuus? Noi kledjudhan on vallan siltä suunnalta...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

arho

Eikös suomessa tehty HD:n heijastimet? Talmu?
Do it doggystyle

max

Kuulkaa, kuulkaa ystävät kalliit!!! En mä tässä ollut mitään tahi ketään dumaamassa. Olin jollakin jenkkiläisellä HD-foorumilla, missä isänmaan puolustajat raivosivat tästä asiasta niin, että ruutu paukkui ameriikankielistä kirosanaa toisensa perään ja rupesin aikani kuluksi tutkimaan asiaa jenkkiukkojen kanssa siinä. Syvimpänhuolena ukoilla oli nimen omaan mopon sielu, eli mylly ja tilanne lienee se, että koneet tehdään Amerikassa. Runko asia on vielä hieman hämärän peitossa. Jenkit kun yleensä tuppaavat olemaan aika tarkkoja made in USA leimasta. Lähinnä olin hämmästynyt kaikesta tuosta ulkoistamisesta muihin maihin. Lisäksi jäin päihkäilemään logistiikkaa fillarin painavissa osissa. Mikä on hinnotelultaan kannattavinta, valmistaa vempeleet halvemmissa maissa vai säästää rahdeissa. Mulle on aivan se ja sama millä kukakin kulkee, olkoon vaikka polkuvene! Älkää herrat hyvät herpaantuko niin helpolla.

Ps. Arho.... Nyt kun mainitsit tuosta heijastin asiasta, niin muistelisin itsekin kuulleeni jotakin tuollaista. Täälä kun tuota pimeyttä piisaa, voisi kuvitella heijastin hommat hiotun huippuunsa.

JPP

LainaaJenkit kun yleensä tuppaavat olemaan aika tarkkoja made in USA leimasta.

Huvittaa joidenkin amerikan myyjien ehdoissa maininta: "What was made in USA must stay in USA -> No international Shipping". Tuntuvat olevan myös melko kateellisia japseille, jotka vienyt aikanaan paljon Knuckleja ja Pannuja Japaniin.

Jensen

Tuo no international shipping naurattaa. En ole vielä semmosia ilmoituksia nähnyt mutta jos fyrkat löytyy niin takuulla eurooppaan romut rantautuu. :D

Titus

Mun takki ainakaan ollu missää Kiinassa tehty! Oli oikein Indonesiassa ja ostettu maahantuojan edustajalta.Onneksi oli halvennusmyynnisssä.

masa

Viime viikonloppuna antautui konkka lapiosta laitoin uuden nimettömän tilalle siinä luki Made in USA,onpahan rosentit vähän lähenpänä alkuperästä :D