Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Työntötankojen kirimis järjästys...

Aloittaja Mr.Horsepower, 29 huhtikuu 11, 04:35:40

« edellinen - seuraava »

Mr.Horsepower

Elikkäs...

misäss järjästyksessä tuoho ois järkevin tehä.... ne työntötangot pitäs pyöriiä nahkeesti... sormien välissä kun ventiili on kiinni köh... vaiko auki ollessaan...  viimes syksynä tein keran mutt manuska on kaiffaril lainass...
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Redneck

Silloin kun vena on kiinni, eli nokka-akselin nokka näyttää maata kohti.  
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Jack

silloin kun venat "saksaa". Eli esim takapako on täydellä nostolla, säädetään etupako, jne.

ja herra hevosvoima, vaikken oo mode, enkä edes oikea kielipoliisi, niin voisitko kirjoitella kysymyksesi ihan oikeiksi lauseiksi, on oikeasti helpompi lukea ja ymmärtää sanomaasi, kun se on kirjoitettu sujuvaan muotoon, eikä pätkivään ajatusvirtaan josta pitää arvata puolet, mitä haluat tietää ja kysyä.
Flatheads!!!

Mr.Horsepower

Jep

Eli ekaks takimmaisen sylinterin pako ylös... ja sitten säädetään eka pytyn pako että se tanko pyörii nahkeesti sormien välissä ?

siten ristiin...!!! ?

sama imu puolelle että ensiksi kakkos pytyn imu ylös ja siiten ykös pytyn imu säädetään ja taas ristiin ?
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Jack

mikäli ymmärrämme "ristiin" samoin, niin jees, juuri noin.

Sillä ei oo väliä mistä aloitat, jostain syystä itse aloitan vaan aina takapaosta.
Flatheads!!!

Hemuli

Jokaisella tuntuu olevan vähän oma tapansa, jotkut ei välitä muista venttiileistä mitään - katsovat vaan että säädön kohteena olevan tönärin nokka on ala-asennossaan. Itse säädän toisen sylinterin tönärit yhtä aikaa silloin kun toisen pytyn tönärit "vaihtaa", toisin sanoen pako menossa kiinni ja imu auki. Siinä puolivälissä on toisen pytyn molemmat venttiilit kiinni.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Redneck

#6
Käyhän se näinkin, joskin vähän hitaammin .

Ironhead Sportster valve tappet adjustment.
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Raimo-Raato

Mä säädän tönäri kerrallaan "näppituntumalta" niin ei tartte viritellä muita tönäreiden suojaputkia ylös yms. Eli toisella kädellä tunnustelen nostajaa ja toisella pyöritän konetta joko kiksistä tai takarenkaasta. Tunnustelen että tönäri menee alas ja pyöräytän konetta vielä hitusen "kerta kiellon päälle" tyyppisesti. Tönärin/nostajan säätö kohdilleen ja sit pyöritän konetta vielä useamman täyden kierroksen ja tarkkailen että juuri säädetty tönäri pyörii nahkeesti nokan ollessa alhaalla ja välystä ei ole nokan millään asennolla liikaa / liian vähän. Ja sit seuraava potilas. (Kovien nostajien metodi, hydrauliset sit erikseen)
A.K.A. Rambe

Sepixlh

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 03 toukokuu 11, 15:25:35
Mä säädän tönäri kerrallaan "näppituntumalta" niin ei tartte viritellä muita tönäreiden suojaputkia ylös yms.
Pyykkipojalla nuo suojaputket pysyy näppärästi ylhäällä, itse olen myös säätänyt kuten Hemulikin kertoi säätävänsä eli kun toisessa sylinterissä "saksaa" niin toista säädetään.
Siis mitä nyt taas..

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Sepixlh - 04 toukokuu 11, 08:38:09
Pyykkipojalla nuo suojaputket pysyy näppärästi ylhäällä

...tai pitkillä "pöytälampun varren" jousilla joiden yläpää jonnekin venakoppien tienoille jumituksiin. Mutta eihän niitä kotioloissa oo koskaan käsillä kun arkistoitu liian varmaan talteen.  ;)
A.K.A. Rambe