Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tukilaakerilaatikko ja startti Pannuun?

Aloittaja Kokkonen, 17 maaliskuu 09, 08:45:55

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Taas muiden asiallal  8)
Kaveri teloi jalkansa, haluaa (täytyy) laittaa sähköstarttin Pannuunsa ja suunnitteilla olisi myös tukilaakerilaatikko? Onnistuu varmaankin mutta miten?
Liekö joku vastaavaa viritellyt?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jack

Flatheads!!!

Thomas

Parit ehdotukset.. vaikka taala on halpaa, niin elämä ei.. ehkä noista saa jotain ideoita ja suunnittelee itse sopivan..

Tech Cycle
PANHEAD ELECTRIC STARTER

Bikernet - New Starter System For Old Farts

Ja tietenkin sitten massiäijille..
Baker - Frankentranny

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

Kokkonen

Kiitos linkeistä. Joitain valmiita sarjoja taalamiehille näyttää olevan tarjolla. Törmäsin yhteen englanninkieliseen ohjeeseen, joka kuulostaa yksinkertaiselta, mutta onko se sitä..?

"We are also in the middle of converting a stock 1951 Panhead to electric start for a handicapped rider. We are trying to do this without altering any of the original '51 parts. Pretty simple. Use a 1965-1969 transmission. Machine a chunk of billet aluminum to fit inside the engine case primary lip and bore holes for the sprocket shaft and mounting bolts. Mill out the small end of a 1965-1969 inner primary cover so the billet you made for the engine case fits into it and weld them together. Take two motor sprockets and cut the teeth off of one and bore the center out of another and press them together till the motor sprocket lines up with the sprocket on the clutch drum. Then weld the two halves together. Bolt in an aftermarket electric start horseshoe oil bag and yer ready to go. Well almost but you have all the alteration done."
(Lähde www.jedscycleproducts.com)

En tuota ryhdy kääntämään, kun muutostyö on minulle outo ja siten käännöksestäkin saattaisi tulla myös sellainen  :)

Hauska kiksi-sähköstarttivideo   :D
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

jamba

Mulla olikin selityksenä sille vaihtovirtalaturin asennukselle ( http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=105.0 )just tää starttihomma (ja jalka paskana...)
-Eli tukilaakeriloota pitkällä akselilla (menee samaan linjaan etuhihnapyörän kanssa)
-rompetorilta vanha shovelin enskakoppa + rälläkkää
-jostain shovelin startti, tässä prestolite (vissiin se vanhin malli) ja starttikehällä varustettu kytkinkehä
-öljysäiliöstä siivu/uus öljysäiliö (minä muklasin vanhaa, köyhä kun olen..)
harmi, kun just kasasin kytkimen, enkä ottannu kuvia, olis paremin nähny.
Mutta tämmönen:

pannun kanssa viha/rakkaus-suhteessa vuodesta -87

Kokkonen

Kiitos vastauksista, tuo Jamban vaihtoehto tuntuisi itsestä mielenkiintoisimmalta. Kaveri saa katsella mitä vaihtoehtoa alkaa toteuttamaan.
Tom W