Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vetoakselin vaihto 1997 sporttiin. (5.vaihteen akseli)

Aloittaja Jake, 17 marraskuu 10, 11:55:28

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Ei tuossa kyllä kaikki täsmää, vanhassa  rattaassa on 42 ja uudessa 33 hammasta  :o
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jake

Mä painan uuden akselin pohjiin, putsaan laatikon ja koitan meneekö vaihteisto hampaille. Pitäkää peukkuja..

Kokkonen

Mut eihän se voi toimia jos rattaiden kehät ja halkaisijat on samat mutta hammasluku on eri.  Ei tuo ratas noilla tekijöllä mun mielestä voi sopia sen toisen vastarattaan kanssa yhteen.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jake

Katsos perhana ku luinkin huonosti! Damn! Eli pala irti ja vaihtoon.

Kokkonen

Ehkä nyt olis tuumaustauko paikallaan ja pitäs selvittää mikä tuon 42-hampaisen tarina on.
Ja mikä on sen vastarattaan hammastus, tulis olla näköjään 19.
Sillä näyttäis että 33 olis se mikä sinne alunperin kuuluu.  Anteron numero on 299105... ja 33 hammasta

Andrewsin luettelosta

(D) STOCK MAIN DRIVE GEARS
Part #299105 (main drive) (H/D #35034-89) (33T)
Part #299155 (counter drive gear) (H/D #35633-89) (19T)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Tais selvitä, siinä on Buellin rattaat

5th Gear  tooth count (main/5th) ratio

XL          33/19     1.73
Buell      42/25     1.68    
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jake

Asia hanskassa: Hot Biken avulias henkilökunta selvitti, että ilmeisesti Andrews myy osaa väärin merkittynä. Homma hoituu muuten onnellisesti, mutta palaa ei kuulemma saa kuin HD:n alkuperäisenä, joten lisähintaa tulee muutama kymppi.

Mitä tästä opimme: emme vi**u yhtään mitään! Tulevaisuudessa tulee varmasti samanlaisia ongelmia eri laitteiden kanssa, mutta aina ei kuitenkaan laiskuuttaan viitsi tarkistetaa uuden osan sopivuutta. Joku toivottavasti samaa hommaa suunnitteleva lukee tän stoorin ja hoksaa etukäteen varmistaa, että saa oikean akselin.

edit: vai että Buellin. Sitä ei myyjäkään tuossa sanonut.

Jake

HB:n "joululahjapaketti" saapui ja siellä oli oikea akseli. HD:n OEM #35034-94 (94-05 XL(NU))

JKKo

Kaskas, tommonenkin ero noissa 5. vaihteen rattaissa. Itse huomasin vain kytkentähampaiden muotoiluerot (jotka todella on 6-0 Andrewsin eduksi, mitä toimintaan tulee). Pistin vuosia sitten 5 vaihteisen Sportsterin laatikkoon Andrewsin satsin akseleineen, mutta kun laiskotutti, eikä ollut ulosvetäjää, saati eturattaan mutteriin passelia hylsyä, jätin just kuvissa esitetyn osan "toistaiseksi" vaihtamatta. Järkeilin mitä järkeilin ja jätin vastaavasti laatikon sivuaxelille orkkiksen rattaan. Hyvin on toiminut tommonen hybridi : Vaihteet 1-4 Andrews, 5 H-D orkkis.
883/1200/turbo