Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Enskaremmi suoraan

Aloittaja Rigidframe, 22 maaliskuu 09, 21:18:55

« edellinen - seuraava »

Rigidframe

Remmi paikoillaan (3" shovel, 4- vaihteinen tukilaakeri) ja remmi kampee potkiessa selvästi sisäänpäin. Mitenkä päin kääntäisin laatikkoa? Osaisko joku suoraan jo sanoa...Kiitos


Hemuli

Jos se kampeaa selkeästi sisäänpäin niin silloinhan hihnapyörät "harittavat" toisiinsa nähden kun niitä katsotaan ulkopuolelta. Eli tästä päättelemällä lootaa pitäisi kääntää niin että hihnapyörä siirtyy eteenpäin ja kiksipuoli taaksepäin.

Käyttäytyykö se samalla tavalla myös ajossa? Polkaistessahan siihen tulee huomattavasti enemmän rasitusta kuin moottorin käydessä mikä voi korostaa sinänsä harmitonta linjasta poikkeamista. Oletko tarkistanut teräsviivainta tms. apuna käyttäen että hihnapyörät ovat toisiinsa nähden linjassa? Onko vetopaketissa mitään tukilevyä?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rigidframe

jep. Enska kasattu ja nyt vaan potkimalla tsekkailin miten lähtee vetelee. Mutta niinkuin sanoit potkiminen eri asia kuin kone käynnissä?
Pitää tsekata toi linjaus vielä. Ei tukilevyä, org 1200 olisko hyvä olla vai skulaako ilmankin?

Hemuli

Onhan noita paljon ilmankin ja hyvin pelittää. Itselläni oli joskus S&S 113cid evokone avoremmillä ilman tukilevyä, hyvin sekin pysyi kunnes seuraava omistaja vei sen radalle - remmi hyppäsi ensimmäisessä lähdössä yli hihnapyörältä...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

72shovel

Pitäisi siirtää lehmänläjää vähän taaksepäin kun omassa 3" bdl setissä on auttamatta liian löysällä remmi, todella omituista siinä mielessä että kun purin orkkisenskan, niin tottakai sisempi enskakoppa oli pitänyt paketin linjassa ja kohdillaan, teräsviivaimella mittailin vielä hihnapyörinen olevan täysin suorassa toisiinsa nähden. silti BDL hihna roikkuu löysällä (n.1,5 tuumaa vapaata liikettä keskeltä mitattuna sekä ylös että alas)

noh, säädetäänkö tuota siten että pultit auki ja puljataan taaksepäin ihan käsin? vai onko siellä jotain säätöpultteja? nopealla vilkaisulla laatikko on jo vajaa sentin päästä swingistä että ei siitä siirrosta hirveästi apuja tule!

Mitäs se kierretanko tekee kun suojatulpan avaa swingin päästä (siellä on kierretanko ja mutteri) onko se toisioketjun kiristystä varten? eli akseli löysälle ja sieltä hienosäätöä?