Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Springerikeulan kromaus

Aloittaja Mopopoika, 28 helmikuu 11, 11:00:19

« edellinen - seuraava »

Mopopoika

Springerikeulan kromaus tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi ja muutama asia mietityttää.

Silver Bulletin keula kromattiin ruotsissa ja muut osat virossa. Onko keulan kromauksessa jotain sellaista ettei sitä kannata viroon lähettää? Stockholms Metallsliperi AB on varmaan paras kromaamo kun tuntuu että kaikkien huippupyörien keulat on siellä kromattu.
Onko kellään tietoa että mitä luokka on keulan pohjatyöt + kromaus? Tiedän että se on aina tapauskohtaista mutta mulla ei ole mitään hajua että onko se 200 vai 1000 euroa.

Kannattaako harrastelijan yrittää tehdä pohjia itse, onko siitä enemmän haittaa kun hyötyä?

t. Jyrki


Hemuli

Pohjien tekohan tarkoittaa sitä, että osan pitää näyttää jo kromatulta. Jokainen pienikin naarmu paistaa lopullisen pinnan alta. Suurin moka pohjia tehdessä on käyttää liian agressiivisia työkaluja jotka syö pinnan montuille.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Hirvee duuni pohjien tekemisessä, mutta kyllähän siinä rahaa säästää, jos tekee työnsä hyvin.

Voin muistaessani kysellä, mitä se Stockholmin verstas otti Bulletin keulan kromauksesta.
Long John Stroker

hdkaide

olen yhdet t-kappeleet hinkannu kromi kuntoon ja voin kertoa kans, että siinä on kova homma. kannattaa ottaa vaikka joku teräs levy ja hangata se santapaperilla peili pinnalle. siitä saa vähän kuvaa, että minkälainen homma se on. springeri keulassa ei ole kovinkaan montaa suoraa pintaa, joten saattaa olle pikkasen työläämpi ;)

Jack

Mopopojalle:

Mä olen kanssa joskus hinkannu jäykän rungon kromikuntoon. Sä taidat olla tälle kaudelle myöhässä, jos ite meinaat pohjat tehdä. Se nimittäin ottaa hiukan aikaa.  ;D
Flatheads!!!

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jack - 01 maaliskuu 11, 08:58:36...Se nimittäin ottaa hiukan aikaa.  ;D

Ja santapaperia ;D...

Tässä kun on taas kiillotellut kaikenlaista osaa niin on huomannut että paras tulos saavutetaan käsin hiomalla. Saman tien kun käyttää jotain pyörivää helvetinkonetta niin pinta on montuilla. Varsinkin laajemmat tasaiset pinnat on ihan pakko tehdä käsin hiomatukea käyttäen. Ja pitää muistaa käyttää riittävän montaa erikarkeuksista hiomapaperia - homma helpottuu kummasti kun ei joudu hinkkaamaan karkean paperin tekemiä naarmuja jollain kasisatasella.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JPP

Ja kun on hionut esim. 400 paperilla niin kannattaa laittaa vaikka tuhaus mattamustaa maalia. Sitten kun hioo esim. 600:lla niin huomaa heti jos jostain on jäänyt hiomatta vähempi kun näkyy mustaa 400:n naarmuissa. Kun maalia ei näy enää missään on ko. hiontavaihde onnistunut.

013

Minen tiedä minkälaiset vaatimukset Arvon Mestarirakentajille on valmiin pinnan suhteen, mut minä hion 320 asti paperilla ja lopuks sisal laikalla.
Sit kromi päälle ilman kuparointeja. ihan ok pinta. 5 osaa mm sissy ja jarrun korvakoita, hintaa tuli 200e kallis tai ei, ihan sama mulle.
Nyt lähti taas romaamoon osia, tällä kertaa hion vain 180 + sisal. saa nähdä tuleeko hyvä

perusteet miks noinkin vähillä pohjatöillä - osat menevät käyttövehkeisiin jotka ajetaan paikalle oli keli mikä tahansa. sissyyn kun vetäsee tavarat kiinni ja ajelee tuulessa ja tuiskussa niin kyl se pinta on käytetyn näköinen vaikka pohjat olis kuinka hyvät :-\
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.