Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportsterin madaltaminen lyhyelle kuljettajalle

Aloittaja JKKo, 05 helmikuu 11, 16:42:53

« edellinen - seuraava »

JKKo

Puolisolla on moottoripyöräkuume. Tallissa melko jouten oleva Sportsteri on normikorkeudessa, eli takana on 13.5" iskarit ja keula siihen passeli. Koeistunnassa varpaat vaivoin ylettivät maahan. Hallittavuuden kannalta pyörää pitäis madaltaa ainakin hiukkasen. Satula on jo vaihdettu matalaan Leperaan, seuraavaksi siis jouset.

Takaiskarit vaihtoon. Mitäs keulalle pitää tehdä? Siellä on muutoin toimivat PS jouset, pitääkö ne vaihtaa tai katkoa vai onko siellä jotakin muuta vaihdettavaa. Missä vaiheessa madaltamista tarvitsee kajota seisontatukeen? Voikos sitä taivuttaa?
883/1200/turbo

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 05 helmikuu 11, 16:42:53
Mitäs keulalle pitää tehdä? Siellä on muutoin toimivat PS jouset, pitääkö ne vaihtaa tai katkoa vai onko siellä jotakin muuta vaihdettavaa.

Keulan madaltamisesta löytyy juttua foorumista, jos noista ensi hätään:
Etupään madallus?
Keulan madallusta?
Rautiksen keulan madallus

Mulle tuli Evo Sportin seisontatuen kanssa ongelma madalluksessa, ei mopo enää suostunu pystymään pystyssä sen kanssa.
Ratkaisuna silloin oli tuen taivutus.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

nicnac

Jos haluaa taivuttamattoman seisontatuen niin eikös custom, hugger jne matalissa sporteissa oo valmiiksi "taivutettu" seisontajalka ???

valkama

Itse otin jalasta pätkän pois ja hitsasin yhteen takasin.. Näin se meni myös hyvään kulmana.

Takana hardtail 300 gummilla ja edessä 1" madallus + progessiiviset jouset..


Hemuli

Jalan taivutus on kyllä helppo homma, ei muuta kuin mopo jalalle ja kaveri pitämään kiinni - sitten pillillä kuumaa jalan puolivaiheille kunnes pyörä lähtee taivuttamaan sitä omalla painollaan. Kun on tarpeeksi kulmaa niin siihen seis ja annetaan jäähtyä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957