Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mitäs jos pyörä on huono ajaa?

Aloittaja Jensen, 21 joulukuu 10, 21:17:16

« edellinen - seuraava »

Jensen

Mitä jos katsastajien on pakko hylätä pitkä pyörä kun se on mahdoton ajaa? Minusta tuntuu että ihmiset pitää näitä puolueettomia katsastajia automaatteina jotka esim pitkälle horolle antavat lain siunauksen vaikka se olis  miten paska ajaa?
                Eihän se voi niin mennä vaan jos huono ajaa niin ei kilpeä ja näin sanoo minun maalaisjärki ja myös laki.  Niin kenenkään ei tarvi pahastua jos pitkä mopo on säädetty jätöltään oiken ja hyvä ajaa mutta väkisin mahtuu myäs niitäkin että jättö jotain 45 senttiä ja ohjearvo tuo 17.5  niin mites sitten??

jyrggä

Hylkäähän inssit autojakin, jotka on "mahdottomia" ajaa. Esim. mun suburbani, josta puuttui joku vitun E-merkintä vilkusta. Ihan ku vuonna -82 ois ollu jotain helevetin euro-merkintöjä...
Muuten, ei ne inssit niitä pyöriä aja. Paitsi ehkä omaansa.

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 21 joulukuu 10, 21:17:16
 Niin kenenkään ei tarvi pahastua jos pitkä mopo on säädetty jätöltään oiken ja hyvä ajaa mutta väkisin mahtuu myäs niitäkin että jättö jotain 45 senttiä ja ohjearvo tuo 17.5  niin mites sitten??

öööö.... miks kukaan tekisi laitteen jossa jättöä 450mm, tai vaikka tekisi niin miksi kukaan menis katsastamaan sellaista? Meni nyt vähän ohi tuo sun pointti, mutta tuohon ainakin pysty takertua..
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Jensen

Sorry mutta niitä valitettavasti näkee. T -paloista jotain 9 astetta ja sitten jopa 40 cm ja enemmän jättöä. Nettimotossa kauppasi Shovelia jossa akseliväli 248 cm. Meinaatko että tuo 17.5  cm riittää tuolle välille. ??? Kokemuksesta tiedän että vaikka jättöä on enemmän mitä laki sallii niin silti pyörä voi olla hyvä ajaa. Mutta miten on saada se lailliseksi.. Siihen ei riitä että pyörä katsastetaan vaan se voidaan myös uudelleen katsastaa? :o Mutta miten sitten käy?
               Mulla oli hauska projekti tuu Hondter. Sejasiitos honda ja etu tolpan panin noin suurin piirtein suoraan noin silmällä mutta aivan älytön hyvä oli silti ajaa ja jättöä varmaan oli enemmän kuin 17.5 cm. ;D Tämä pyörä on kylläkin nykyjään jo romutettu ja osa siitä on jo myytykin. Suokaa anteeksi kun olen jo pullon hyvää whiskyä vetänyt ja toinen jo menossa ja pari kaljaa siihen päälle? Tämmösiä vain tuumailin tänään... Jos me saatais joku sopiva laki tänne suomeen nii arvaatte kuka tekis semmosen 250cm swedish hardtail chopperin tänne pelloon.?

Jensen

Olipas pahastuttavasti sanottu ja mulle ei annettais ryypyn ryyppyä? ;D riginally Posted by GhostShovel  
I have not affort to participate those mini fest and i am not bum who use others so that is not possible. One my pen pal want also that i visit usa. I do not belive her... Perhaps she sold me and they take and stole my internal organs.. Well i can says that it is futile business because my liver is full spoiled that whisky drinking-
Who the fuck said that we were gonna let you drink?

Tuusulan T-Bone

Jenseeni on hyvä ja nukkuu humallukset pois. Pitkäkeulahommien osalta meillä on jo kohtuullisen hyvä laki. Jätön osalta tuo 175 mm on liikaa pitkään pyörään, 8-10 senttiä on justiinsa passeli. Onpi jo kohtuullisen paljon omakohtaista kokemusta... :)

Selvittyään Jenseeni on hyvä ja rupeaa sopperinrakennukseen. Kyllä sinne Pelloon yksi 250 cm ruotsikopteri saadaan!
Long John Stroker

Hemuli

Paappa Jensseni korkki kiinni...

Jos vehkeessä on akseliväli kaks' ja puoli metriä niin ei se tarkoita etteikö siinä voisi olla jättö kohdallaan. Tuon mittaisessa laitteessa ollaan yhdeksän asteen kappaleilla itse asiassa hyvinkin lähellä totuutta. Muistan kun tein Millenium Madnessiin runkomuutosta niin suurin piirtein sen verran kun laitettiin kappaleisiin niin jättö oli 11 cm. Tosin sitten kun konepaketti pistettiin runkoon niin keulaputket jousti sivusuunnassa niin paljon että jättö pieneni aika paljon mutta se onkin jo sitten toinen tarina... Ja tuli korjattua takaisinpäin kappaleita säätämällä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jensen

Sperkeles.Kun mulla ois just sopiva väri siihen chopperiin mielessä.. Helmiäis sininen alle ja siihen cändy punainen  päälle. En raskinut sitä kaunista kaavaa vielä Vulcaniin käyttää. Mulla on Tollen säätökeula paikallaan ja olispa hyvä säätää jättöä kun jopa 17 astetta voi kääntää? Aluksi panin tuon 8.5 -10 cm jätöksi minun shoveliin mutta sitten joudin lisäämään jättöä noin 3.85 cm ja nyt on hyvä ajaa.
              Pyörän arvo nousis jos sen hyvin tekis chopperiksi.

Jensen

En voi tätä kaunotarta tuhota vaan tarvin uuden pyörän. Jos jostain kolari tai loppuun ajetusta romusta chopperin tekee niin pienempi synti kuin repiä tämmönen toimiva ja laillinen custom pyörä kuin tämä.
      Tämä pelittää täysin kohta. Ainoastaan swingin laakeri pitää vaihtaa ja oiken puolen vilkku on himmeä ja jarru huonosti palauttaa mutta muuten 100% ei tätä minun parasta luomusta tähän saakka voi raiskata. Hondan kusiaisen pidän itsellä mutta vulcan ja z lähtee talosta keväällä.

Tuusulan T-Bone

Se on Jensseeni sillä lailla ton jätön kanssa, että pitkälle akselivälille piisaa lyhyempi jättö. Pitkä akseliväli vakauttaa menoa, lyhyt jättö taas keventää käsittelyä hitaassa ajelussa. Kokeile itse ja rakenna se sopperi, kyllä me se akselivälin puolesta sulle lailliseksi saadaan! :)
Long John Stroker

Jensen

No huh kun tuli juotua. Mitäs meikä oli viestitellyt kun en enää muista? :D Mie olen aatellut Karu mc ralliiin mennä teltan kanssa Shovelilla ensi kesänä. Mutta jos en juo viskiä vaan vain olutta kun ei mulla nuppi kaljasta mene sekaisin pahemmin :(. Jos mie jotai viskiä juon niin se on jotain poliisi ja palokunta hommaa ja se ei ole kiva. ;D En mie raski pyöriä myydä mutta huolestuttaa kun ne sekottaa sitä viinaa siihen pensaan ja kohta minun vanhat moottoripyörät ei enää toimi. Tosin shovel sietää jopa 15% etanolia. :o Kawasakin koneet ei toimi enää tuolla määrällä.

Jensen

Tämä pahennusta herättävä alkoholinkäyttö jatkuu taas kun join tuossa oluen ja nyt viskiä. :)

Vette427

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 21 joulukuu 10, 22:50:54
Sorry mutta niitä valitettavasti näkee. T -paloista jotain 9 astetta ja sitten jopa 40 cm ja enemmän jättöä. Nettimotossa kauppasi Shovelia jossa akseliväli 248 cm. Meinaatko että tuo 17.5  cm riittää tuolle välille.

tojen näkösesti siellä ei muut oo ku mä semmosta kaupannu :D ja se jättö piti tulla 9cm mut tuli jottai 10-11cm ku liian kevyellä painolla jousia suunittelin. kahen kesän aikana ajellu 5tonnia varovasti ku laiton oli.... silloin saa ajaa vaan tuttuja teitä hilijaa ;) saa kysyä westiltä miten testissä kävi kun kauhavalla se ajettiin 8.10-10
t-palikat on 6 ast ja ala rokkerit +1"
mopo on meinaan oikeesti nautinto ajaa. viimeisellä reissulla kontiomäestä kotiin tullessa vettä tuli kaatamalla ja 3ast lämmintä ja vettä valui oikeaanranteeseen ja sitä ei enää palellu vaan siihen jo sattui ja lujaa!! mut silti tuntu hyvälle! se tosin saattaa johtua et aamu lääkkeet jätin ottamatta :D
ens kesää ootan jo tosissaan ku eka kerran on "laillinen" kopteri alla!! ja meinaan uskaltaa jo kauemmas ku ääni kuuluu.. :D
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan