Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

eturattaan irroitus

Aloittaja makkepuu, 22 marraskuu 10, 18:08:29

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Vai että keskitappi väljistyy ;D... Kyllä se vaan niin on että moottorit tykkää kierroksista, tyhjäkäynnillä lonksuttamalla saa joka paikan rikki.

Kyllä noi etuhihnapyörät on aina tupanneet menemään helposti paikalleen, siksipä laitankin niihin tipan laakerilukitetta asennusvaiheessa. Ongelmia tulee tietysti kun seuraavan kerran pitää ottaa irti - vaatii nääs ulosvetimen mutta sitä varten hihnapyörässä on sopivasti kaksi kierteytettyä reikää. Lukitteen kanssa ei kannata läträtä, sitä lipsahtaa todella helposti hihnapyörän takana olevan holkin ja akselin väliin - sitten onkin kivaa kun pitää joskus saada se holkki pois...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

noniin nyt olis uus jämerä offset ratas sovituksessa... mut nyt pähkäilläänkin että mikä kun se boori tuossa rattaassa on niin jumalattoman levee että jos sinne alle jättää sen ison holkin niin mutteria ei saa paikoilleen, ja kun holkin ottaa pois niin se ratas istuu just niinku pitäisikin. kuuluuko tuossa tapauksessa se holkki jättää kokonaan pois ja luottaa siihen että se ratas on siinä tukevasti vai pitääkö sorvata uusi tai siivu vanhasta pois? tuttu onkelma?

Hemuli

Ei sitä holkkia voi kokonaan jättää pois, muutenhan hihnapyörä makaa lohkossa olevaa stefaa vasten ja silti jää tyhjää sen ja laatikon laakerin väliin. Tulee öljyt pihalle alta aikayksikön. Jos booriosa on todellakin noin leveä niin sitten vaan lastua pois holkista kunnes mutteri mahtuu paikalleen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

asia selevä  :) ja kun ottaa silmän käteen ja kääntelee noita rattaita niin tuo vakioratas on kovera sisäänpäin ja taas tuo offsetratas on suora. jos en pahasti vinoon kattonu tönärillä niin ~9mm pitäs siipasta siitä holkista.