Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ratasjarrusta

Aloittaja Mopopoika, 30 marraskuu 10, 10:37:38

« edellinen - seuraava »

Mopopoika

Muutama kysymys ratasjarrusta:
Kestääkö alumiininen ratasjarrulevy normaalissa käytössä?
Tarviiko ratasjarrusysteemi aina siihen tarkoitetun puristajan vai pystyykö tekemään normaalista puristajasta?

Tuukka

Alumiini jarrulevynä ei kyllä varmaan toimi. En ole ainakaan koskaan nähnyt käytettävän. Satulan voi kyllä periaatteessa tehdä mistä satulasta tahansa, mutta ainakin HD:n normaali ketjulle tarkoitetut rattaat on paksumpia, kuin jarrulevyt ovat. Tästä voi tulla sopivuus ongelmia.

Jos hommaat valmiin satsin pysy kaukana DNA yms Kiinan romuista. Yhden DNA:n kanssa oon ollut tekemisissä eikä kyllä oikein vakuuttanut. Itsellä on käytössä tolle (isr) satula ja levy toimivat oikein mainiosti.
C.O.G.

Hemuli

Jos jätetään HD:n omat yksimäntäiset kelluvat jarrusatulat rauhaan ja puhutaan oikeista jarruista, niin eikös suurin osa satuloista halkea keskeltä kun kyljessä olevat ruuvit avataan? Siihen sitten vaan jyrsii sopivan paksuisen levityspalan väliin, ja nestekanavien kohdalle samanlaiset tiivisteet kuin puoliskojen välissä normaalistikin on, niin eikös sillä saada riittävästi leveyttä rattaalle?

Hra Rodchop rakensi aikoinaan omaan pyöräänsä ratasjarrulevyn ihan vakio(teräs)rattaasta, onhan se huomattavasti ohuempi kuin varsinainen ratasjarru ja ne isot reiät taisi tuottaa alkuun vähän ongelmia ;D mutta kai tuokin viritys toimi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

Mä edelleen näkisin, että kitasyvyys on ison ongelma muissa kuin ratasjarrukäyttöön suunnitelluissa puristimissa. Normipuristajan palat putsaa hyvin kaikki ketjurasvat.

Hemuli

Totta tuokin... Sekään ei oikein auta vaikka löytäisi satulan jossa mahdollisimman korkeat palat joista sitten poistaisi osan kitkapintaa - mäntä jäisi epäkeskeiseksi palaan nähden ja jarruvoima heikkenee.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mopopoika

Taitaa olla viisainta ostaa oikeanlainen puristaja eikä alkaa soveltamaan mitään.
Tosta alumiinisesta rataslevystä vielä, se mitä ebay:ssa katselin oli Performance Machinen tekemä eikä ollut "only show" mainintaa. Olen tähän asti antanut itselleni ymmärtää että PM tekee laatu tavaraa. Olenko (taas) väärässä  :-\

Tuukka

Oli oikein pakko tarkistaa, etten ihan potaskaa puhunut. PM:mmän sivuilla mainitaan ratasjarrun rattaan olevan rosteria. Ebaysta löysin saman näköisen rattaan joka oli
alskaa. Myyjä tosin myi sitä rattaana... jarrusta ei mainittu mitään. Edelleen olen kyllä
vahvasti sitä mieltä, että alumiinista ei ole jarrulevy matskuksi.

Calles chopper delar näyttää muuten myyvän aika kohtuuhintaisia isr satseja
C.O.G.

Mopopoika

Kiitoksia tiedosta, alan etsimäään kunnollisia systeemejä.

Soikkeli

ISR:n 6 mäntäistä suosittelen. Se vanhan mallinen 2-mäntäinen on niin jotenkin "last season" ;D
C.O.G. 
Lifemember

Tuusulan T-Bone

ISR:n 6-mäntäinen on erittäin hyvä (on testattu). Mutta joissain haarukoissa leveillä takarenkailla voi tulla ongelmia sovituksen kanssa, se kun on vähän iso mokkula sinne haarukan putkien väliin.

Perinteinen ISR:n tai Tollen 2-mäntäinen riittää käytännössä myös erittäin hyvin. Mulla on semmonen, ja toimii. Callesilta taitaa tosiaan saada parhaaseen hintaan tällä hetkellä.
Long John Stroker

Soikkeli

Huomattu on että on hiukan isompi ;D Joutu runkoa leventämään enemmän jarrun puolelta kun se murikka ei mennyt runkoputkien väliin.

Runko vois olla noin 1.5cm kapeampi 2 mäntäisellä.
C.O.G. 
Lifemember

Miikka

Juu, kyllä toi ISR last season ;D malli toimii itsellä todella hyvin, vaikka onkin ainoa pysäytin rakkineessa.

013

Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Hemuli

Jos jotakuta kiinnostaa niin eräästä projektista on vapautumassa tuollainen kuusimäntäinen ISR rataslevyineen. Osat on uusia ja myydään koska ko. runkoon ei tuo isompi puristaja mahtunutkaan. Selvittelen mitä ne maksaa jos joku ne haluaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957