Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Punk Junk Shovel Chopper

Aloittaja rodchop, 23 joulukuu 11, 11:59:49

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Hienohan tuo on kyllä, mutta kaiho jäi tuon alkupään projektikuvassa olleen kaarevan mekanokeula-aihion suhteen, olis ollunna POP mokoma.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

rodchop

Dodiin. Eli näin mentiin kesä 2009. Putket toimi hyvin kun laitoin tuohon etupukeen yhden ylimääräsen panta kiristimen, muuten hieman resonoi. Mäkin tykkään enemmän Mecanoista :P

Taaemman tänäripesän vaihdoin jossain vaiheessa kun siitä puuttui pikkku pala siitä helmasta, johon tönäri putki tulee. Tuppas siitä lämpimänä hiukan vuotamaan.

Öljyletkut meni myös vaihoon, mulla oli tuossa hienot romikselta löydetyt prässätys teräspunos letkut joissa jengat päissä siten että meni suoraan pumppuun tankkiin yms.

Olin niitä jopa vanhoissa öljyissä talven liotellu että näkisin kestävätkö öljyä.
Muutamassa viiikossa kuitenkin yks pätkä mikä oli tuossa taaimmaisen pakoputken takana, rupes lämmön & öljyn kanssa jotenkin kemiallisesti reagoimaan, joka sai aikaan huonon
Öljyn-kierron. No onneks huomasin ton ajoissa eikä mitään päässy käymään.
Oma vikahan tuokin oli niinkuin lähes aina ko jotain tippuu, hajoo yms...  ::)

Seuraava ongelma tulikin sitten Joutsan 2009 reissulla.

Oltiin lähössä Juden kaa meidän pihalta Joutsaan, kun rupesin tota paskaa polkee, niin eiköhän tuo kiksi päättäny lyödä tyhjää just ko siihen koko painolla hyppäsin :'(
Sattu niin saatanasti, mutta tupakin polteltuani reissuun lähdettiin kun niin oli sovittu.
No Jude laitto ruukin käyntiin, sen jälkeen Pitikin opetella käynnistämään vasurilla.

Oli muuten ainoo reissu mitä millään pyörällä ikinä ajanu ettei tuntunu perse puutuvan, kun tuo polvi oli niin tautisen kivulias ettei oikeen muusta tajunnu.

Seuraavana aamuna (pikku) rapuloissa pyörä tulille, siinä se oli säksättäny joku minuutin kun vedin ajo kamoja niskaan.
Tietysti juuri kun pari mimmiä kulki pyörän edestä, niin toi päättikin lähteä itsekseen liikkeelle :o Saatiin just kaverin kaa syöksyttyy perään ennen kun se muija jäi kuskittoman haamu shovelin yli ajamaks ???
(ois varmaan saanu tuotakin tovin vakuutus yhtiöille milisille selitellä että miten voi jäädä pyörän alle vaikka kuski seisoo parin metrin päässä) no mitään ei onneks käyny.

Syynä hajonnut vaihde laatikko. Joutsaan kyllä pääsin, mutta siihen se sitten jäi.
Sinäänsä henkimailman hommia että edellisenä iltana rantsille ajettu jne.
Vielä yritin lähtöä tehdä, mutta kun sain ykkösen pesään & rupesin kytkintä luistattaa niin kuuluu askista niin armoton pauke että järkeilin tulevan kalliiksi jatkaa.

Tiistaina 4 vrk ryyppy putken jälkeen stadiin & lekuriin. Eturistiside osittain revenny & kierukka haljennu. Vaihde laatikosta poikinu molemmat 4-vaihteen rattaat. Hip hurraa, kieltämättä vitutti

Lainasin sitte Evosta vaihde laatikon loppu kesäksi, että pääs ajelee & leimalle.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

Seuraavana olikin sitten vuorossa katsastus, tuo aina niin ihanan jännittävä tilaisuus ;D
No eihän se kahdella rumpujarrulla läpi menny, kun pahvit vuodelta 79 jolloin kuuluis olla levyt.
Katsuri jopa punnitsi pyörän että paljon painaa 195kg Ei huono painon pudotus.
Eli mun piti löytää faktaa että jarrut vähintään saman painoisesta, ikäisestä & saman tehoisesta pyörästä.
No eihän sellaista oo olemassa! Ei auttanu muuta kun vaihtaa levy eteen, samaan syssyyn olikin sitten pakko vaihtaa koko keula, kun ei ois ollu mitään toivoo saada levy jarrua mahtumaan tuon sorvatun keulan kanssa.
Onneks satuin löytämään edullisen keulan, jarru sälät olikin valmiiks.
No leima tuli, pääsin jopa 2 kilsaa konttorilta kun siat mut ekan kerran pokas, oli sen verran tuoree leima papereissa että matka pääs jatkuu ;D  

Talvella 2009 & 2010. Jatkettiin uudella stongalla, beltti suojalla, hojakalla, vaihde tseballa jne.

Menin myös jossain hetkellisessä mielen häiriössä vaihtamaan tuohon eteen 19" renkaan että saisin samanlaiset eteen & taakse. (Sen jälkeen kyllä vaihtu lääkäri & lääkitykset ::) )
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#18
Hyvin nopeasti hetkellisestä mielen häiriösta toivuttuani, näin jälleen valon 21" rules ;D

No noin mentiin sitten tuo kesä 2010, ei tainnu muuta hajoo kun yks beltti, mitä olin jo parii kesää ihmetelly että koska poikii, kun oli tuon tuli palon jäljiltä & muutenki pirun rapsakassa kunnossa ;)

Talvi 2011.
Sain hoidettuu 5 asteiset kapeet T-palat & +6" keulaputket.
Eli tuli sitten virallisesti täysverinen chopperi.

Kröhöm! Tuli tosiaan viime kesänä näytettyy Italialaiselle Knuckle kuskille miten dokataan & ajetaan 8) There's No Business Like Show Business ;D

Siinä se sitten olikin. Voin ton ehkä myydäkkin  hyväks aihioks niin pääsee sitte muuttamaan mieleisekseen :'(
HOG Forever Forever HOG

JPP

Morris rules, tottakai! Oliko minkälaista jumppaa silti sen kans? Entä saitko muuten jo asennettua kiihdytyspumpun Super B:hen?

Näkee että rakentaja on miettinyt detaljit tarkasti. Tykkään!

Kokkonen

FXE on tehnyt loistavan uudelleentulemisen! Hyvä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W