Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mistä kumipintainen pyörä nauhahiomakoneeseen

Aloittaja Mopopoika, 13 heinäkuu 12, 09:13:32

« edellinen - seuraava »

uuze

Kone kannattaa mitoittaa 75x2000 nauhalle, kaikkein käytetyin koko jonka ansiosta nauhojen hinnat halvat ja niitä saa joka paikasta.
Kyselen tuon rullan hintaa muutamalta toimittajlta varaosana kunhan saan jonkun kiinni, tuntuu kaikki muut olevan lomalla paitsi mä...
Putkihiomakoneesta olen myynyt lähinnä metabon vastavaa. Nauha yltää 3/4 osaa putken ympäri mut hintaakin on  vähän reilummin.

Hemuli

Toi putkenhionta mullakin kävi mielessä mutta itse olen nähnyt siihen käyttöön lähinnä noita Uuzen laittamassa kuvassa olevia useampirullaisia härveleitä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

uuze

Rullien hinnoissa on heittoa aika reilusti. Sain kahdesta paikkaa hinnat, toisella 75 nauhalle sopiva rullapari n. 700eur ja toisella 300eur. Itse merkit on kuitenkin koneina samaa laatua / hintatasoa mut toinen hinnoitellut varaosat vähän jyrkemmini.

Blower1

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 16 heinäkuu 12, 09:32:34
Helkkarin tyhmä kysymys, mutta mitä tuollaisella Blower1:sen nauhurilla tehdään?

Putken hionnan lisäksi sillä voi hioa esim tankin tai lokarin pinnasta korkeimmat tina-, yms patit pois, hioa purseet katkaisupinnoista, pyöristää kulmia, etc. Viilapenkkiin kiinnitettynä sitä voi käyttää smirgelin korvikkeena.
Itse tehtynä hinta jäi murto-osaan vastaavata Metabosta, mutta niin jäi todennäköisesti laatukin  ;D