Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

keulan muutoskatsastus

Aloittaja SanttuS, 17 toukokuu 11, 15:39:46

« edellinen - seuraava »

ma^ko

Mut jos siis 35mm Shovan korvaaminen 43mm Shovalla on nykyisin nuin kauhian vaikeaa, niin mitens sitten nuo itsetehdyt keulat? Mekaaniset härvelit siis.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Piese

"Nurinniskainen" 43mm keula löytyy myös 1400 zetorista ja kahella nelimäntäisellä toikin on, painaa 260kg tai jotain riippuu toikin kuka ilmoittaa ja mitä, D-mallin 1100 zetorissa taasen normi 43mm ja kahella nelimäntäisellä, paino 270kg ja kokonaispaino 450kg.

Niin ja luultavasti ovat ihan saman valmistajan tekeleitä.

Normi jarrutuksessa en ole ite ainakaan huomannu hirveitä eroja pysähtymisessä mitä ite on tullu eteen, on rumpua sekä 1- ,2- 4- ja 6 mäntäistä ollu ja sekä yhellä että kahella levyllä kelluen ja ei, toki käyttömukavuudessa on eroja mutta kun lähtiessä painaa kaaliinsa millä on menossa niin hyvä tulee, paniikkistopit sitten oma lukunsa, juu olen jarruttanu itteni tangon yli ja ajanu suosiolla pöpelikköön kun tajunnu ettei matka riitä pysäytykseen.

Taavi

5 metriä on melko paljon. Nythän pitää sitten ottaa huomioon että H-D:n takajarrut on selkeästi tehokkaammat kuin monen kyykyn jarrut. Eli jos siihen kohtuulliseen takajarruun yhdistetään hyvä etujarru pitäisi asia olla selvä. Tuosta painosta sen verta, että mulle kerrottiin että verrataan omamassaa joka rekisteriootteessa merkitty joka on se paino ajovalmiina. Monesta kyykystä vaikea löytää moista tietoa ilman rekisteriotetta. Esim mulla merkittynä 221 kg omamassa Sportin otteeseen johon vertaavat luovuttajan painoa...

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Taavi - 24 toukokuu 11, 09:56:02
5 metriä on melko paljon. Nythän pitää sitten ottaa huomioon että H-D:n takajarrut on selkeästi tehokkaammat kuin monen kyykyn jarrut. Eli jos siihen kohtuulliseen takajarruun yhdistetään hyvä etujarru pitäisi asia olla selvä. Tuosta painosta sen verta, että mulle kerrottiin että verrataan omamassaa joka rekisteriootteessa merkitty joka on se paino ajovalmiina. Monesta kyykystä vaikea löytää moista tietoa ilman rekisteriotetta. Esim mulla merkittynä 221 kg omamassa Sportin otteeseen johon vertaavat luovuttajan painoa...

Se 5 metriä ei ole kovin paljon ottaen huomioon, että raja-arvot ylittyvät joka tapauksessa isolla marginaalilla. 5 metrin ero selittyy jo rengastuksella. Custom-tyyppiset renkaat ovat tyypillisesti paljon kovempia kuin kyykkyjen.

Varmaan tosta omamassasta sanotaan vaikka mitä, mutta todellisuudessahan se on kokonaismassa, mikä ratkaisee. Kuten sanottu, harvemmin pyörät ajelevat ilman kuskia.

TraFi saa kyllä tahtomattaankin aikaan paljon pahaa. Katsurit ovat niin säikkyjä, etteivät uskalla ajatella enää mitään itse. Ja sitten mennään sen mukaan, millainen aivopieru TraFi:sta sattuu milloinkin pääsemään.
Long John Stroker

-mikko-

Omaan pyörään ei merkitty 320mm levyjä eikä 4-mäntäisiä Brembon satuloita otteeseen, kun katsastajan mielestä ei tarvinnut koska "uusien sääntöjen mukaan ovat kuluvia osia". Tämä viime kesänä. Katsastusmies koeajoi pyörän ja totesi jarrut toimiviksi.
Ja ero alkuperäisen jarrun jälkeen varsin huomattava, näiden uusien eduksi :P
- shine can never replace attitude -