Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kartiolaakerin shimmaus.

Aloittaja janne63, 25 tammikuu 11, 19:29:43

« edellinen - seuraava »

janne63

Laakerin vaihto menossa ja välys pitäisi säätää. jarrun puolella oli kaksi shimmiä ja ilmeisesti remmin puolella ollut yksi. Vanteen sisällä oli yksi irrallaan ja remmin puolelta oli se muoviholkki rikki.Kuinka tiukka/löysä se välys pitää olla ?

Hemuli

Muoviholkki?

Itse heittäisin niillä shimmeillä vesilintua ja tekisin kokonaan uuden väliputken (teräksestä tai alumiinista). Ensin hiukan liian pitkä putki niin että tuntuu selvä välys ja sitten siivu kerrallaan pois kunnes välys on sopiva. Ei ole tullut yleensä mittailtua vaan ihan näppituntumalla kun pitää molemmin puolin laakereita paikoillaan väliputken molemmin puolin pitää tuntua liikettä mutta ei kuitenkaan heilua kolisten.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jake

Kiitos ohjeesta H. Olen meinaan miettinyt tätä hommaa, kun jossain vaiheessa kuitenkin laakerin vaihto tulee eteen. Mulle kun kerrottiin, että väliputki pitää mitoittaa heittokellolla. Sanottiin, että itse ei kannata alkaa laittamaan.. ::)

janne63

Joo,ainakin tossa FLHT:ssä oli väliputken päällä sellanen halkaistu muoviholkki joka pitää shimmit paikallaan..Voipi olla et se pudonnut shimmi on ollut ties kuinka kauan siellä vanteen sisällä.Pitäiskö sen holkin päät olla aika suorat jos meinaan itse tekee.Ei ole tuota sorvia käytössä ja ei taida sahaamalla saada suoraan.Kokeillaan niillä shimmeillä kun saa nuo laakerit ensin vaihdettua.